Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Syns i allefall folk som ikke vet hva de skal stemme bør møte opp og stemme blankt istedet for å ligge på sofaen. Da er man i hvertfall på en måte med på å støtte opp rundt samfunnet. Enig. Uansett, Rider og Snorre, hva synes Venstres velgere om AP sånn egentlig? Er det slik å forstå at de fleste i Venstre foretrekker Jens og co foran FrP? Har ikkje stemt, men håper på regjeringskifte Dette er slikt som irriterer meg.. STEM Venstre, Høyre, KrF, eller FrP da! Har da faen meg hele 4 partier å velge mellom, alle med sine individuelle hjertesaker. Herremin hatt.... Endret 14. september 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Til dere som stemmer Venstre: For å få Venstre i regjering er vel en flertallsregjering med øvrige borgerlige partier nødvendig, og for å "utkonkurrere" de rødgrønne må de jobbe med alle de andre borgerlige. Da må jo FRP være en del av det når de er så store - siden de er så mye større ville de fått gjennomslag for mye mer politikk, er det ikke farlig å stemme Venstre da? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Man kan også ha en mindretalls regjering, med KrF Høyre og Venstre hadde de hatt nok stemmer. En regjering MÅ ikke ha flertall, faktisk er de rødgrønnes flertalls-regjering den første på en del valg om jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Litt skuffet over dere men det er jo tid igjen... Over oss? :o Jepp har vært hjemme hos mor og far i dag og feiret bursdag og det var bare en snill person her på forumet som husket det. Tusen takk wildheart Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg er klar over at en ikke må ha det, men hadde de rødgrønne hatt 84 mandater og de borgerlige 85 så måtte de blå gått helt sammen hvis en skal unngå en sosialistisk regjering. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Da så, trodde bare du var litt for rask i din kommentar ang. flertalls-regjeringer Beklager der. Jepp har vært hjemme hos mor og far i dag og feiret bursdag og det var bare en snill person her på forumet som husket det. Tusen takk wildheart Har du hatt bursdag? Sorry! Gratulerer så meget med dagen! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nøtte, jeg har plantet et tre i din ære. Et fint valnøtt tre gror nå i hagen min. Det var min gave til deg. =) Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nøttesekken har fått et frø! Lenke til kommentar
psyched Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Knapt sosialistisk flertall. Ikke bra. Norge går mot fire nye dårlige år. Fire nye dårlige? Mulig det (i dine øyne), men vi sikrer oss i det minste at Norge fortsatt er et I-land om 50 år. Men er det virkelig bare jeg som ønsker en borgelig regjering her? Du overasker stadig RoR. Hun ser ut som en tulling fordi hun jubler? Tror ikke det, gitt. Er ikke noen tilhenger av FRPs politikk, men synes ikke Siv Jensen har en spesielt dum måte å feire på. Heller FRP enn kommunister. Heller kommunister enn FRP. Kunne nesten satt inn Stalin. Litt skuffet over dere men det er jo tid igjen... Beklager så mye, time for sen Til dere som stemmer Venstre: For å få Venstre i regjering er vel en flertallsregjering med øvrige borgerlige partier nødvendig, og for å "utkonkurrere" de rødgrønne må de jobbe med alle de andre borgerlige. Da må jo FRP være en del av det når de er så store - siden de er så mye større ville de fått gjennomslag for mye mer politikk, er det ikke farlig å stemme Venstre da? Stemmer man venstre for at man vil at de skal i en flertalls regjering så tar man jo automatisk med seg FRP og høyre på lasset. Og det er jo fali de! Endret 14. september 2009 av backstabber Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det er vanskelig og luge seg unna at mm glemte en bursdag men men bedre lykke neste år kanskje:) Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Oi beklager så mye Nøtte! Har vært så opptatt av valgkampen. Håper du godtar en gratulasjon på etterskudd. Gratulerer med dagen du hadde. @Laland: Det er ikke nødvendigvis slik det ville blitt, for uansett hvem som dannet regjering så måtte de hatt hjelp fra opposisjonen, og det synes jeg prinsippielt sett er en svært positiv ting for demokratiet. @Snurre: Tja, har ikke så mye til overs hverken Ap eller Frp, liker ikke ytterliggående partier. Hadde det vært Høyre eller Ap så hadde jeg glatt valgt Høyre, jeg håpet til det siste på en Høyre, Krf, Venstre regjering. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det er vanskelig og luge seg unna at mm glemte en bursdag men men bedre lykke neste år kanskje:) Jeg visste det ikke, men jeg ønsker deg lykke til for deg uansett! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Stemmer man venstre for at man vil at de skal i en flertalls regjering så tar man jo automatisk med seg FRP og høyre på lasset. Og det er jo fali de! Hvilke scenarioer er det som hadde fått Venstre inn i en regjering utenom en flertallsregjering i scenarioet jeg skrev over? De rødgrønne er 84 mandater som har gått sammen, hvordan kan Venstre havne i regjering uten å leke med FRP? @Laland: Det er ikke nødvendigvis slik det ville blitt, for uansett hvem som dannet regjering så måtte de hatt hjelp fra opposisjonen, og det synes jeg prinsippielt sett er en svært positiv ting for demokratiet. Kan jeg få lov til å spørre hvilke andre alternativer det er som hadde vært mulig? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Høyre, KrF og Venstre, hadde selvfølgelig stemmene talt til deres fordel. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Du overasker stadig RoR. Overrasker jeg. Kunne du utdype? Heller kommunister enn FRP. Kunne nesten satt inn Stalin. NEINEINEINEINEI! Kommunisme er en så feilslått ideologi som det går ann. Da er det nesten bedre at du går til motsatt side og innfører anarki. Kommunisme ville sakte, men sikkert kvele en hver nasjon som innfører det. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Høyre, KrF og Venstre, hadde selvfølgelig stemmene talt til deres fordel. Håper det er internettet som sperrer for ironien jeg håper du prøver å komme med.. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Høyre, KrF og Venstre, hadde selvfølgelig stemmene talt til deres fordel. Håper det er internettet som sperrer for ironien jeg håper du prøver å komme med.. Jeg snakker Venstres ønskelige regjerings-samarbeid, ikke mitt personlige eller det mest sannsynlige Endret 14. september 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Ahh, da er vi med! Venstre, AP, SV og SP i regjering. Nuh. Gogogo! Endret 14. september 2009 av Laland Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Wow laland fem linjer i signaturen? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Mitt drømme-parti hadde vel hatt de karismatiske og respektable politikerne fra AP (Støre og Stoltenberg) pluss litt fra den generelle politikken deres, liberalismen og mennesketroen til Venstre, og litt av "bondefokuset" til SP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå