Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at du ikke ble like hypp på å ha meg flyvende inn vinduet ditt ninja-style nå.

 

Se et par minutter til. Etter den smekre damen.

 

Forøvrig kan jeg si at Rolf er en MYE mer attraktiv fyr enn det jeg er.

Du ser meg også på begynnelsen, der TV-teamet fanger meg i en noe pinlig stilling, og gir meg et særdeles frekt kallenavn.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vel si det. Du burde ikke prøve heller, du kunne komme til å knekke ganske mange bein så gammel som du er. :p

 

 

Jeg har med kamferdrops da.

 

Aha var det noe etter den lekre dama også. Jeg ble så distrahert at jeg ikke fikk med meg det.

 

Ja hun var ganske "eyecandy" materiale kan man vel si, i motsetning til Osensjø-ormen som dukket opp etterpå : |

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

*ehem*

 

Alternativ 1:Er det bare jeg som synes Mini-banker og dagens teknologi er helt vidunderlige ting?

Jeg vokste opp på en tid der LP-plater så vidt var byttet ut med kassetter, som hadde maks typ 16 sanger på kassett.

Nå i dag har man derimot like store MP3-spillere, som har plass til ti-tusenvis av sanger og filmer, det er vel nesten på til grensen til magi?

 

Alternativ 2:

Vil vi ha flere spill av typen Heavy Rain?

Som utfordrer spilleren moralskt i større grad enn "mega snill" eller "mega ond"?

Spill som baner vei for nye opplevelser som vi ikke har spilt hundrevis av ganger fra før av?

 

Alternativ 3:

Hva er best?

Løs, middels eller hard avføring?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

A1: Det er ingen tvil om at vi lever i en tid med, teknologiske underverker, og levestandarden har aldri vært så høy som i det siste tiåret. Men nå finnes det en medaljens bakside. Og det er at vi sakte men sikkert glemmer å sette pris på de enkle gleder. Vi har det bedre enn noen gang, men er vi lykkeligere. Det kan kanskje virke som vi er det akkurat motsatte, til tross for alle godene vi har.

 

A2: Selvfølgelig trenger vi flere spill av den typen. Heavy Rain er et av spillene jeg har hatt mest forventninger til opp gjennom historien. Og spill som strekker begrepet moral utenfor det firkantede "ultragod"/ "ultraond" (The Witcher anyone) er et etterlengtet friskt pust i et medium som fort kan komme til å stagnere i sine egne klisjeer.

 

A3: Her er svaret enkelt og kortfattet. Den gyldne middelvei er veien å gå. ^_^

Lenke til kommentar

A1: Der sier du noe, selv anser jeg meg personlig som heldig da jeg er en nostalgisk person og innehar et lite barns-sinn i en "voksen" manns kropp.

Det er derimot problematisk at mine beste minner er fra barndommen (personlige sådan), men dette er jo ganske vanlig da man har ingen bekymringer som en liten pode (eller, noen har man jo, men jeg ser ikke på de som spesielt vesentlige i denne sammenhengen).

 

A:2 Enig, jeg merker det burde være flere spill i spill-industrien av typen "Watchmen" (boka, ikke filmen eller det udugelige spillet) der psykologer kunne ha skrevet master-oppgaver om hovedpersonenes sinn og mentale tilstand.

Det virker desverre slik at produsenter ikke er særskilt opptatte av at folk skal kunne føle seg "nærme" sin hovedperson foruten på et "fy faen jeg vil være like barsk som han" plan.

 

Vi har jo Peter Molynuex og lignende så klart, men ærlig talt, han har ikke holdt så særlig mye av det han har lovt selv om han er en strålende visjonær.

Vi trenger spill der fantasien får utløp, og ikke bare via Indie-utgivelser, bare tenk derte hvor fantastiske slike spill kan bli med støtte fra større spill-selskap (jeg sier ikke at spill blir bedre av en større pengebok, men det skader såvisst ikke).

Men så lenge massen får sin daglige dose med FIFA, Skytespill og lignende er de vel fornøyde, desverre vil jeg vel si, da det går utover meg som en spiller som vil ha større variasjon enn kaffe-filter spill og gryntende space-marines.

 

A:3 Støttes på alle punkter.

Lenke til kommentar

A1: Indeed! Det høres akkurat ut som meg i et nøtteskall. De beste minnene jeg har kommer fra barndommen, og jeg prøver så mye som mulig å ta vare på de enkle gledene fra den tiden. Det var ikke så mye som skulle til for å gjøre meg lykkelig på den tiden. En pose med godteri og den nyeste episoden av favorittserien min var nok for hele uken. Så jeg tror vi skal anse oss som heldige ja, som klarer å bevare litt av barnet vi alle har i oss, noe også den avdøde filosofen Arne Næss ville vært enig med oss i. Det som også er litt interessant å tenke på er at vi som oftest bare ser positive ting når vi ser bakover, mens vi nesten ser bare negative ting når vi ser fremover. Personlig tror jeg at det er noe i det. Men vet ikke helt hvorfor.

 

A2: Her er vi også enig ja. Det er så utrolig deilig med spill, bøker osv. som bryter med de standardiserte normene innenfor sjangeren deres. Både spillet The Witcher (burde virkelig prøves hvis du ikke har gjort det ennå) og bokserien The Chronicles of Thomas Covenant The Unbeliever har en æresplassering hos meg. Mye fordi de har gitt meg en spennende og original opplevelse. De har begge mange likhetstrekk som måten historien fortelles gjennom hovedpersonens refleksjoner rund eget ståsted i store spørsmål og konflikter. Begge skinner også med sin fremstilling av moral, hvor hovedpersonene og du sjelden eller aldri stilles ovenfor valg/situasjoner som har en rett og en gal løsning. Det er heller sånn at ingen valg kan sies å være verken god eller ond, eller det kan være valget mellom en ond ting og en annen ond ting. Med andre ord jobber de begge i gråsonene. Og en annen ting er at de begge, eller kanskje spesielt bokserien fremstiller hovedpersonen som en skikkelig antihelt i ordets rette forstand, da han ofte er det helt motsatte av den tradisjonelle oppfatningen av hvordan en helt skal være. Jeg har med andre ord store forhåpninger til The Witcher 2, som jeg håper viderefører det beste fra forgjengeren og om mulig blir enda bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...