Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra mandag til fredag skal jeg på konfirmasjonsleir. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om disse konfirmasjonsgreiene, jeg har liksom aldri hatt noe valg. Ingen spørsmål om hva jeg egentlig vil, det blir bare forventet at jeg skal konfirmeres, og selvfølgelig må jeg konfirmeres kristelig. Jeg har hørt fra en del at "jeg gjør det bare for pengene" og "jeg konfirmerer meg kristelig, hvis ikke hadde jeg ikke fått penger av mormor og morfar".

 

Gi meg penger og gaver om dere er glad i meg, skjønner virkelig ikke at det må en "tvangskonfirmasjon" til.

Lenke til kommentar
Det får så være. Er det noe jeg ikke er usikker på så er det min egen seksualitet. Har rosa skjorte og har ikke problemer med å finne mannlige skuespillere relativt heit (på en ikke-seksuell måte). Men gi meg en megasøt kvinnelig skuespiller så selger jeg gjerne sjela mi for å kunne være med dem (til death do us apart).

 

Edit: Merkelig så stille det ble her da. ^^

 

 

Finally. A real man. Er sånn slik - kan lett se at en mann kan være kjekk eller ikke, men det betyr ikke at jeg føler for å ha en mannlig kjæreste for det.

 

The Dark Knight er for øvrig en forbanna fet film helt til Batman blir hakket for teknisk for min smak mot slutten.

Lenke til kommentar
Fra mandag til fredag skal jeg på konfirmasjonsleir. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om disse konfirmasjonsgreiene, jeg har liksom aldri hatt noe valg. Ingen spørsmål om hva jeg egentlig vil, det blir bare forventet at jeg skal konfirmeres, og selvfølgelig må jeg konfirmeres kristelig. Jeg har hørt fra en del at "jeg gjør det bare for pengene" og "jeg konfirmerer meg kristelig, hvis ikke hadde jeg ikke fått penger av mormor og morfar".

 

Gi meg penger og gaver om dere er glad i meg, skjønner virkelig ikke at det må en "tvangskonfirmasjon" til.

Haha! pwnd, konfirmerte meg borgerlig, meldte meg ut av statskirka og fikk 7k :D

 

"gi meg penger om dere er glad i meg"

skal du ikke heller, gi kjærlighet da.. o.O

Lenke til kommentar

Goddamn. Nå har mor ombestemt seg igjen og jeg får ikke lov til å ha surround, konsoller og tv i kjellerstua. Jeg prøver å si at det ikke er for å kapre et større rom for å ha mine saker der, men for å redde meg selv fra de gangene man skal ha kompiser på besøk eller at lillebror og hans kompiser vil spille. Å ha flere enn meg selv og en til inne på mitt rom sammen med alt dette er det rett og slett ikke plass til og det er derfor mye bedre om det står i kjellerstua, hvor det tross alt er masse plass.

 

Men nei, da forandrer grunnen seg litt. Nå er det plutselig lydvolumet som er grunnen for hennes change of heart. Surroundanlegget mitt er tydeligvis for stort for kjellerstua og kommer til å holde naboene våkne til langt på natt. Jeg countrer ved å vise henne hvor lavt anlegget kan spille og ved å forklare henne at jeg ikke kjøpte det for volumet sin skyld, men for klarheten, surround og innganger. Som et siste stikk sender jeg inn en kommentar om hvordan hun mener anlegget skal få fysisk plass på mitt rom om det er for stort for kjellerstua.

 

Nei, da er det plutselig det at kjellerstua ligger vegg i vegg med naboen. Veeeel, det gjør rommet mitt også. Rommet mitt og kjellerstua var tross alt et eneste stort rom før vi satte opp en vegg mellom de to og begge rommene er like mye vegg i vegg med naboen som den andre. Om ikke annet vil jo faktisk kjellerstua være bedre isolert da det faktisk er deler av veggen som er i mur, kontra mitt rom som kun er tre.

 

Igjen prøver jeg å forklare at jeg ikke har noe spesielt behov for å ha dette i kjellerstua for min egen del, men prøver å gjøre resten av huset en liten tjeneste ved å la dem bruke mitt utstyr som jeg mener er for dyrt til å kun ha en bruker. Problemet da ville visst være det at jeg kom til å sitte der 24/7 og aldri la barna se på tv/film eller spille spill. Igjen må jeg poengtere noe, og denne gang er det at fra mandag av har jeg en fast jobb som gjør at jeg er hjemme tidligst kl 16:30 og sannsynligvis ikke er ferdig med middag osv før rundt 18-18:30. Plenty med tid for barna som slutter kl 14 altså.

 

Nei, hun er bare så usikker på hva hun skal gjøre sier hun og jeg føler at jeg må nesten bli litt bestemt i stemmen for å få noe som helst tak inni der. Jeg sier det at det er en selvfølge at hun er usikker på å flytte fra gubben hun har vært praktisk talt gift med i 15 år, men hun kan ikke fortsette å ta halvveis dårlige beslutninger i all evighet. Når vi prøver å komme med råd tilhører det sjeldenheten at hun hører etter. Hun har allerede tatt en rekke avgjørelser som har kostet hun dyrt i kroner og øre (ikke at saken om hvor my shit står vil koste hun særlig mer enn en sjokolade om jeg ikke får viljen min, jeg er enkel sånn sett).

 

Det er greit nok å være litt usikker, men å presse utstyr som alle kan bruke inn i ett rom hvor kun en kan bruke det virker så fundamentalt feil i mitt hode at jeg ikke helt klarer å gi slipp på det. "Oh, hi mom. I thought we all could share my shit so that we all could have a better experience when watching movies or playing games", "No, I have reserved that right for you my son, and you only". "Wtf?!"

 

Det var mine seks avsnitt med unødvendig lett frustrasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...