Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Alle vennene, alle diskusjonene med lærere, all idiotien i frimunettene, all tullinga i fritimene... Hva er det å ikke savne?

Fritimer er jo djevelens verk. En ubrukelig pause midt på dagen som heller kunne blitt brukt til å sove lenger. Jeg ser for meg selv løpe rundt med laptopen min på jakt etter noen å lane med.

 

Så du ville heller plassert den fritimen på morgenen for å få mer søvn?

Jeg ville heller avsluttet skoledagen tidligere.

 

10:30-18:00 arbeidsdager er no dritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venstre er et undervurdert parti. Politikken deres er gjennomtenkt og fremtidsrettet. De har fremtidsrettede løsninger på flere problemer, deriblant miljøproblemer. Istedenfor å straffe miljøfiendtlig aktivitet vil de gjøre det lønnsomt å være miljøvennlig for virksomheter såvel som privatpersoner. Økt skatt/moms på miljøfiendtlige ting, fritak fra og lavere skatt på miljøvennlige alternativer. Dette skiller seg fra SV som i mange tilfeller ønsker å bannlyse miljøfiendtlige aktiviteter. Det ville kreve en umiddelbar omleggelsesprosess for mange virksomheter, noe som er svært krevende.

 

Så har vi personvernspolitikken til Venstre som er den beste i landet. Venstre er vel det eneste partiet utenom kanskje Rødt og noen små obskure liberterianske partier som tar personvernet på alvor i våre dager. Arbeiderpartiet er som vanlig kåte på alle tiltak som bedrer muligheten til å overvåke landets innbyggere. Nylig var det Giske som i kraft av ministerposisjonen og lederstillingen for kulturrådet ønsket å overstyre Datatilsynets beslutning om å ikke gi Advokatfirmaet Simonsen representert ved Tøndel fornyet konsesjon til å overvåke "pirater". Takke seg til.

 

Den rødgrønne regjering skulle bli miljøregjeringen. Spesielt SV snakket store ord om hvordan de skulle kjempe for miljøet i valgkampen før valget i 2005. Hvem husker vel ikke tv-reklamene til SV! Man har imidlertid sett sannheten. Den rødgrønne regjeringen har satset mer på petroleumsindustrien enn noen annen regjering. Mongstad-kraftverket skulle ha CO2-rensing fra dag en. Gassverket har nå vært i full operasjon uten Co2-rensing i en lengre periode. Og det ser ikke ut som om CO2-rensingen kommer på plass med det første. Bondevik-regjeringen i 2001 la ned grunnlaget for en omfattende miljøsatsing i sin regjeringsperiode. Satsingen og tiltakene Bondevikregjeringen satte igang har imidlertid ikke blitt fulgt opp av den rødgrønne regjeringen, til tross for at statsbudsjettet har vært rekordstort.

 

Den rødgrønne regjeringen skulle øke satsingen på skole og utdanning. Hva fikk de til? Epler, bananer, pærer og gulrøtter på utvalgte skoler rundt om i landet. I samme regjeringsperiode ble imidlertid flere skoler lagt ned som følge av pengemangel. Regjeringen har fremmet forslag om heldagsskole (åtte timer) som en løsning på dårlige ferdigheter blant elevene. De feiler i å se hvor problemet ligger. Det er ikke hvor mange timer elevene går på skolen, men hva disse timene fylles med som er problemet. Under arbeiderpartiet og SV skal alle elever være like, lære det samme og få den samme utdanningen. Men folk er forskjellige. Noen er flinkest i realfag, andre er flinkere i kreative fag som musikk og forming, mens andre liker praktiske fag som sløyd og heimkunnskap. Elever som er flinke i og liker realfag må oppfordres til å utfordre seg selv ved at lærere gir dem tilrettelagte ekstraoppgaver og hjemmelekser som utfordrer dem og gir dem ekstra kunnskap. Dette er et syn som deles av de borgerlige partiene. Høyere utdanning er vel så og si glemt av den rødgrønne regjeringen. Venstre foreslår flere tiltak for å bedre høyere utdanning og forskning. Deriblant er bedre finansiering av studiene, mer tilskudd til forsningsinstitusjoner og universiteter/høyskoler for ikke å snakke om mer støtte til organisasjoner som hjelper forskningsprosjekter til å bli komersielle foretak (for eksempel innovasjon Norge).

 

Det er dessverre et stort antall uinformerte velgere der ute som ikke vet hva Venstre står for, og som vifter bort partiet kun fordi de ikke liker Sponheim som person. Idioter kaller jeg dem. Man stemmer da ikke på partier fordi man liker partilederene. Man stemmer på partiet for den politikken de kjemper for. Idioter som stemmer på partiledere undergraver demokratiet. Good luck and good night.

Lenke til kommentar

Nesten så godt som trippelquota! Min første gang :p

 

Lakus: Nettopp. Selv om jeg etterhvert fant ut at jeg elsket å gå på skolen nettopp fordi det var så forbanna artig å treffe folk.

 

drugiS: Ser poenget ditt, men slik var det nå en gang sjeldent. Og da får man gjøre det beste ut av det. gymslaer er mer lik djevelens verk btw.

 

Vaine: Jepp. Ikke noe å få gjort før, og ikke noe å få gjort etterpå.

 

Og Laland, lykke til! Høres spennende ut.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
*lots of stuff*

 

Venstre er slett ikkje noko dårleg alternativ til valet i haust. Dei har mykje interessante punkt på valprogrammet. For ein som er forholdsvis idiot når det gjelder politikk: kva parti er aktuelle saman med Venstre i ei eventuell koalisjonsregjering?

Høyre er vel det partiet som står nærmest Venstre rent politisk sett. KrF er vel ikke så langt unna når det gjelder økonomi og slikt. Men mye av politikken til KrF er bygget på kristenkonservative idealer og strider således mot Venstres liberale idealer. Der Venstre ønsker å løse opp vil for eksempel KrF gjerne stramme til. Tenker da for eksempel på lover adopsjon, kunstig befruktning og stamcelle-forskning. For ikke å snakke om å skille stat og kirke. Egentlig er vel Høyre det partiet Venstre ville sammarbeidet best med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...