Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Skal de designe spill som krever borti mot 5 minutter med saving og loading hver gang jeg trekker av kan det være det samme, da spiller jeg heller noe som er designet for å være underholdende.

 

Nå var det du som sa at du var i en tilsynelatende uløselig situasjon - jeg håper inderlig at de aller færreste trenger å saveloadestyre for hver gang de angriper noe.

 

Jo da, men det er jo en grunn til at jeg etter å ha prøvd gang på gang havnet i den situasjonen.

 

Si meg, ny religionsdiskusjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi jeg ikke skjønner hvorfor man blir fortalt at man skal sette sin lit til en usynlig fyr fremfor seg selv. er det ikke bedre for alle om alle mennesker hadde hatt troen på seg selv og ikke på en gud. Hvorfor skal det du har jobbet for være takket være Gud fremfor din egen innsats?

Lenke til kommentar

Et livssyn basert på kristendommen eller lignende er for min del greit, men at kirken skl være en del av staten og så videre er det dummeste jeg vet. Religion er ikke noe som burde tres over en, men som en burde bli fortalt om og undervist i. Selvfølgelig med likt fokus på alle de fem store religionene og helst av en person som ikke er religiøs (!!) for å sørge for at de som faktisk ønsker å følge en religion eller et livssyn faktisk følger det av egen vilje og ikke fordi noen sier de vil brenne eller fordi bestefar tror på noe.

Lenke til kommentar
Et livssyn basert på kristendommen eller lignende er for min del greit, men at kirken skl være en del av staten og så videre er det dummeste jeg vet. Religion er ikke noe som burde tres over en, men som en burde bli fortalt om og undervist i. Selvfølgelig med likt fokus på alle de fem store religionene og helst av en person som ikke er religiøs (!!) for å sørge for at de som faktisk ønsker å følge en religion eller et livssyn faktisk følger det av egen vilje og ikke fordi noen sier de vil brenne eller fordi bestefar tror på noe.

Det her hadde vært ideelt. Uten at jeg vet noe om det, er det kanskje grunnen til at det ble endret til RLE istedet for KRL? En nøytral person til å objektivt forklare de største trosretningene er vel å foretrekke for alle. Kirken (eller noen annen trosretning) burde heller ikke være en del av staten.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig.

 

Det kan jo godt hende, men hvis det er slik at man kan velge perks som er helt på trynet så må jeg jo begynne å lure på om man bare skal starte på nytt helt til man treffer de riktige perksene å starte med. Det er ikke akkurat det jeg vil kalle et tilgjengelig gameplay. Karakteren min kan i grunnen lite (nå er det lenge siden jeg har spilt det) og jeg rotet meg kanskje borti mye tull men jeg lærte etter hvert å unngå det. Det var kanskje for sent, men da hadde jeg jo alt spilt så lenge at jeg hadde håpet jeg kunne fortsette og ikke begynne på nytt.

 

Dårlig forberedt kanskje, men når jeg ikke får ammunison eller helse, og i tillegg ikke treffer på selv de sikreste skudd så blir jeg etterlatt til rævkjøring og ødemark. Og kan ikke bare si at det var jeg som var dårlig heller, for jeg brukte for det meste pip-boyen til å sikte med.

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig.

 

Det kan jo godt hende, men hvis det er slik at man kan velge perks som er helt på trynet så må jeg jo begynne å lure på om man bare skal starte på nytt helt til man treffer de riktige perksene å starte med. Det er ikke akkurat det jeg vil kalle et tilgjengelig gameplay. Karakteren min kan i grunnen lite (nå er det lenge siden jeg har spilt det) og jeg rotet meg kanskje borti mye tull men jeg lærte etter hvert å unngå det. Det var kanskje for sent, men da hadde jeg jo alt spilt så lenge at jeg hadde håpet jeg kunne fortsette og ikke begynne på nytt.

 

Dårlig forberedt kanskje, men når jeg ikke får ammunison eller helse, og i tillegg ikke treffer på selv de sikreste skudd så blir jeg etterlatt til rævkjøring og ødemark. Og kan ikke bare si at det var jeg som var dårlig heller, for jeg brukte for det meste pip-boyen til å sikte med.

 

VATS gir deg en treffsjanse som ikke kan gå høyere enn 95% uansett situasjon, free-aim betyr at du treffer når du treffer - men med litt mindre skade enn et VATS-treff. Hvis du har lave treffsjanser i VATS, ikke bruk det hele tiden. :p

 

Ellers er det veldig få perks som er dårlige, men mange er klart tilpasset en spillestil eller karaktertype - dette er dog også selvforklarende i både navn og beskrivelse; Du velger ikke en perk som gir deg ekstra unarmed-damage om karakteren din bruker Small Guns.

 

Mens vi er inne på skills - i motsetning til perks er det ikke alle her som er kjempenyttige, men i den grad de er nyttige er de er heller ikke begrenset til spesielle karaktertyper. Det eneste "kravet" så langt som skills går, er at man velger en kamp-skill som en av dine tre Tag Skills. Unarmed og Melee eliminerer stort sett behovet for å kunne sikte presist, men det betyr også at du må i nærkamp. Small Guns er den våpenkategorien med klart flest forskjellige våpen å velge mellom, og du finner både våpen og ammo til Small Guns lett, helt fra begynnelsen av. Energy Weapons og Big Guns er generelt sterkere enn Small Guns, men det er færre av dem, og det tar lengre tid å finne dem. Generelt sett er de dyrere i drift enn small guns.

 

Et veldig begynnervennlig sett med Tag Skills ville vært Small Guns, Sneak og Lockpick. Det er for øvrig alltid lurt å ha et visst nivå av enten Science (hacking - nerdemåten å åpne låser på) eller Lockpick, selv om man ikke har dem som tag skills - det er mye ekstra ammo og stimpacks i låste ting. Sneak er greit for å finne fiender før de finner deg, unngå kamper, og garanterer en kraftig opener om du angriper før fiendene ser deg.

 

Sånn til sist - det er ikke Doom du spiller. Du FÅR ingenting, det ligger ikke en magisk medpack bak annethvert hjørne, og det gis ikke ved dørene. Ammo og stimpacks kan kjøpes, og om du er heldig, finnes på lik eller i beholdere (låste som ulåste).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...