Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Min stemor er 36, hun ville vært 10 hvis hun skulle født eldstebroren min. Go dad!

 

Hva skjer med å være sånn Eplefe? Når man er ung tar man jobben fordi man trenger penger, ikke alle har råd til å være moralsk korrekte. Hvem er du til å dømme andre for hva de gjør?

 

Hvem vet? Kanskje "Skal vi ha sex?" faktisk fungerer som et godt førsteinntrykk.

 

 

iharal3 vet.

Huff, jeg har bare gjort det en gang, og det funka særdeles dårlig ^_^

 

Ikke gi deg, vi må ha en statistikk på det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer med å være sånn Eplefe? Når man er ung tar man jobben fordi man trenger penger, ikke alle har råd til å være moralsk korrekte. Hvem er du til å dømme andre for hva de gjør?
Råd til å være moralsk korrekte og råd til å ha prinsipper er to vidt forskjellige ting. Når man fremdeles bor hjemme og mor og far betaler stort sett alle utgifter for en så er det ikke verdt det å støtte en bedriftsgren som stolt står for systematisk dyremishandling kun for å få litt ekstra i lommen. Moralsk korrekt ville være å vente til man får rettigheter som arbeidstager, og det er det svært få som tar seg råd til. Å ha noen skrupler og å ikke drite i alt som kan kalles respekt for liv er ikke det samme som å være moralsk korrekt. Eller sier du at om du hadde fått en brukbart betalt jobb som norsklærer for ungjenter som blir solgt på gaten så hadde du gått med på det, fordi du "ikke hadde råd til å være moralsk korrekt"? Se litt på hva du skriver.
Lenke til kommentar

Eplefe, jeg sier ikke deg imot, men du kan strengt tatt ikke vite hvor ille dyremishandlingen er. Min mor trodde selv at minkfarmer var utelukkende helt forferdelige greier, men en dag fikk hun se en (gjennom jobben, tror jeg det var), og hun så at de ikke hadde det noe verre en vanlige kaniner på en gård. Iallefall ikke om man regner utifra plass, miljø og mat.

Lenke til kommentar
Hva skjer med å være sånn Eplefe? Når man er ung tar man jobben fordi man trenger penger, ikke alle har råd til å være moralsk korrekte. Hvem er du til å dømme andre for hva de gjør?
Råd til å være moralsk korrekte og råd til å ha prinsipper er to vidt forskjellige ting. Når man fremdeles bor hjemme og mor og far betaler stort sett alle utgifter for en så er det ikke verdt det å støtte en bedriftsgren som stolt står for systematisk dyremishandling kun for å få litt ekstra i lommen. Moralsk korrekt ville være å vente til man får rettigheter som arbeidstager, og det er det svært få som tar seg råd til. Å ha noen skrupler og å ikke drite i alt som kan kalles respekt for liv er ikke det samme som å være moralsk korrekt. Eller sier du at om du hadde fått en brukbart betalt jobb som norsklærer for ungjenter som blir solgt på gaten så hadde du gått med på det, fordi du "ikke hadde råd til å være moralsk korrekt"? Se litt på hva du skriver.

 

Du trekker paraleller mellom mennesker og dyr hele tiden. Du sammenligner det å "drepe" dyr med KKK og horeri, synes du overdriver fælt. Jeg er for pelsfarmer, men at de gjør det på en human måte er jo en selvfølge. Leste sikkert sammma artiklen som deg om den i Telemark med dårlige forhold, men siden vi er så heldige å bo i Norge tror jeg mattilsynet avdekker slike feil og mangler relativt kjapt. Coca Cola forurenser drikkevannet i India, dette alene er jo grunn nok til å kutte ut å drikke det? Allikevel selger det som bare det. Hadde det vært opp til deg hadde vi vel beynt å gi reker gift istedet for å koke de. Dyr er mat, anerkjenn deg selv på toppen av næringskjeden.

Lenke til kommentar
Leste sikkert sammma artiklen som deg om den i Telemark med dårlige forhold, men siden vi er så heldige å bo i Norge tror jeg mattilsynet avdekker slike feil og mangler relativt kjapt.

 

Det er vel rimelig naivt å tro at dette er et engangstilfelle, i en næring som er notorisk nettopp for manglende eller ikke-eksisterende standarder. That said, jeg har ingen sterke følelser når det gjelder oppdrett, enten det er til slakting eller pels. Så lenge kjøttet er velsmakende (eller pelsen ... fluffy?), er det all good. Men ikke faen om jeg hadde svimet rundt i pelsfarmlukt hele dagen for 70 kroner timen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...