Eplefe Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg skal nå få meg en kredittkortsak. Er det noen mulighet for at jeg som 15-åring kan skaffe meg noe annet enn disse sære ungdomskortene som ikke lar meg handle på nettet..?Ja, men du må ha foreldres tillatelse, og de må enten gi deg en fullmakt eller være med deg i banken når du går til anskaffelse av det. Du går på deres kredittverdighet, elns, derfor de må gå god for deg. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Er trøtt, og skal i begravelse imorgen, så god natt! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Jeg skal nå få meg en kredittkortsak. Er det noen mulighet for at jeg som 15-åring kan skaffe meg noe annet enn disse sære ungdomskortene som ikke lar meg handle på nettet..?Ja, men du må ha foreldres tillatelse, og de må enten gi deg en fullmakt eller være med deg i banken når du går til anskaffelse av det. Du går på deres kredittverdighet, elns, derfor de må gå god for deg. Min mor skal være med til banken uansett, så det er null problem. Men om dette er noe hun må godta "som egentlig ikke er ment for meg", men som jeg kan få om hun godtar det", er det ikke sikkert hun gjør det. Og er det noen negative sider ved å gjøre dette..? EDIT: Mulig det ble litt rotete det jeg skrev, men jeg håper man forstår det.. Endret 2. september 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Her står det om Nordeas ungdomskort, og det står blant annet: Ungdomskortet kan du bruke på Internett, i minibanker og betalingsterminaler over hele verden. Betyr dette at jeg kan bruke det på internett helt som jeg vil, eller er det bare spesielle tjenester som støtter kortet osv..? EDIT: Uuuuuups, sorry for dobbeltpost.. Endret 2. september 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Du kan bruke det med nettbank, med jeg tviler på at du får kontrollsiffere (de tre nummerene bak på signatur-delen) som du trenger for å bruke det til å betale for ting i de fleste nettbutikker. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Ok, da er vi tilbake på det Eplefe snakket om. Noen som kan gi meg litt mer info om dette? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er vel egentlig den største og eneste (med unntak av grenser på hvor mye en kan ta ut i uka) kjedelige tingen med Visa Electron. Det er bare å snakke med dem i banken med en av dine foresatte til stede for å få et vanlig Visa-kort, skulle jeg mene. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 I og med at jeg ikke har noen store argumenter for å få meg et vanlig VISA, bare det at jeg kan handle på nettet, noe mine foreldre sikkert ikke synes er så altfor bra, vil jeg gjerne ikke ende opp med å krangle med en bankansatt om dette. Jeg vil helst overbevise mine foreldre på forhånd, for deretter å stikke bort til banken, si "Jeg skal ha et VISA-kort" eller noe lignende, og få det. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Da er det vel ikke mer til det enn å forklare hvorfor du ønsker et vanlig Visa-kort ovenfor dine foreldre, og så la de i banken gjøre jobben sin. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Lillebroren min på 13 har et helt standard Nordea ungdomskort, det funker fett på alt fra PSN til vanlige nettbutikker. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det første jeg gjorte på 18 års dagen min var å å meg et visa kort Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hm, er merkelig med dette her. Har lest litt rundt omkring og noen sier at ungdomskortene deres funker helt som normalt, andre mener det er en lov at umyndige ikke får kjøpe på nettet. Får vel bare troppe opp hos banken og forhøre meg.. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Lillebroren min på 13 har et helt standard Nordea ungdomskort, det funker fett på alt fra PSN til vanlige nettbutikker. Javel? Det høres unektelig interessant ut. Har dessverre custom Sør-kort, though, så endrer ikke med det første. B) Edit: Endret 2. september 2009 av Laland Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Lillebroren min på 13 har et helt standard Nordea ungdomskort, det funker fett på alt fra PSN til vanlige nettbutikker. Vet du om han har noen spesiell deal han har gjort for å få til dette? Lenke til kommentar
Error Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Litt penger under bordet hjelper alltid :o Uansett, klokka er 00:07 og det er James Bond tid. dvs, alt for sent for meg. God natt! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Tar jaggu kvelden nå jeg også. God natt! Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg skal ta natta med storm! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Tar kvelden jeg også, nå. Natta og takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Som sagt før, helt fra konfirmasjonstiden har jeg hatt visa-kort som man kan bruke på nettet. Nordea is teh shit. Egentlig ikke så bra for økonomien å ha det da... Endret 2. september 2009 av Gormers Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg hørte nettopp en fyr i ett tårn og en flykaptein krangle live 8D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå