Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

OK, jeg skal innrømme noe for dere. Jeg er 15 år og går i tiende klasse. Sånn. De som var på forumtreffet kunne vel gjette seg til det.

 

Jeg får jo dermed stipend for VGS. Men her er greia: Jeg vurderer å begynne på Oslo Katedralskole ("Katta"), altså Norges høyest profilerte studiespesialiserende VGS. Dette er noe jeg begynte å tenke på først nylig, så jeg har ikke fått undersøkt mye, men det er fristende. Jeg bor i Østfold, og dermed er det jo høyst sannsynlig at jeg velger å bo på hybel om jeg velger å gå på Katta. Min mors eneste argument mot at jeg skal begynne der er penger, så det er foreløpig mitt eneste hinder (bortsett fra at jeg trenger gode nok karakterer, men det klarer jeg nok). Så hvor mye tror dere jeg kan få..? Når skal jeg søke?

 

Er Katta forresten privatskole? Har søkt litt rundt, fant ikke noe om det.

 

EDIT: Forresten, min mor og stefar er ikke gift, og jeg har to småsøsken, samt tre stesøsken. Min far er ikke verge.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok lett få ett bortenpstipend på 3-6000kr i måneden i tillegg til det jeg vil tro vil være 20k i året om du bor kun med moren din til vanlig. Å bo borte er det samme som å plusse på nulltall. Om du jobber utenom skolen vil du kunne leve fett i helgene. Flere jeg kjenner har gjort det, men om du jobber hver dag i uka kan du fort bli veldig sliten.

Lenke til kommentar
Du vil nok lett få ett bortenpstipend på 3-6000kr i måneden i tillegg til det jeg vil tro vil være 20k i året om du bor kun med moren din til vanlig. Å bo borte er det samme som å plusse på nulltall.

 

Men.. Om du plusser på null får du jo bare det samme. Dere tuller med meg alle sammen.. :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Du vil nok lett få ett bortenpstipend på 3-6000kr i måneden i tillegg til det jeg vil tro vil være 20k i året om du bor kun med moren din til vanlig. Å bo borte er det samme som å plusse på nulltall. Om du jobber utenom skolen vil du kunne leve fett i helgene. Flere jeg kjenner har gjort det, men om du jobber hver dag i uka kan du fort bli veldig sliten.

3-6000kr i måneden? Stipend deles jo ut månedlig såvidt jeg vet, da måtte han vel ha så mye som 30-60.000 kr i stipend, og det høres altfor mye ut.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Geir heter hun. :ph34r:

 

Bortebostipend er jo tross alt til for å hjelpe studenter med å bo for seg selv mens de studerer og det koster å bo i Norge.

Trodde det var snakk om utstyrsstipend jeg.. :blush:

 

Og hva med The Game?

 

Så, har jeg greid å ødelegge vettet ditt altså?

Det er fullt mulig :p

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
3-6000kr i måneden? Stipend deles jo ut månedlig såvidt jeg vet, da måtte han vel ha så mye som 30-60.000 kr i stipend, og det høres altfor mye ut.

Hihi jeg får 8500 kr i måneden, men så går jeg på universitetet også er halvparten lån, alt faktisk hvis jeg ikke består eksamnene mine.

 

Edit: Geir Lima :w00t:

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...