Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vår første skoledag er imorgen. :p

 

Har ikke skulket noe. ^_^

 

 

Da får jeg bare unnskylde.

 

Jepp, samfunnsfag er utruleg gøy. Spesielt sidan eg liker læraren vi har i det faget også.

 

Jeg likte min også veldig godt, tror det har noe med at Samfunnsfag-lærere generelt er mer åpne og flinkere til å skape debatter om temaer elever flest kanskje ikke tenker så mye over.

Lenke til kommentar

Da var jeg også tilbake fra skolen. Fy inn i helvete så kjedelig det er.. I de fleste fag lærer vi om helt totalt ubrukelige, dødstørre emner, i matte har vi pluss og minus (lolwut?) og i Samfunnsfag som pleier å være et av de beste fagene har vi om den kalde krig. Før sommerferien hadde vi et gigantisk krigsprosjekt som varte godt over tre måneder, så jeg er RIMELIG lei...

 

Angående sammfunsfaglærere: Læreren vår er helt ekstremt nazi, men hun er i alle fall flink.

Lenke til kommentar
Det er nok fordi store delar av faget er lagt opp til å gjere nettopp det.

 

 

Joda, men fortsatt kreves det av lærerne at de selv har en iver som smitter over til elevene, og i andre fag som burde være noenlunde like (religion f.eks) så er lærerne som regel treige og kjedelige.

 

Kan vel ha noe med at læreren min brukte over halve studielånet på å drikke seg snydens og diskutere Pink Floyd med hasjisser ^_^ (noe vi forøvrig gjorde flere ganger etter timeslutt).

Lenke til kommentar
Da var jeg også tilbake fra skolen. Fy inn i helvete så kjedelig det er.. I de fleste fag lærer vi om helt totalt ubrukelige, dødstørre emner, i matte har vi pluss og minus (lolwut?) og i Samfunnsfag som pleier å være et av de beste fagene har vi om den kalde krig. Før sommerferien hadde vi et gigantisk krigsprosjekt som varte godt over tre måneder, så jeg er RIMELIG lei...

 

Angående sammfunsfaglærere: Læreren vår er helt ekstremt nazi, men hun er i alle fall flink.

Ubrukelige, dødtørre emner? Jeg har mine tvil. :p
Lenke til kommentar
Da var jeg også tilbake fra skolen. Fy inn i helvete så kjedelig det er.. I de fleste fag lærer vi om helt totalt ubrukelige, dødstørre emner, i matte har vi pluss og minus (lolwut?) og i Samfunnsfag som pleier å være et av de beste fagene har vi om den kalde krig. Før sommerferien hadde vi et gigantisk krigsprosjekt som varte godt over tre måneder, så jeg er RIMELIG lei...

 

Angående sammfunsfaglærere: Læreren vår er helt ekstremt nazi, men hun er i alle fall flink.

Når jeg har begynt på vgs virker all denne klagingen på u.s helt latterlig. Dere vet ikke hvor godt dere har det! ;)

Lenke til kommentar
Da var jeg også tilbake fra skolen. Fy inn i helvete så kjedelig det er.. I de fleste fag lærer vi om helt totalt ubrukelige, dødstørre emner, i matte har vi pluss og minus (lolwut?) og i Samfunnsfag som pleier å være et av de beste fagene har vi om den kalde krig. Før sommerferien hadde vi et gigantisk krigsprosjekt som varte godt over tre måneder, så jeg er RIMELIG lei...

 

Angående sammfunsfaglærere: Læreren vår er helt ekstremt nazi, men hun er i alle fall flink.

 

Den Kalde Krigen er interessant. Eg antar at de lærar om den utruleg delikate politiske situasjonen ved Berlinermuren, da? Når eg var i Berlin lærte eg mykje av kva som skjedde der, og det er utruleg kor nær dei var ved krig.

 

 

Det er nok fordi store delar av faget er lagt opp til å gjere nettopp det.

 

 

Joda, men fortsatt kreves det av lærerne at de selv har en iver som smitter over til elevene, og i andre fag som burde være noenlunde like (religion f.eks) så er lærerne som regel treige og kjedelige.

 

Kan vel ha noe med at læreren min brukte over halve studielånet på å drikke seg snydens og diskutere Pink Floyd med hasjisser ^_^ (noe vi forøvrig gjorde flere ganger etter timeslutt).

 

Jau, læraren vår er jo medlem av Venstre, så no som vi har om val er han engasjert, det er bra. Venstre hadde vore eit veldig bra parti, hadde dei berre ikkje vore imot arveavgift og formueskatt.

Lenke til kommentar
Samfunnsfag
.

 

..er et av de frieste deiligste fagene man har.

 

Jepp, samfunnsfag er utruleg gøy. Spesielt sidan eg liker læraren vi har i det faget også. Geografi, historie og samfunnskunnskapar er nesten alltid artig.

Legg til natrufag og matte og jeg er helt enig! Personlig HATER jeg norsk og tysk. Og det er ikke tilfeldig at vi har samme lærer i begge fag............

Lenke til kommentar

Læreren vår stemte Venstre. Han sa det aldri, men det kom frem. Forøvrig er formueskatt og arveavgift småsaker som fremstår som bagatellmessige i politisk sammenheng. Hvis de er det eneste grunnlaget for å velge vekk Venstre tror jeg du vil tilbringe mange år på å stemme blankt.

Lenke til kommentar
Samfunnsfag
.

 

..er et av de frieste deiligste fagene man har.

 

Jepp, samfunnsfag er utruleg gøy. Spesielt sidan eg liker læraren vi har i det faget også. Geografi, historie og samfunnskunnskapar er nesten alltid artig.

Legg til natrufag og matte og jeg er helt enig! Personlig HATER jeg norsk og tysk. Og det er ikke tilfeldig at vi har samme lærer i begge fag............

 

Matte og naturfag er ofte artig, ja. Norsk og tysk hadde vore artig, hadde det berre ikkje vore for læraren.

 

Læreren vår stemte Venstre. Han sa det aldri, men det kom frem. Forøvrig er formueskatt og arveavgift småsaker som fremstår som bagatellmessige i politisk sammenheng. Hvis de er det eneste grunnlaget for å velge vekk Venstre tror jeg du vil tilbringe mange år på å stemme blankt.

 

Nei, eg vil ikkje seie at det øydeleggjer partiet, eg er berre ganske ueinig i det. Viss eg kunne stemme hadde eg stemt Raudt for å få Torstein Dahle inn på Stortinget, han er dyktig, og eg syns Raudt er eit godt parti, men eg skal studere partiprogrammet deiras nærare dei næraste dagane, så får vi sjå da.

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne med sosiologi i morgen, har egentlig ikke noen spesielle forventninger til faget.

Mamma jobber med sosiologi den dag i dag. Hun hater det. Hun hadde visst valget mellom juss og sosiologi, og valgte sosiologi. Tror ikke en dag har gått uten at hun har klaget og banket inn i hodet mitt at jeg ikke må velge sosiologi.

 

Moralen? Ikke... sosiologisere sosoliogi.

Endret av iharal3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...