Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg driver å setter sammen en ny datamaskin, som i hovedsak skal fungere som workstation for 3D, film, lyd/musikkproduksjon og videoproduksjon.

Har valgt å ta en ferdig pc fra komplett, og heller "tweake" litt, ergo slenge på deler til rundt 1500 ekstra.

 

Her er en liste over komponentene jeg har tenkt meg:

Skjul

ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

PNY Quadro FX 370, 256MB DDR2 64-bit,

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5

Seagate Barracuda 7200.11 500GB

 

Operativsystem ol. trenger jeg ikke tenke på, liker å farte rundt på seilskip og kjenne lukten av saltvann bore seg inn i nesa :ph34r:

 

Vet at dette kanskje blir litt for seriøs prat for SO1, men wth, føler det er så mange andre "hjelp meg å bygge pc" tråder ute å går at jeg heller satser på litt direkte feedback fra forumets mest aktive sted :D

 

*edit*

Show your self Eeeeeemiiiiiiiiiiil *lønneberget*

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar
ga faen og blåste 16 000 på pc, tastatur, mus, ny skjerm og tilkobling til det trådløse nettverket.

 

Det er akkurat det jeg har mest lyst til, men blir sure penger å måtte betale ned i form av delbetaling med effektiv rente på hva da.. 10% eller noe?

Hadde evt. blitt en iMac 24" :ph34r:

 

Joda kjøp! Kanskje et bedre lydkort?

 

Jah, tenker på det, men funker det greit med et "extreme gamer" lydkort da.. eller må jeg punge ut med noe mer musikkrettet, ala lydkort fra en keyboardprodusent ala M-Audio? P: eller noe sånt noe

 

 

*Edit*

Ble mye omskriving her ja..

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar
ætt Monkey-man: Fader så lik du er bror din. Tvillinger?

 

Enegga ;)

Hjelper at han har meterlangt hår da, og ring i nesa ect xD

 

@Nøtte: Har en standard stereomic, som jeg tipper er nok for amatørbruk fremover.

Miksebord tror jeg ikke at jeg trenger tenke på egentlig, det meste av miksinga går i Cubase, evt det programmet jeg velger meg.

Lenke til kommentar

Heisann folkens.

 

Jeg har vært og seilet store deler av dagen i dag (siste dag NM,) men det var så dritkjedelig og det gikk så dritelendig at jeg ikke orker å fortelle noe.

 

Ellers har jeg spilt to kamper Heroes of Newerth, jeg har spist indisk middag (laget av mamma, en inder og en venninne av mamma) og jeg har spist is med masse o'boy. Det er vel det jeg har gjort i dag, og jeg sto opp klokka 7 >_<

Lenke til kommentar
ætt Monkey-man: Fader så lik du er bror din. Tvillinger?

 

Enegga ;)

Hjelper at han har meterlangt hår da, og ring i nesa ect xD

 

@Nøtte: Har en standard stereomic, som jeg tipper er nok for amatørbruk fremover.

Miksebord tror jeg ikke at jeg trenger tenke på egentlig, det meste av miksinga går i Cubase, evt det programmet jeg velger meg.

Ikke hør på hva jeg har å si egentlig!

Hehehehe jeg bare snakker tull i grunn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...