Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Likestilling. Mange av oss forbinder kanskje likestilling med sinte feminister som denger løs på sine menn med kjevler og lignende redskaper, men dette er altså ikke likestilling. Likestilling er at mann og kvinner har like rettigheter, for eksempel lik lønn, like arbeidsoppgaver og lignende. Men det er ikke bare rettigheter som skal likestilles, også plikter.

 

Men her er det jeg syns er en smule merkelig. Det kan virke som om kvinnene kun vil ha likestilling der det gagner dem. For eksempel vil kvinner ha lik lønn som menn, og det burde de jo selvsagt få. Men med en gang man begynner å prate om tjenesteplikt og militæret for kvinner jamrer de seg for at "dette klarer vi ikke." Dette er bare tull. I likhet med at mange menn er skikket for militæret er mange kvinner det også. I utgangspunktet er kvinner omtrent like godt skikket for militæret som menn er. Selvsagt burde unntak gjøres hos begge kjønn(Gravide, syke o.l)

 

I Norge kan man egentlig si at det er mannen som diskrimineres. Om en mann og en kvinne har like gode kvalifikasjoner til en jobb er det veldig ofte slik at kvinnen ansettes. Det er også ofte slik at kvinner får flere studiepoeng enn mannen. Også er det slik at alltid skal være et visst antall kvinner i et styre. Altså, hvorfor skal kvinner ha enklere enn mannen for å få gode jobber? Det er jo diskriminering av mannen.

 

Men ettersom poenget med likestilling er at menn og kvinner skal behandles likt, burde kvinner være mer villig til å gjøre mannens oppgaver. Jeg syns det virker som om kvinner kun vil ha likestilling der det er bra for dem. For det er vel full likestilling vi vil ha? Og det innebærer at kvinner tar på seg samme oppgaver som mannen. Både de gode og dårlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så.. Øm.. Er jeg ensformlig da? :(
Det var er sitat fra en sang. No offence meant. :<

 

iharal3: Det er jo fornuftig sagt av deg og sånn, men jeg tror ikke man gjør unntak for "begge sider" når det gjelder graviditet. Er ikke så mange gutter som blir gravide når de skal tjenestegjøre. :p

Lenke til kommentar
iharal3: Det er jo fornuftig sagt av deg og sånn, men jeg tror ikke man gjør unntak for "begge sider" når det gjelder graviditet. Er ikke så mange gutter som blir gravide når de skal tjenestegjøre. :p

Det kan hende. Jeg tror jeg har postet dette her før, men nå så jeg at du var her og postet det for at du forhåpentligvis skulle gå helt i taket og komme med en masse motargumenter. Men sånn gikk det altså ikke. Gadniibit, vær uenig noen!

Lenke til kommentar
Fritt for å ikke dra en unge ut av penis!
+|
iharal3: Det er jo fornuftig sagt av deg og sånn, men jeg tror ikke man gjør unntak for "begge sider" når det gjelder graviditet. Er ikke så mange gutter som blir gravide når de skal tjenestegjøre. :p

Det kan hende. Jeg tror jeg har postet dette her før, men nå så jeg at du var her og postet det for at du forhåpentligvis skulle gå helt i taket og komme med en masse motargumenter. Men sånn gikk det altså ikke. Gadniibit, vær uenig noen!

Du burde lese bloggen min.
Lenke til kommentar
Fritt for å ikke dra en unge ut av penis!

Second!

 

Hva mente du med denne posten da? :huh:

Makes no sense to me at the moment.

 

Edit: Aha, nå tror jeg at jeg forstår det. :)

En stereotyp unggutt er konstant kåt, runker minst en gang for dagen, og er fullstendig oppslukt i casual gaming, det motsatte kjønn og mopeden sin.

Hvrfor så mye snakk om laland nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...