Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Syns i allefall folk som ikke vet hva de skal stemme bør møte opp og stemme blankt istedet for å ligge på sofaen. Da er man i hvertfall på en måte med på å støtte opp rundt samfunnet.

 

 

Enig.

 

 

Uansett, Rider og Snorre, hva synes Venstres velgere om AP sånn egentlig?

Er det slik å forstå at de fleste i Venstre foretrekker Jens og co foran FrP?

 

Har ikkje stemt, men håper på regjeringskifte

 

Dette er slikt som irriterer meg..

STEM Venstre, Høyre, KrF, eller FrP da!

Har da faen meg hele 4 partier å velge mellom, alle med sine individuelle hjertesaker.

Herremin hatt....

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som stemmer Venstre: For å få Venstre i regjering er vel en flertallsregjering med øvrige borgerlige partier nødvendig, og for å "utkonkurrere" de rødgrønne må de jobbe med alle de andre borgerlige. Da jo FRP være en del av det når de er så store - siden de er så mye større ville de fått gjennomslag for mye mer politikk, er det ikke farlig å stemme Venstre da?

Lenke til kommentar
:thumbdown: Knapt sosialistisk flertall. Ikke bra. Norge går mot fire nye dårlige år. :(

Fire nye dårlige? Mulig det (i dine øyne), men vi sikrer oss i det minste at Norge fortsatt er et I-land om 50 år.

Men er det virkelig bare jeg som ønsker en borgelig regjering her?

Du overasker stadig RoR.

 

Hun ser ut som en tulling fordi hun jubler? Tror ikke det, gitt. Er ikke noen tilhenger av FRPs politikk, men synes ikke Siv Jensen har en spesielt dum måte å feire på. Heller FRP enn kommunister.

Heller kommunister enn FRP. Kunne nesten satt inn Stalin.

Litt skuffet over dere men det er jo tid igjen...

Beklager så mye, time for sen :(

Til dere som stemmer Venstre: For å få Venstre i regjering er vel en flertallsregjering med øvrige borgerlige partier nødvendig, og for å "utkonkurrere" de rødgrønne må de jobbe med alle de andre borgerlige. Da jo FRP være en del av det når de er så store - siden de er så mye større ville de fått gjennomslag for mye mer politikk, er det ikke farlig å stemme Venstre da?

Stemmer man venstre for at man vil at de skal i en flertalls regjering så tar man jo automatisk med seg FRP og høyre på lasset. Og det er jo fali de!

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Oi beklager så mye Nøtte! Har vært så opptatt av valgkampen. Håper du godtar en gratulasjon på etterskudd. Gratulerer med dagen du hadde. :)

 

@Laland: Det er ikke nødvendigvis slik det ville blitt, for uansett hvem som dannet regjering så måtte de hatt hjelp fra opposisjonen, og det synes jeg prinsippielt sett er en svært positiv ting for demokratiet.

 

@Snurre: Tja, har ikke så mye til overs hverken Ap eller Frp, liker ikke ytterliggående partier. Hadde det vært Høyre eller Ap så hadde jeg glatt valgt Høyre, jeg håpet til det siste på en Høyre, Krf, Venstre regjering.

Lenke til kommentar
Stemmer man venstre for at man vil at de skal i en flertalls regjering så tar man jo automatisk med seg FRP og høyre på lasset. Og det er jo fali de!

Hvilke scenarioer er det som hadde fått Venstre inn i en regjering utenom en flertallsregjering i scenarioet jeg skrev over? De rødgrønne er 84 mandater som har gått sammen, hvordan kan Venstre havne i regjering uten å leke med FRP?

 

@Laland: Det er ikke nødvendigvis slik det ville blitt, for uansett hvem som dannet regjering så måtte de hatt hjelp fra opposisjonen, og det synes jeg prinsippielt sett er en svært positiv ting for demokratiet.

Kan jeg få lov til å spørre hvilke andre alternativer det er som hadde vært mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...