Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Laster så og si aldri ned spill, liker å kjøpe spill. Musikk har jeg ikke lastet ned på lenge, filmer laster jeg ned om de ikke er kommet i Norge enda (og i mange andre tilfeller) og TV-serier ... vel, skyldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo mange som laster ned som kjøper de spillene de liker. Men alfor få dessverre, personlig har jeg lastet ned både film og spill tidligere. Jeg har f.eks kjøpt Crysis: Warhead men finner ikke dvden, så da er veien kort til piratbukta.

 

Serier har jeg vært flink å kjøpe, men det har kostet MANGE tusen. Hvis man kunne digitalisert salget av film og spill helt hadde vi sluppet å betale for produksjon av DVDer og frakt. Det ville blitt billigere og studioer og produsenter av media ville fått sin del av penga.

Lenke til kommentar

Men er det rart at produksjons-selskaper ikke tør å satse da vi ser som f.eks ved Spotify, at folk ikke en gang vil betale 90 kroner måneden for uendelig tilgang til musikk, da de vet om metoder å få det gratis?

Man må klare å tenke litt på vegne av selskapene også, og forretningsmessig, det er ikke bare å kaste seg på usikre idèer når det er store inntekts-kilder på spill (for ikke å glemme jobber).

 

Spill er en annen sak for meg siden jeg får kjøpe 1 spill i året av mine foreldre....

 

Skaff deg en jobb ved siden av skolen da vel, du ville ikke være den første som har deltids-jobb for å skaffe noe man har lyst på for å si det slik.

Dessuten er gjennomsnitts-gameren langt over 20, og det tilsier jo at folk flest begynner å kjøpe spill da de faktisk får råd til det.

 

Jeg er selv enig i at salg av DvD/spill og musikk burde digitaliseres for å klare å følge med dagens utvikling, men jeg er fortsatt litt oppgitt over at så mange ikke en gang prøver å se det fra utviklernes side når det kommer til hvorfor de er så "trege".

Som sagt er det jo bare å peke på Spotify, en løsning mange tror vil bli fremtiden.

Er fremtiden 55 000 avspillinger for 19 kroner, er den ganske så dyster for musikk-sjangeren i så fall.

Lenke til kommentar
Du forsto ikke... Jeg får ikke lov. Jeg har penger så det holder (og deltidsjobb).

 

Så foreldrene dine gir deg ikke retten til å bestemme over dine egne veltjente penger?

Slap 'em in the face sier jeg bare.

Det er jo en kjempe plan! Da er jeg nok uten noen form for elektronikk til jeg er 18...

Lenke til kommentar
Jeg skal betale 90 kroner for Spotify når de bandene jeg ønsker å høre på blir tilgjengelige der.

 

Frem til da skal jeg kjøpe cd'er.

 

snakker vi masse undergrunds black metal eller noe sånt her? :p

 

Blandt annet :p Nei da. Savner Emperor på Spotify. Og noen amerkanske band som The Sword og The Dillinger Escape Plan, samt de åpenbare som Pink Floyd og AC/DC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...