Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nuvel, det er greit å smile. Men hun var ikke så rappkjeftet som ham

 

Joda, bare tenkte jeg skulle benytte anledningen til å vise frem et bilde av en slesking.

....og en glisende Siv Jensen såklart.

 

23.01: Tredje landsprognose: Borgerlig flertall med 85 mandater mot de rødgrønnes 84.

 

E-woot?

...Jaaa! Forhåndsstemmene er jo ikke talt opp enda, huff.

Er jo ca 700.000 stemmer bare der, så ikke gi opp enda dere borgerlige.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er hvorfor så mange mener at Sponheim er arrogant. Dette begrunner de med at han har gitt en garanti for at Venstre ikke skal regjere sammen med FrP. Mange mener derfor at Sponheim som leder for Venstre har torpedert et borgerlig sammarbeid. Men det å gi en garanti mot sammarbeid med FrP er da slett ikke arrogant. Sponheim og Venstre står for den politikken de står for. De ønsker et liberalt samfunn hvor asylsøkere skal få jobbe for maten sin. De ønsker en langsiktig og fremtidsrettet politikk med fokus på utdanning, forskning, små/mellomstore-bedrifter og miljø. FrP ønsker en svært restriktiv asylpolitikk, de tenker kortsiktig, og ikke minst de fornekter at mennesket er årsak til en del av klimaproblemene.

 

For Venstre å sitte i regjering sammen med FrP ville være et brudd på alle de verdier Venstre står for. Man kan selvsagt argumentere for at også KrF forfekter en del politiske saker Venstre er sterkt uenig i. Men KrF er adskillig nærmere Venstre enn FrP. Sponheim har som leder for Venstre vist ryggrad i valgkampen. Han har forfektet politiske ideer som har vært upopulære i denne valgkampen. Mens Arbeiderpartiet og Høyre kastet seg på den restriktive innvandrings- og asylpolitikken til FrP bare fordi den ble "in", har Venstre stått for en human og liberal innvandringspolitikk. Dette har de nok tapt stemmer på, og det vet de nok godt. Men der Høyre og Arbeiderpartiet har bøyd av for populismen har Venstre stått for idealene. Hvis det er dette som er arrogant i mange velgeres øyne, ja da vil jeg gladelig være arrogant. For det virker å være en beundringsverdig egenskap.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke forstår er hvorfor så mange mener at Sponheim er arrogant. Dette begrunner de med at han har gitt en garanti for at Venstre ikke skal regjere sammen med FrP. Mange mener derfor at Sponheim som leder for Venstre har torpedert et borgerlig sammarbeid. Men det å gi en garanti mot sammarbeid med FrP er da slett ikke arrogant. Sponheim og Venstre står for den politikken de står for. De ønsker et liberalt samfunn hvor asylsøkere skal få jobbe for maten sin. De ønsker en langsiktig og fremtidsrettet politikk med fokus på utdanning, forskning, små/mellomstore-bedrifter og miljø. FrP ønsker en svært restriktiv asylpolitikk, de tenker kortsiktig, og ikke minst de fornekter at mennesket er årsak til en del av klimaproblemene.

 

For Venstre å sitte i regjering sammen med FrP ville være et brudd på alle de verdier Venstre står for. Man kan selvsagt argumentere for at også KrF forfekter en del politiske saker Venstre er sterkt uenig i. Men KrF er adskillig nærmere Venstre enn FrP. Sponheim har som leder for Venstre vist ryggrad i valgkampen. Han har forfektet politiske ideer som har vært upopulære i denne valgkampen. Mens Arbeiderpartiet og Høyre kastet seg på den restriktive innvandrings- og asylpolitikken til FrP bare fordi den ble "in", har Venstre stått for en human og liberal innvandringspolitikk. Dette har de nok tapt stemmer på, og det vet de nok godt. Men der Høyre og Arbeiderpartiet har bøyd av for populismen har Venstre stått for idealene. Hvis det er dette som er arrogant i mange velgeres øyne, ja da vil jeg gladelig være arrogant. For det virker å være en beundringsverdig egenskap.

 

Enig, og selv som AP velger vil jeg heller se Venstre i regjering enn FrP.

APs etteraping av asylpolitikken er bare tåpelig, og fortsatt synes jeg Venstre har den beste asylpolitikken, desvere kommer det lite frem i media da det som oftest fores med valg-debatter allà "Hvem har best asyl-politikk? AP eller FrP?"

 

Lars Sponheim er mer folkelig enn de fleste andre politikerne, iallefall språkmessig, og han er en humørspreder uansett hva folk synes om han.

Det er rett og slett synd å se at det eneste politiske partiet som står på sine og velgernes idealer skal måtte lide for det pga såkalt "taktisk stemming" av sutrere, som jo ironiskt nok stemmer imot et borgerlig flertall uten at de skjønner det.

Som sagt tidligere, hadde jeg ikke stemt AP hadde jeg nok stemt Venstre, men jeg tror uansett at Venstre vil komme til å vokse de neste 4-8 årene da man jo ser tendensen blant ungdommen, og ungdommen er som vi alle vet fremtiden.

Desverre vil da (som ting ser ut) Sponheim ikke få oppleve dette som leder, da han (helt feil etter min mening) tar på seg skylden.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Q.Q

:3

:<

:>

=3

 

Dette er det jeg liker å kalle "ondskapens akse", en haug grusomme smileyer, som aldri burde brukes. ALDRI

Dette er jo noen av de beste smileyene som eksisterer. Hva er galt med deg?! :U

 

Venstre sin oppslutning så langt er et begredelig syn. Og himmel, Carl I. Hagen irriterer vettet av meg. Jeg får lyst til å bitchslappe mannen hver gang jeg hører stemmen hans.

Syns Carl I. Hagen er ganske artig jeg. Får nesten lyst til å dra på ferie med han til Gran Canaria og kaste vekslepenger på uteliggere.

Lenke til kommentar

Som sagt, hadde Venstre velgerne forholdt seg til sine opprinnelige verdier istedet for å dilte etter uttalelser i media, ville Rød/grønt samarbeid vært en saga blott!

 

Og hvis prosent-tellingen på TV2's side er riktig, så er det katastrofale 29% av de som kan stemme som ikke har stemt!

Huff, halvparten er vel politikerne sin feil, men resten kan da vel ikke være annet enn latskap?

 

Dæven! 85-84 med 4% igjen!

 

 

Ok, hvor er det dere får info?

 

TV2 sin holder i så fall ikke mål. (på internett that is)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...