Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du vil ikke ha gratis ting? De er sykt billige, jo. En iPod Touch koster 300, jeg har allerede 50 poeng. Men jeg failet på åpningstingen.

 

Men nå skal jeg gjøre lekser.

Okayokayokay! JEG VIL HA!! :D

Men hvis jeg ikke får til må du forklare på MSN, greit?

 

Viper: I kveld skal jeg på konfirmasjonssamlingbullshit.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Forbannet være norsk skole og firkantede avdelingsledere.

 

Jeg har et enkelt ønske om å bytte bort tidenes særeste fag med et fag man alltid vil trenge flere elever til, og som er viktig kunnskap for å utvikle samfunnet. Jeg snakker om å bytte fra tøysefaget sosiologi og sosialantropologi til IT. Selvfølgelig må man utdanne folket i informasjonsteknologi, det er noe man alltid vil ha bruk for. De gjør samfunnet en tjeneste ved å la meg bytte. Uheldigvis tenker ikke ledelsen på den måten, de er mer opptatt av kapasiteten på antall datamaskiner.

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Arrrrgggghh.... Telenor har enda ikke sendt iPhonen min og min telefon ble ødelgat i helgen -,-

 

Forbannet være norsk skole og firkantede avdelingsledere.

 

Jeg har et enkelt ønske om å bytte bort tidenes særeste fag med et fag man alltid vil trenge flere elever til, og som er viktig kunnskap for å utvikle samfunnet. Jeg snakker om å bytte fra tøysefaget sosiologi og sosialantropologi til IT. Selvfølgelig må man utdanne folket i informasjonsteknologi, det er noe man alltid vil ha bruk for. De gjør samfunnet en tjeneste ved å la meg bytte. Uheldigvis tenker ikke ledelsen på den måten, de er mer opptatt av kapasiteten på antall datamaskiner.

Kan du forklare hva sosiologi går ut på?

Lenke til kommentar
Kan du forklare hva sosiologi går ut på?

Studier av mennesker i samspill med samfunnet osv. For å ta et eksempel, på søndag skal vi levere inn en oppgave som lyder slik:

 

Bruk sosiologiske begreper som sosialisering, roller, normer, sosiale systemer osv. til å beskrive påvirkning. Bruk valgkampen med politisk påvirkning for å eksemplifisere ulike former for påvirkning i oppgaven din. Oppgaven skal være på ca. 2 sider med skrift i 12pkt og 1 1/2 i linjeavstand. Du vil få karakter på innleveringen. Vurderingskriteriene vil være: Evnen til å bruke sosiologiske bepreper og knytte disse til påvirkning og se dette i en dagsaktuell sammenheng.

 

Med andre ord, et ganske diffust og kunstig opplegg.

 

 

Men nå skal jeg ikke svartmale faget for dere andre. Det kan godt være du trives der, Håkon. Det var bare ikke helt noe for meg. ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg da det flotte alternativet Historie og Filosofi, siden det visstnok er fullt i IT-klassen. Jeg kan alltids velge entrepenørskap også, men jeg føler meg ikke helt klar for å bygge opp en ungdomsbedrift gjennom skolen. Næringslivsøkonomi tror jeg heller ikke er aktuelt, eier ikke pågangsmot og dedikasjon til å bli gründer.

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...