Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Skjul
Jeg dro på skolen og var positivt innsilt, og klar for å takle de utfordringene som kom mot meg.

Det klarte jeg ikke. Det værste er at alt er så drit enkelt, og så drit kjedelig. Jeg får 5'ere eller 6'ere i absolutt ALLE fag, og jeg synes det er så enkelt at jeg holder på å krepere.

Har diskutert litt med mamma, og hvis det ikke blir bedre innen måneden er slutt kommer vi til å gå til rektor for å finne en løsning.
Drømmen hadde vært å ta ungdomsskolen som privatist :p Det hadde vært helt sinnsykt deilig!

Edit: Menneh, jeg legger meg nå. Dere får ha en god natt, og håper dere drømmer fine drømmer :)


Slik har jeg det også, men jeg ser ikke helt problemet. En venninne av meg gikk ut av 10ende med bare seksere - du ser ikke ho klage. I 6.klasse ba jeg om å bli satt opp til 8. klasse pensum, men læreren ba meg bare være fornøyd og sa at jeg sikkert kom til å få en fin jobb. Det gjør ingen forskjell om du får vanskeligere lekser.

Så ta det med ro og surf gjennom ungdomsskolen/videregående.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det der grenser for skattefrikort er? "Når man overgår skattefrikortet blir man skattet 50% på hver eneste krone over det beløpet det året, mye av dettte får du igjen ved neste selvangivelse"

Det var det visdomen min sa, mente det var sånn jeg.

Det stemmer og det er også derfor jeg hopper av frikort-vogna rett før den grensa blir overskredet. Da får jeg 30.000 skattefrie kroner før skatten begynner for min del. I disse fire skattefrie månedene vil jeg bruke de "ekstra" kronene til nedbetaling på en MacBook (STFU peeps) om alt er slik jeg har regnet meg frem til - noe jeg regner med at det er. Jeg bytter da i praksis ut det å betale skatt mot å betale ned en MacBook i de fire månedene.

 

Første skoledag i 7. klasse imorgen. ;)

Det slo meg nettopp at du og lillesøstra mi er like gamle, og at det da faktisk ikke var så rart lenger hvor veslevoksen jeg synes hun er. Ta det som et kompliment, før jeg ombestemmer meg.

Lenke til kommentar
Du ga liksom opp første skoledag?

 

Å gi opp blir vel litt feil, men jeg skal prøve en måned til, og hvis det er like ille kommer vi til å prøve å finne en løsning. Hva er poenget med å sitte å råtne inne i et klasserom og miste den skolelysten som faktisk er igjen. Jeg ser absolutt ikke hva jeg kan tjene på det.

 

Så ta det med ro og surf gjennom ungdomsskolen/videregående.

 

Men jeg har ikke lyst til dette i det hele tatt! Skal jeg bare sitte på skolebenken i fire år og ikke få noen som helst form for utfordringer eller noe i den retning? Jeg hater skoletimene pga. jeg synes de er så ekstremt kjedelig, enkle, og veldig ofte ekstremt unødvendige. Det jeg ser etter er å faktisk ha det litt gøy på skolen. Ja, jeg misliker skole like mye som alle andre, men man kan i alle fall prøve å gjøre det beste ut av det.

 

Edit: Snurreleif: Dette er jo et kjent problem :) Det letteste er å ha en liten sprutflaske stående. Hvis katten klatrer på steder du ikke vil at den skal klatre (eventuelt tisser/klorer i stykker ting) spruter du en liten sprut på den.

 

Det kan virke litt slemt, men katten lider absolutt ikke om den får noen små dråper på seg, og samtidig lærer den seg at det den gjør er "feil." I tillegg er det veldig enkelt :)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Og der var jeg hjemme igjen... Og må bare nevne det: På perongen i dag kom det en amerikaner bort til meg, og spurte hvilken buss som gikk dit han skulle, og han så akkurat ut som Zachary Quinto. (litt creepy) Men legger meg nå, skolen starter på an igjen i morgen. God natt.

Lenke til kommentar
Snurreleif: Dette er jo et kjent problem smile.gif Det letteste er å ha en liten sprutflaske stående. Hvis katten klatrer på steder du ikke vil at den skal klatre (eventuelt tisser/klorer i stykker ting) spruter du en liten sprut på den.

 

Det kan virke litt slemt, men katten lider absolutt ikke om den får noen små dråper på seg, og samtidig lærer den seg at det den gjør er "feil." I tillegg er det veldig enkelt

 

Fikk det samme tipset fra kattens forrige eier, takker og bukker!

 

Så var det å skaffe seg en sprutflaske..

Lenke til kommentar
Snurreleif du er så og si den eneste brukeren jeg ikke klarer å sette en alder på. Gratulerer det gjør deg til en av de få som klarer å forvirre meg. Er det en mulighet for at du kan gjøre en slutt på mine plager og røpe alderen din? :innocent:
Han er gammel! SUPERgammel.

 

 

Eldre ungdom kaller vi det.

 

Så han er over 30 altså

 

Pluss/Minus :whistle:

 

 

Jeg kan trøste deg o' salige Ridder om at jeg bestemte meg for å dele alderen min på profilen fra og med i dag (lucky you!).

Så om du er relativt ok i matte finner du det fort ut :p

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Skjul
Jeg dro på skolen og var positivt innsilt, og klar for å takle de utfordringene som kom mot meg.

 

Det klarte jeg ikke. Det værste er at alt er så drit enkelt, og så drit kjedelig. Jeg får 5'ere eller 6'ere i absolutt ALLE fag, og jeg synes det er så enkelt at jeg holder på å krepere.

 

Har diskutert litt med mamma, og hvis det ikke blir bedre innen måneden er slutt kommer vi til å gå til rektor for å finne en løsning.

Drømmen hadde vært å ta ungdomsskolen som privatist :p Det hadde vært helt sinnsykt deilig!

 

Edit: Menneh, jeg legger meg nå. Dere får ha en god natt, og håper dere drømmer fine drømmer :)

 

Ah bla bla bla bla masse skrift her og bokstaver og tegn og annet shit.

 

Så ta det med ro og surf gjennom ungdomsskolen/videregående.

 

Jeg er helt enig med Error. Det er akkurat dette som er så feil med skolen.

Vi, de "skoleflinke elevene", som alltid løser oppgaver før alle andre og lenge før den estimerte tiden, har helt fra barneskolen av alltid blitt kjørt inn i evige repetisjonssirkler som kjeder livet av deg. Jeg husker så altfor mange ganger da jeg har fortalt læreren at "Jeg er ferdig, hva skal jeg gjøre nå" "Er du ferdig allerede? Da kan du gjøre side 31. Og så side 32. Og så side 33. Og deretter 34." Alle med prikk like oppgaver som dreper motivasjonen fra den en gang så skolelystne lille Lars.

 

I stedet for utfordringer, i stedet for harde nøtter der vi setter oss ned og må bruke hjernen vår for alt den kan, i stedet for oppgaver vi kan være stolte og glade av å ha løst, blir vi gitt 1000 nye, identiske, motivasjonsdrepende oppgaver. Det er så enkelt at man bare blir sittende i kjedsomhet og stirre på klokka i timesvis.

 

Jeg føler at det lærerene jobber for, er å få alle på et likt nivå. Dette betyr at de "dårlige" skal opp, og de "gode" må da nødvendigvis ned. Ikke at vi blir tvunget ned, men vi får ihvertfall ikke særlig mye hjelp til å fortsette oppover.

 

Error: Hvilken klasse går du i? 10. klasse? I så fall er nå det bare 1 år før du begynner på vgs hvor ting er en hel del vanskligere.

 

Har begynt i 10ende jeg også nå, og jeg gleder meg til de grader.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...