Safir Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Fri og fri, du. Nei, vi har det godt i dag. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Fine hus var umulig for 20 000 år siden. De måtte flytte rundt for å følge dyreflokkene. Jeg merker jeg er veldig keen på å ta utgangspunkt i Maslows behovspyramide når jeg skal finne ut hvorfor vi har det bedre i dag. Endret 3. september 2009 av drugiS Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg tenkte vel egentlig selv at vi har det bedre nå, selv om vi må jobbe mye mer enn de gjorde på den tiden. Da slaktet de et dyr en gang i uka, og hadde fri resten. Haha, jada. De bare satt rundt bålet og chilled out lxm. Ikke noen konstant sanking av livsnødvendigheter som ikke var animalske av opprinnelse, arbeid med verktøy og våpen, null mangelsykdommer eller forventet livsløp på 25-30 år. For øvrig var sesongboplasser etablert fra sentral-Europa og sørover under senpaleolitikum såpass nært oppunder mesolitikum. Endret 3. september 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
psyched Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Da var jeg tilbake fra overnattingstur med klassen Det var sykt mye regn. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) De var sankere også ja, du har rett i det. Men de fleste forskere er enige om at mennesket jobbet mye mindre før jordbruksrevolusjonen for ca 12 000 år siden. Ved den industrielle revolusjon økte arbeidsmengden ytterligere med 12 timers arbeidsdager osv. Nå i nyere tid har arbeidsmengden gått noe ned, men er langt fra det lave nivået man var på for 20 000 år siden. Endret 3. september 2009 av drugiS Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Men når i alle dager ble det slik at kun arbeidsmengde avgjorde livskvalitet? Du må tenke på at når de ikke hadde noe å gjøre på hadde de faktisk ingenting å gjøre på. "Hei, går det noe kult på bålet i kveld?" -Neh, samme som alltid. Endret 3. september 2009 av Eplefe Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Definisjonen din av arbeid er unøyaktig, dersom du kun regner jeger- og sankervirksomhet inn under den. Langvarig, statisk arbeid gjennom mesteparten av døgnet var virkeligheten for samtlige homininer, inkludert mennesket, helt fram til neolitikum. De slitasjeskadene man finner på bevarte skjeletter forteller om alt annet enn en avslappende livsstil. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg er enig i at vi har det bedre nå, jeg prøver bare å finne noen argumenter for at man kunne ha det veldig bra hvis man levde for så lenge siden. Og nei, de hadde ikke TV. Men de kunne fortelle historier, synge sanger og utføre ritualer. Mangel på medisiner og lav levealder er selvfølgelig ikke positivt for livskvaliteten deres, men det er sikkert mulig å finne noe som var bedre da enn nå. Endret 3. september 2009 av drugiS Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Ikke egentlig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Hvis du (eventuelt læreren din) er en pinko hippiefaen så kan du sikkert argumentere med at de var nærmere naturen og dermed åpenbart hadde masse indre fred og sånn, og at de kunne knaske opiater uten at Onkel kom og kjeftet på dem for det. \o/ Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Ja! De var dophuer alle sammen. Kjempeargument. Jeg får vel bare skrive at alt er bedre i dag. Studerer ikke du arkeologi? Da er jo du mannen til å snakke om dette med. Men nå er det gym, noe jeg egentlig ikke synes så mye om at jeg må gjennom. Endret 3. september 2009 av drugiS Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Han har jo strengt tatt allerede slått fast at alt er bedre nå. Lenke til kommentar
Safir Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Nå lager jeg logo for et fiktivt firma. Et lite monster. ^__^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 snarthelgsnarthelgsnarthelgsnarthelgsnarthelg Skal slutte nå. Matte, fransk og norsk(sagaen om en eller annen Ormstunge) er fem brutale timer på en torsdag. Har litt lyst til å spille svineinfluensa-kortet snart.. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Joggebukse er tidenes beste plagg. Nuff said. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Men nå er det gym, noe jeg egentlig ikke synes så mye om at jeg må gjennom. Why? Gym er bra for deg : ) edit: fffff. Dobbelpost. Endret 3. september 2009 av iharal3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Nå lager jeg logo for et fiktivt firma. Et lite monster. ^__^ Er du en sånn der grafisk designer? Apropos: Er det noen her inne som er kreative og flinke med photoshop som harlyst til å hjelpe meg med å lage en liten logo? Endret 3. september 2009 av Neptjune Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Sånn da var middagen i boks, samt tomatsaus for de neste 3 mnd ferdig Da var det bare å vente til jeg kan sette den i ovenen Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 snarthelgsnarthelgsnarthelgsnarthelgsnarthelg Skal slutte nå. Matte, fransk og norsk(sagaen om en eller annen Ormstunge) er fem brutale timer på en torsdag. Har litt lyst til å spille svineinfluensa-kortet snart.. Gunnlaug ormstunge? Den leste vi forrige uke, var ikke for gale egentlig. Skulle egentlig fremdeles være på skolen nå, men fikk gå hjem tidligere for å ta bilder. Så gjør det litt senere. Har ikke vært hjemme denne uken, så det er deilig. Og så har Jekyll dvden endelig har kommet i posten, så da vet jeg hva jeg skal bedrive helgen med. ^_^ Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Apropos: Er det noen her inne som er kreative og flinke med photoshop som harlyst til å hjelpe meg med å lage en liten logo? Jeg kan prøve? ^_^Jobb snart! Føler meg egentlig litt teit som er for syk til skole men går på jobb. Jeg har bare ikke samvittighet til å la min gravide medarbeider vaske hele det gigantiske bygget på egenhånd med ryggsmerter og bekkenløsning og whatnot. Da holder jeg ut litt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå