Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sosiologi er noe av det særeste jeg har vært med på. Vi satt i en time i dag og diskuterte om man var del av et sosialt system når man sto i butikkøen. Flere ment at køen kunne ha en varighet, og at man derfor sto der en stund var et strålende argument. Det at alle i køen utfylte en rolle og fulgte uformelle normer var tydeligvis også veldig interessant. Når jeg står i kø er jeg mer interessert i å betale for varene mine.

Ser farlig mye ut som om det er det vi kommer til å gjøre. Ser veldig lite frem til det.

I morgen bytter jeg til IT.

Hvis jeg kunne følge ditt eksempelt hadde jeg gjort det. Det er dessverre ikke mulig på min skole.

Lenke til kommentar
Nei, jeg får ta meg en paracet og begynne på middag.

 

Sa ja til å jobbe imorgen, storbarnsavdeling igjen. Jeg gleder meg!

 

Mye legemidler Altf4? Du burde heller ta ibux hvis du tar det ofte. Er snillere mot blodet og leveren.

 

Nei, jeg tar faktsik veldig lite medisiner. Kanskje en paracet hvis jeg er plaget med vonde ledd (får fort det når jeg er skral). Har aldri gått på antibiotika faktisk. Eneste jeg vet om som ikke har brukt det hehe.

 

Det er litt moro at Valve tvinger partyhatter og gave-giblets på samtlige som spiller Team Fortress 2 i dag!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Hvis jeg kunne følge ditt eksempelt hadde jeg gjort det. Det er dessverre ikke mulig på min skole.

Du har også sosiologi? Det er da ikke verre enn å ta seg en tur til rådgiver og si at man vil bytte fag. De kan ikke akkurat tvinge det til å ha noe du ikke vil ha. Med mindre det er fullt i alle klassene, selvsagt.

Lenke til kommentar

Bleh, jeg svelgte nettopp en liten flue.

 

Plutselig så jeg den fly rett foran trynet mitt, og før jeg visste ordet av det kjente jeg et eller annet som satt seg halvveis fast i halsen min. Ekkelt! Heldigvis var det ikke en vanlig husflue, men en sånn liten flue.

 

Kan ikke huske sist det skjedde.

Lenke til kommentar

Faen i helvete! Jeg er lærling, jeg er 20 år og jeg tjener 51 kroner i timen men får jeg studentkort på bussen? NEI! Grunnen er visst at siden jeg er 20 år får jeg ikke ungdomskort, noe som er greit nok, men når jeg ikke får studentkort fordi jeg tjener minimalt med penger ved å være lærling blir jeg latterlig frustrert. Jeg tjener som sagt 51kr i timen, noe som er mindre enn enhver person du ser i hvilken som helst butikk rundt deg. Å være lærling går også som studietid ifølge læreplaner og skoleverket, men de som selger busskort ser seg ikke enig i det. JEG TJENER MINDRE ENN DE FLESTE STUDENTER OG LÆRLINGTIDEN GÅR SOM STUDIETID FFS!! HVORFOR SKAL JEG DA BETALE 1500 FUCKINGS KRONER FOR ET BUSSKORT?!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

1500 tror jeg er sesongkort, men kan ikke si det med sikkerhet.

 

Scenario på det lokale kjøpesenteret ista: "Ikke bruk penger på noe annet enn det du skal nå da" sier meldingen fra mamma til meg. Neida, det blir ikke noe problem mens jeg går bortover til minibanken for å sjekke hvor mye penger jeg har. Jeg taster inn sikkerhetskoden, og trykker "Vis Saldo". Minibanken forteller meg at jeg har 1200 kroner, og jeg hopper av glede bortover til fotobutikken, der jeg skal ha SD-lagringskort og et par DV-taper. På vei ut av fotojapan, ser jeg Gamestop, og en stor TV som viser traileren fra Batman: AA. Jeg klarer ikke å kontrollere meg, og går inn og betaler for hele spillet. Glad som jeg er går jeg ut med fredag i tankene, helt til jeg ser Sacred 2 stå så fint og rolig i en hylle. Det var ganske så billig også, jeg kjøper det jeg, tenker jeg.

 

Så nå har jeg litt over 100 kroner igjen, som er et ganske fast bevis på at jeg er helt elendig når jeg har endel penger tilstede.

Lenke til kommentar
Sosiologi er noe av det særeste jeg har vært med på. Vi satt i en time i dag og diskuterte om man var del av et sosialt system når man sto i butikkøen. Flere ment at køen kunne ha en varighet, og at man derfor sto der en stund var et strålende argument. Det at alle i køen utfylte en rolle og fulgte uformelle normer var tydeligvis også veldig interessant. Når jeg står i kø er jeg mer interessert i å betale for varene mine.

 

I morgen bytter jeg til IT.

Jeg er ekstremt fristet til å si "hva var det jeg sa?" : )

Lenke til kommentar
Hvis jeg kunne følge ditt eksempelt hadde jeg gjort det. Det er dessverre ikke mulig på min skole.

Du har også sosiologi? Det er da ikke verre enn å ta seg en tur til rådgiver og si at man vil bytte fag. De kan ikke akkurat tvinge det til å ha noe du ikke vil ha. Med mindre det er fullt i alle klassene, selvsagt.

Jeg hadde ikke T-matte ifjor, og kunne ikke velge annet enn samfunnsfag i år. Sosiologi etc.. er en fastsatt del av det, så det kan jeg ikke velge bort. Da måtte jeg ha gått realfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...