Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har litt lyst på svineinfluensa. Fri 1 uke fra skolen uten å være alvorlig syk? Yes please.

Du trenger da ikke swineflu for å være hjemme fra skolen. Hvis det er så stas å være hjemme kan du jo bare skulke.

 

Men nå er nå engang direktivet "influensasymptomer = 1 uke hjemme". Da blir det i verste fall godkjent fravær.

 

Jeg klarer ikke finne ut hva for en aids det er meg og Eplefe har. Feber, Hetetokter, kaldsvetting, generell slapphet og sykdomsfølelse, matlyst som hopper opp og ned, hosting, luftveier som tarder seg, random muskelsmerter og whatnot. Likevel virker det ikke helt dramatisk nok til å være faktiske influensasymptomer, selv om det minner veldig.

 

Veldig plagsomt, siden jeg må avgjøre om jeg skal på jobb i helgen eller ikke.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har sagt at jeg har sett den deiligste dama på vei hjem ifra skole og jobb opptil flere ganger her i SO, men nå tror jeg sannelig at jeg har sett ei som topper hele deilig-lista med glans. Kanskje deilig egentlig ikke er det rette ordet. Det minner meg om bimboer etter hva jeg la øya på i dag.

 

Nei, denne jenta var pen. Rett og slett skikkelig, skikkelig pen. Og ikke den type pen som bruker masse sminke og går med en chihuaua unde armen (noe som forsåvid er lite pent). Ei deilig jente er ei du kunne tenke deg å pule. Ei pen jente er ei du kan betrakte lenge uten egentlig å tenke i seksuelle baner. Hu var neimen ikke lite pen. Jeg ble helt satt ut. Det var som å få en hund til bursdagsgave etter to år med en robot i hundefasong av plastikk. Så naturlig og så ... Akk.

 

Uansett hvor lite det er basert på ble jeg rett og slett litt betatt, om enn bare for en dag.

 

Jeg har gått rundt og hostet i nesten hele dag, og har en litt merkelig følelse i lungene / brystet. Svineinfluensa?

Pneumonia?

Lenke til kommentar
Fra min tid var gyldig fravær litt som sykemeldinger i arbeidslivet. Var du syk nok til å få en sykmelding fra lege ble det gyldig fravær, hvis du bare var hjemme syk (som en egenmeldingsdag) fikk du fremdeles fravær, uansett hvor syk du var.

På min videregående er det i hvert fall sånn at man får gyldig fravær hvis man sier at man var syk.

Lenke til kommentar
På min videregående er det i hvert fall sånn at man får gyldig fravær hvis man sier at man var syk.

Det er vel egentlig ikke noe som heter gyldig fravær. Er man borte fra en time eller flere er det fravær da du rett og slett har fravært fra timen, men det er forskjell på ubegrunnet fravær og begrunnet fravær. Om du har ubegrunnet fravær er det det som kalles skulk, men selv om du har en grunn for å være borte er det fremdeles et fravær, bare at det er utdypet hvorfor du ikke var der. En arbeidsgiver ser på alt av fravær du har hatt, men han kan også se på grunnen til fraværet. Om du har masse begrunnede fraværsdager eller timer trenger ikke det å være noe bedre enn ubegrunnet fravær. Hvem vil vel ha en sjukling som er borte halvparten av tiden i staben sin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...