Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg har desverre begrenset med sengeplasser btw. Men det er jo ikke noe i veien for å ta et seint tog hjem? Evnt begynne tidlig.

For interesse er det bare å sende PM. Skal innrømme at dette ikke er helt planglagt og går kanskje en smule fort i svingene sånn til å begynne med :p

 

Men hadde vært veldig artig å fått besøk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler deg heller å kjøpe en god 37"-tv enn en middelmådig 46 eller 50". Helt seriøst. 37" er mer enn stort nok til de aller fleste rom. I 37" klassen finnes det mange gode LCD-tver med 1920 * 1080 oppløsning (Full HD), god kontrast og nok av innganger. Det er rett og slett bortkastet å kjøpe en stor TV bare for størrelsens skyld når man får store nok TV-er som gir bedre kvalitet for samme pris. :)

Faktisk ikkje. Skal ein ha noko nytte av Full-HD bør ein sitte ganske nærme ein 37" eller ein 32". Med ein 42" Full-HD bør ein ikkje sitte mykje lenger unna enn ~3 meter (10 feet) før det blir vanskelig og sjå forskjell, og ein kunne klart seg med 720P. Søk på "hdtv view distance" på Google, Shampoo. Finn ut kva du vil bruke TV-en til, mål opp sitteavstand og sett opp ein makspris. Så finner du ein del TV-ar innanfor den prisen du har sett deg. Søk så etter reviews på Google.

 

Bruksområdet er faktisk viktig. Om du ikkje skal spele mykje, eller bruke den som PC-skjerm, er plasma fortsatt eit godt, og ikkje minst billeg, alternativ. Men sidan du tross alt spør på eit gamer-forum... :p

 

 

Ser ok ut den. Vanskelig å vurdere hvor bra kontrast og fargeforhold den egentlig har. Kontrastratio-tall sier veldig lite. Du kan jo ta deg en tur i butikken og se om TV-en har god kontrast og skarpe farger. Eventuelt kan du lese anmeldelser. Men rent teknisk sett oppfyller jo TV-en alle relevante krav.

Stemmer godt det, (dynamisk) kontrast-ratio har fint lite å seie no, spesielt med LED-TV der dei oppgir idiotiske tal som 1:2 000 000. Ikkje les deg blind på spesifikasjonar, testar har alt å seie.

 

TV-en har innebygd tuner så du enkelt kan få inn TV-signaler. Det betyr imidlertid også at du automatisk registreres i NRKs database for folk som må betale NRK-lisensen. ;)

 

Alle TV-ar no blir solgt med ein tuner av eit slag. At du i dei fleste tilfeller ikkje kan bruke den fordi ein må ha egen dekoder, er irrelevant, apparatet er lisenspliktig. Når ein kjøper TV vil forhandlaren stort sett informere NRK om dette, og det dukker opp ein rekning i posten litt seinare. Men ikkje alle gjer dette, nettbutikkane er kanskje litt mindre "flinke" der ;)

 

Betalar du allereie lisens kan du ha inntil 3 TV-ar på same namn utan at du må betale noko meir. (Om eg ikkje tar heilt feil, då. Du kan i alle fall ha meir enn ein TV.)

 

Uansett, om du ikkje har eller kjem til å få RiksTV har det ingenting for seg å kjøpe ein modell med tuner for dette (ein del TV-ar no har egne modellar med tuner for dette, som gjerne er dyrare).

 

 

Hva gjør denne bedre enn denne? Hvorfor er den første mer tess enn den andre?

Du har linka til same produktet, så dei bør vere ganske like ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil være spesielt invitert. :<

Iharal3: Jeg spiser omtrent likt alene som jeg gjør når mamma er her. Bare at jeg ikke spiser middag hver dag.

 

 

Mamma sa at jeg alltid vil være spesiell, så det er helt greit AltF4.

 

SE SOM JEG BRYR MEG!

 

Bare se så spesiell jeg er, jeg siterer pimpa mi istedet for han jeg prøver å smiske for.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Kommer heller aldri til å gidde å lage mat selv. Så mye jobb bare for meg?

 

"Derfor skal kvinner slås til lydighet.". Er ikke diskusjon.no herlig.

 

Hadde noen brukt vold mot meg kan jeg love at jeg ikke hadde spart på noe.

 

Nå har vi prøvd å høre på dere i lang tid, og til og med gitt dere stemmerett. Funka ikke - på tide å prøve noe nytt.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Men du er vel... voksen? Jeg er ikke vant til å være hjemme alene. Derfor gikk det tell helvete' med maten =)

Jeg tror du også klarer å lage deg noe annet enn bokstavkjeks selv om Eplefe er to år eldre enn deg.

Selvsagt, om jeg hadde gått inn for det. Men det gjorde jeg ikke. Om jeg tok bokstavkjeks og pizza slapp jeg å slite(gå til butikken) for maten. Jeg likte valget mitt.

Lenke til kommentar
"Derfor skal kvinner slås til lydighet.". Er ikke diskusjon.no herlig. :rolleyes:

 

Hadde noen brukt vold mot meg kan jeg love at jeg ikke hadde spart på noe.

Hvordan skulle noen få seg til å utøve vold på noen med en så søt avatar?

F9z. ^__^

 

Pøh, jeg nekter å være lydig noe annet sted enn i senga.

Lenke til kommentar
Selvsagt, om jeg hadde gått inn for det. Men det gjorde jeg ikke. Om jeg tok bokstavkjeks og pizza slapp jeg å slite(gå til butikken) for maten. Jeg likte valget mitt.

Det pleier å ende opp sånn for meg også, så det blir nok noe enkelt når jeg er alene hjemme denne helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...