iharal3 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 ¤#&%#¤ -.- Har gått å gledet meg til å få stipendet idag, og så viser det seg at jeg har glemt å sende inn det forbanna brevet... Pwnd Ah, har lest ferdig Harry Potter 1, og den eide. Nå skal jeg begynne på 2-7 : ) Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Skjul Jeg vil ha en borgerlig regjering. Well, jeg vil ikke ha det, da FRP er for stort. Jeg får bare håpe at KRF stiller samme ultimatium som Venstre neste valg, men gjør det smarte som Sponheim ikke gjorde, nettopp å åpne for samarbeid litt til venstre for seg også. Av alle landets partier er kun Høyre det eneste som har åpnet for et samarbeid med FRP, mens de to andre "borgelige" partiene har sagt at dette var høyst uaktuelt. Satser på at sentrum får gjennoppreist seg litt, så vi får inn noen fornuftige kapitalistiske tanker (joda, det finnes noen få ;p), ved at AP og SP fortsetter samarbeidet, men kanskje strekker seg litt mer mot midten ved å ta med f.eks. V eller KRF. SV er som FRP for ekstremt og har selv med sine egne medlemmer klar å skape mer problemer for regjeringen de siste 4 år enn de borgelige partiene. Ytterpunkter i politikk fungerer dersom de får være ytterpunkter, for mange kompromiss, og de faller bort fra sine egne velgere, som nettopp SV har gjort. Edit: La til quote. Veldig enig i dette. En borgerlig regjering vil jeg helst unngå, ettersom jeg mener det for øyeblikket ikke finnes noen gode kombinasjoner av partiene. Men AP, SP og Venstre i regjering ville slettes ikke vært dumt. Tror derimot vi kan se bort fra det også, med tanke på den lave oppslutningen til Venstre. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Fire nye år med sosialistisk styre. Det er sørgelig og trist. Rødgrønt i fire nye år betyr i praksis fire nye år med en ikke-eksisterende satsing og strategi på høyere utdanning. For Arbeierpartiet, SV og SP er utdannings-systemet = barnehager og grunnskoler. Mange studenter må jobbe flere kvelder i uka for å få råd til å studere, ha et sted og bo og andre livsnødvendige ting. Dette skyldes Rødgrønt styre som ikke forstår at også studenter må få ta del i den økonomiske inflasjonen. Arbeiderpartiet kommer med sannsynlig til å presse gjennom oljeboring i LoVe. Og et Arbeiderparti i flertallsregjering vil ikke nøle med å innføre datalagringsdirektivet i Norge, en sak Arbeiderpartiet galant har unnviket å snakke om under valgkampen. Lyntog kan vi se langt etter med rødgrønt i regjering som helt tydelig har fobi mot å investere statens midler i reelle prosjekter. Mye bedre å sløse vekk hele oljeformuen på den internasjonale børsen. Men når alt kommer til stykket så kan det jo umulig være så ille at Norge vil oppleve fire nye år med total stillegang. Helsekøene vil forbli fordi de rødgrønne partiene nekter å la private slippe til og ta unna en del av køen. Reduksjonen av, og til slut fjerningen av kontantstøtten vil en institusjonalisering av alle barn i barnehagealder. Foreldre skal ikke lenger få muligheten til å bestemme om de vil la ungene gå i barnehagen eller være hjemme med foreldrene. Man må jo skjønne at valgfrihet ikke er prioritert blant sosialistene og arbeiderbevegelsen. Jeg håper bare folket tar til fornuften ved neste stortingsvalg og stemmer Høyre eller Venstre. Kanskje det kan bli skikk på landet. Kunne ikke sagt det bedre selv. Der har du mange av grunnene til at det er uaktuelt for meg å stemme rød-grønnt. Utviklingen i Norge vil sakte stagnere. Frivillige organisasjoner og private bedrifter vil systematisk bli presset ut av Norge. Du ser allerede mange private foretak som må legges ned, og mange skoler kan ikke sende klassene sine på reiser ala Hvite Busser fordi de frivillige organisasjonene ikke har råd til å finansiere deler av kostnadene etter at den rød-grønne regjeringen fjerner/-et støtten til de frivillige. Og uten skattefradrag på gaver til frivillige organisasjoner er det også færre og færre som gir. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Selger fortsatt Gamestop X360 Arcade til 999 spenn? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 ¤#&%#¤ -.- Har gått å gledet meg til å få stipendet idag, og så viser det seg at jeg har glemt å sende inn det forbanna brevet... Pwnd Ah, har lest ferdig Harry Potter 1, og den eide. Nå skal jeg begynne på 2-7 : ) vis du leseå engelsk skal du få lov Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Og hvis han ikke er spesielt god i engelsk, og foretrekker norsk, da får han ikke lov? Slemming! Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Da var Dexter ute på Iphone. Noen som gidder å si meg hvordan det er ? Lenke til kommentar
User5876321 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har problemer med og si hvor utrolig fett jeg syntes mini ninjas var! har sett et par glitches allerede, men er generelt sett et skyhøyt bra intrykk jeg har av det nå Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Og hvis han ikke er spesielt god i engelsk, og foretrekker norsk, da får han ikke lov? Slemming! Om han foretrekker noe annet en engelsk når det er original språket, da får han ikke lov. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvis han ikke er så flink i Engelsk, er det og en gyllen mulighet til å bli bedre også. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har aldri sett hvorfor folk er så imot norske oversettelser. De er ofte glimrende gode, og like greie å lese på norsk som på engelsk. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Sånt varierer jo veldig, men bøker er jo som regel ganske greit oversatt. Beste blir jo hvis man oversetter og legger til lokal humor/særegegne ord osv eller hva jeg skal si istedenfor, da blir det jo egentlig bedre. Husker Sims 2 overrasket med hvordan ting ble sagt på norsk^^ Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvis han ikke er så flink i Engelsk, er det og en gyllen mulighet til å bli bedre også. Jeg er god i engelsk, men jeg har lest 1'eren både på engelsk og norsk, og jeg likte den norske bedre = norsk versjon it is : ) Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Viss bøker er orginalt skrive på t.d. latin eller kinesisk, så er jo norsk oversetjelse like god som engelsk. Men viss boka orginalt er skrive på t.d. engelsk, så er det nesten tåpeleg å ikkje lese den på orginalspråk, for alt er betre på orgninalspråket. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Viss bøker er orginalt skrive på t.d. latin eller kinesisk, så er jo norsk oversetjelse like god som engelsk. Men viss boka orginalt er skrive på t.d. engelsk, så er det nesten tåpeleg å ikkje lese den på orginalspråk, for alt er betre på orgninalspråket. Heaheahea... Det kan nok stemme at det i utgangspunktet er bedre, men alle norske innbyggere leser bedre norsk enn engelsk, så det gir bedre uttelling å lese på Norsk. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Er dette bra for en pris på 10 kr i måneden? 3000 MB Fri trafikk E-mail konti Virus og spam filter Fotogalleri Hjemmesideprogram Website Blog - 3 klikk FTP-login - Statistikk PHP5 - MySQL Daglig backup Endret 15. september 2009 av HCG Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Faen heller... Skulle installere Article Publisher på nettsiden min, jeg får det ikke til. Nå er det fotballtrening. C'ya. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Viss bøker er orginalt skrive på t.d. latin eller kinesisk, så er jo norsk oversetjelse like god som engelsk. Men viss boka orginalt er skrive på t.d. engelsk, så er det nesten tåpeleg å ikkje lese den på orginalspråk, for alt er betre på orgninalspråket. Heaheahea... Det kan nok stemme at det i utgangspunktet er bedre, men alle norske innbyggere leser bedre norsk enn engelsk, så det gir bedre uttelling å lese på Norsk. Nei, det stemmer ikkje. Alt på orginalspråket er betre enn oversatt, og av og til er denne forskjellen veldig merkbar, så viss du da ikkje har problemar med å lese på engelsk så vil du få betre utteling av å lese på engelsk. Eg tør t.d. ikkje tenke på korleis "Maus" og "Maus II" hadde vore på norsk... Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Viss bøker er orginalt skrive på t.d. latin eller kinesisk, så er jo norsk oversetjelse like god som engelsk. Men viss boka orginalt er skrive på t.d. engelsk, så er det nesten tåpeleg å ikkje lese den på orginalspråk, for alt er betre på orgninalspråket. Heaheahea... Det kan nok stemme at det i utgangspunktet er bedre, men alle norske innbyggere leser bedre norsk enn engelsk, så det gir bedre uttelling å lese på Norsk. Nei, det stemmer ikkje. Alt på orginalspråket er betre enn oversatt, og av og til er denne forskjellen veldig merkbar, så viss du da ikkje har problemar med å lese på engelsk så vil du få betre utteling av å lese på engelsk. Eg tør t.d. ikkje tenke på korleis "Maus" og "Maus II" hadde vore på norsk... Bedre uttelling får du på Norsk, enklere å lese, og når i tillegg HP er bra oversatt sier det egentlig seg selv. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Alle norske innbyggere! :o Jeg leser Engelsk like godt som Norsk. Og Spansk, Tysk og Latin, men de kan jeg ikke mer enn basics. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå