Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Du skal være glad Mokko, jeg hadde gjerne byttet plass med deg. Vel er det fritt opp til deg hvordan du bruker tiden din på universitetet, men hvis du ikke fyller den tiden med lekser og oppgaver så kommer du ikke langt. Det lærte jeg den på tunge måten. Og vips så va det plutselig ikke så fritt som du trodde.

 

Det jeg synes er noe dritt med leksene er den evige repeteringen. I matten feks får vi som regel en haug med repeterende regnestykker som alle går på det samme. Hvorfor ikke erstatte disse med noen nøtter, noe vi virkelig må bryne oss på? Som en litt "skoleflink" elev synes jeg det er altfor lite utfordringer i skolehverdagen, bare alle de samme evig repeterende oppgavene som man omtrent gjør på autopilot. Gi oss noe der vi må bruke hjernen og all kunnskapen vi har, der vi må tenke så det knaker og der vi blir glade og stolte av å ha fått det til, av å ha prestert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer nok til å følge deg vidre også Mokko. Sånn er Matte. Gjør denne oppgaven, og så gjør du en million like oppgaver til du kan dem i søvne. Så kommer du på eksamen og får oppgaver av en type du aldri har sett før, og det går da selvfølgelig dårlig. Sheeesh er det egentlig rart at jeg byttet studie.

 

Jeg vet det der så inderlig godt, og jeg sier bare at jeg mener det er noe dritt.

Lenke til kommentar

Huff, blogg^^

 

Hvordan lykkes i selskapslivet?

 

Flere og flere av oss begynner å bli voksne, og selskap er en viktig del av det å være voksen! Derfor føler jeg at jeg burde hjelpe dere litt på veien.

 

Når du skal i et selskap er det første budet å alltid være høflig og snill mot gjestene. Om det er noen gamle damer i nærheten er det fint å bukke og hilse pent på dem. Du må heller ikke forsyne deg grådig av kakene. Og ikke spis muffins – da blir du sett på som et barn. Ta et stykke bløtkake i stedet. Gjester som spiser bløtkake er ofte de som ender opp med de peneste damene mellom lårene til natten. Forsyn deg heller aldri av brus. Den er til barn. Drikk kaffe, en mann som drikker kaffe står det respekt av!

 

Om noen år skal du kanskje selv begynne å organisere og gjeste dine egne selskap. Da kan det være lurt å vite hva som høver seg for at selskapet skal bli en suksess. I matveien kan det til et middagselskap være lurt å kjøpe elgkjøtt. Elgkjøtt er en sikker vinner i matveien, da både barn, ungdom og voksne liker det. Det er også lett å tilberede og tar ikke for lang tid. For de litt mer vågale kan kylling i pitabrød være en braksuksess, men det faller ofte ikke i smak hos de eldre. Mitt tips er å gå for Elgkjøtt om du er usikker. I drikkevarer er det tryggest å servere vin og vann til de voksne, og brus til de små. Men husk alltid å ha et par øl i bakhånd til mennene. Det kan redde dagen – trust me.

 

Det er viktig å ha god musikk i bakgrunnen av selskapet. Dette kommer mye an på alderen av deltakerne. Om du har eldre gjester passer litt rolig Beethoven eller Mozart utmerket. Om dine gjester er rundt førti, kan Radio Norge litt lavt i bakgrunnen være et kremvalg. Om du derimot vet at gjestene dine er litt pripne av seg, kan P1 passe fint. For de virkelig fine selskapene kan du leie inn en pianomann, eller kanskje et orkester.

 

I bekledningen finner vi mye å velge mellom. I et litt rolig/casual selskap kan en Lacoste eller Ralph Lauren skjorte være utmerket (Damene elsker menn med Lacoste!) I de litt finere anledninger er dress det tryggeste. Om du vil kjøre safe er en fin, svart standard-dress fint for deg. Om du derimot vil ha oppmerksomheten og leve litt på kanten er hvit eller kanskje til og med lilla noe som kan passe deg utmerket.

 

Om du har som mål å score i løpet av selskapet kan det nok være lurt å skryte på seg litt av hvert. Lyv om at du studerer jus, har rike foreldre fra Bærum og eier en luksusyacht på 30 fot. Det får damene på gli.

 

Da håper jeg du lærte noe av min blogg, lykke til i selskapslivet!

Endret av iharal3
Lenke til kommentar

Jeg har fått en iPod touch til bursdag, og ga da min gamle iPod (tror den heter classic - 80 gb) til min bror på nå syv år så han kan se på film på lange turer osv. For å konvertere DVDer bruker jeg programmet Handbrake, som jeg er veldig fornøyd med. Nå har det seg slik at de filmene jeg konverterte etter at jeg hadde fått Touch'en (tror jeg hadde lastet ned en oppdatering til Handbrake også), får jeg ikke inn på denne gamle iPoden. Jeg får opp en feilmelding om at videoformatet ikke er støttet, selv om det ligger mange filmer med samme format - MPEG-4 - på iPod'en fra før. Disse nye filmene kommer også inn på en litt nyere iPod av samme typen (ligner på Classic'en, men er nyere). Som sagt er alle filmene i samme format, og jeg er ganske sikker på at konverteringsinnstillingene var like. Hva er galt?

Lenke til kommentar
@AltF4:Daniel Jackson. http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Jackson_%28Stargate%29

 

Edit: Huff der gjorde jeg det igjen. Har så lett for å trykke Alt + F4 når jeg skriver nicket ditt.

Ah.

Du smigrer meg ^_^

 

Og da var det hjemmelaget pizza. Den er veldig, veldig god. :)

 

Grandis Peperoni i ovnen. Æ glær mæ som de helt sikkert sier ett eller annet sted i Norge.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...