ShampooMacTavish Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Jeg har bare én verge, tror dere jeg kan få meg et brukbart stipend ut av det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Jeg har bare én verge, tror dere jeg kan få meg et brukbart stipend ut av det? Det, kombinert med lave inntekter på den vergen gir det masse masse. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Du er den eneste på din jobb? Nope, er en 18-20 damer der. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Hva jobber du som da? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Barnehageassistent. Desverre er jeg bare vikar enn så lenge, etter å ha blitt overflødig i sommer. Jeg er den eneste gutten på min jobb. Slå den. I ditt yrke har du vel plenty av enslige mødre også. Edit: Mener å huske at han jobber i barnehage. Jepp, kan si det slik! Men driter ikke der jeg spiser. Du husker det faktisk. Artig hehe Endret 19. august 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Jeg har bare én verge, tror dere jeg kan få meg et brukbart stipend ut av det? Det, kombinert med lave inntekter på den vergen gir det masse masse. Åssen skaffer jeg meg stipend, egentlig? Er det et skjema alle får, eller må man søke? (Har aldri i livet tenkt på å skaffe stipend før nå). Min mor (som er verge) tjener egentlig ganske bra. Men litt stipend er bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Du er den eneste på din jobb? Nope, er en 18-20 damer der. Aha, du er sånn som står og rører i Noras Hjemmelagede Syltetøy! Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) ShampooMacTavish: lånekassen.no Endret 19. august 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Jeg har bare én verge, tror dere jeg kan få meg et brukbart stipend ut av det? Det, kombinert med lave inntekter på den vergen gir det masse masse. Åssen skaffer jeg meg stipend, egentlig? Er det et skjema alle får, eller må man søke? (Har aldri i livet tenkt på å skaffe stipend før nå). Min mor (som er verge) tjener egentlig ganske bra. Men litt stipend er bedre enn ingenting. Lanekassen.no, men hvis du har fått svar om skoleplass gjennom vigo.no er det 10x enklere å fylle ut via dine sider på vigo.no enn å gå igjennom lanekassen. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Det kommer ann på. Er det VGS eller høyere utdanning du skal søke stipend for Shampoo? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Jeg fikk 20.000 + hvert år fordi mor og stefar ikke var gift. Siden de to ikke var gift var ikke stefar sin inntekt med på vurderingen og mor jobber i helsevesenet; enough said. Det sammen med at jeg har to søsken ordnet meg 20k+. Yey. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) @Mokko: Haha nei. Fikk ikke lov fordi hårspray-til-sukker i syltetøy-ratioen min var for lav. Endret 19. august 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Åssen skaffer jeg meg stipend, egentlig? Er det et skjema alle får, eller må man søke? (Har aldri i livet tenkt på å skaffe stipend før nå). Min mor (som er verge) tjener egentlig ganske bra. Men litt stipend er bedre enn ingenting. Du må inn på www.lanekassen.no og fylle ut skjema der. Tror de har slutta med papir-søknader. Hvis du ikke finner ut av det, så kan du høre med skolen din, de vet det helt sikkert. AltF4 var selvfølgelig barnehageassistent ja. Hadde helt glemt det jeg. Endret 19. august 2009 av Villanden Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Er det når man begynner på VGS at man kan få stipend? Og kan alle få det, uansett hvordan de har det? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Alle kan få det, men hvis du bor hjemme sammen med begge foreldrene dine og du ikke har yngre søsken er det ikke mange kronene du får. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Man får minst 800 kr uansett. Noe jeg alltid har lurt på, på sms tjenester (f.eks "send PINKODER til 1960"), må man skriver "PINKODER" med store bokstaver da? Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Mokko: Det starter på videregående ja. Det hele kommer an på levesituasjonen din. Om mor og far er gift eller ikke, om du har mange søsken, om du bor alene. Alle økonomiske faktorer spiller en rolle. Men det koster ingenting å søke. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Alle kan få det, men hvis du bor hjemme sammen med begge foreldrene dine og du ikke har yngre søsken er det ikke mange kronene du får. Har tre småsøsken, men jeg kan ikke akkurat si at foreldrene mine tjener så lite at det gjør noe. EDIT: Uansett så skal jeg ikke takke nei til 800 kr for free! Endret 19. august 2009 av Mokko Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Man får minst 800 kr uansett. Noe jeg alltid har lurt på, på sms tjenester (f.eks "send PINKODER til 1960"), må man skriver "PINKODER" med store bokstaver da? NEI Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Såvidt jeg vet får du vel et utstyrsstipend uansett om du bare søker. Det er vel ikke mer enn en utbetaling på rett over tusenlappen i halvåret, men det er da noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå