Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AltF4: Jeg gir deg herved det ansvaret å gi meg kommentarer jeg kan si meg enig i når jeg står opp og har sett United kamp. Iverksett!

 

 

Prestasjonsangst :o

 

Erm.. erm... Vi har hatt en bedriten sommer i år! I hvert fall hver hvor jeg bor.

 

God morgen folkens. Nå skal det bøttes innpå med kaffe!

Lenke til kommentar

Ja da, hadde opptil 2 uker med varmt og nydelig vær, og mai måned var jo også deilig. Men nå i den senere tid har det mest av alt vært bedritent så det holder.

 

Nå har jeg endelig hatt åndsnærværelse nok til å sjekke om Animal Alpha er på Spotify. Og det var de!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Liker du Hammer Smashed Face så godt at du har den på Spotify?

 

(Ikke noe neagtivt i det altså, du bare slår meg ikke som Cannibal Corpse-typen!)

Fungerer fint som bakgrunnsstøy. Men det mest heavy jeg hører på er egentlig In Flames, og det er et av favorittbandene mine. ;)

Lenke til kommentar
Han har mange sanger fra dem på hjernen. I'm Cumming Blood er alltid en hit.

 

Det er I cum blood ;)

 

Er ikke veldig begeistra for CC selv, men de har noen låter med fengende melodier.

In Flames er ett av de bandene jeg faktisk må si jeg ikke liker, uten at jeg egentlig har noen stor grunn utover at musikken deres ikke tiltaler meg. Litt for pop og litt for produsert etter min smak.

Med pop mener jeg ikke at de er litt for populære, jeg mener at deres låter av og til kan høres ut som de er laget for å være lett å like. Ikke nødvendigvis noe galt i det, men låtene kan bli fort bli kjedelig og oppskriften blir litt avslørt etter hvert. Samme fella som Dimmu Borgir har gått i de med de senere albumene sine (Etter Puritanical Euphoric Misanthropia).

 

For å presisere enda mer:

Darkthrone har i de senere åra gjort et lite nummer ut av å møtes på hytta for å spille inn plate. Skjer fort, gjerne ett album i året (de spiller aldri live). De har også noen låter som er på kanten av pop (Too Old Too cold), mens andre er litt vanskeligere å like. De har også beholdt den "kornete" lyden, låtene er liksom litt sandpapir i hjørnene.

Mayhem har forskjellig "lyd" på samtlige plater, og den som ligger mst på nivå med "pop" er vel Chimarea, med låter som Rape Humanity with Pride og My Death. Deres kanskje vanskeligste album å høre på og forstå (ett av mine favorittalbum) er Ordo ad Chao, hvor lydbildet er forvrengt.

 

Så kan vel si det slik at jeg savner med In Flames er låter som krever litt oppmerksomhet.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

 

Jepp, hørte på de i sta! Har også oppdatert posten min for å klargjøre litt. La merke til at albumet kom ut i '94, og det er en av grunnene. Produksjonen er for eksempel tonet mye ned, slik de fleste (i hver tfall skandinaviske) metallalbum var på den tiden.

Lenke til kommentar
Det er I cum blood ;)

Samme fella som Dimmu Borgir har gått i de med de senere albumene sine (Etter Puritanical Euphoric Misanthropia).

 

Kan egentlig være enig der (var tung Dimmu fan før jeg hoppa over på Gorgoroth). Men for å være ærlig syns jeg at Death Cult Armageddon ikke HELT har tatt skrittet over til "lett å like" biten, sammenlignet med In Sorte Diaboli. Nå er det kanskje mer subjektivt, for det var faktisk fav. plata mi :love:

 

 

 

For å presisere enda mer:

Darkthrone har i de senere åra gjort et lite nummer ut av å møtes på hytta for å spille inn plate. Skjer fort, gjerne ett album i året (de spiller aldri live). De har også noen låter som er på kanten av pop (Too Old Too cold), mens andre er litt vanskeligere å like. De har også beholdt den "kornete" lyden, låtene er liksom litt sandpapir i hjørnene.

Mayhem har forskjellig "lyd" på samtlige plater, og den som ligger mst på nivå med "pop" er vel Chimarea, med låter som Rape Humanity with Pride og My Death.

 

Darkthrone har gitt meg intrykket av at de driter i hva alle mener, og det gjelder da og "scenen". Ergo om de nok blir slakta for å bli mer punk (eller mer old school heavy metal, den ene plata heter jo "New wave of Black Heavy Metal)aktige av de som er mest "tr00" gir de en god og lang fa*n.

 

Det samme kan vel ikke akkurat sies om Mayhems Ordo Ad Chao, som jeg for min del trengte litt tid på å like. Men ja, de to forrige platene Chimera og Grand Decleration of War var nok mye lettere å like. Uten at det i mine øyne er noe negativt, mayhem er mayhem liksom :p

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...