Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen idioter sa det var diskrimerende mot svinebonder og kalle det svineinfluensa, så de sier vi må si HN1N1. Jeg syntes det er morsomt :-)
Du har misforstått noe. De kaller fugleinfluensa for fugleinfluensa fordi det er opprinnelig en fuglesykdom som muterte til å kunne smitte mennesker, svineinfluensaen bare minner om grisers influensa, og dermed blir det feil og kalle det svineinfluensa. Nuh, det heter uansett 2009 aH1N1. :)
Lenke til kommentar
Svineinfluensa er en luftveisinfeksjon hos gris som er forårsaket av influensavirus som skiller seg fra den vi finner hos mennesker..

 

Typebetegnelse: (A)H1N1

 

Kilde:http://www.op.no/kultur/article4293744.ece

I'm sorry, du tar feil. Det viruset som nå er en "pandemi" er ikke svineinfluensa i den forstand at det er en grisesykdom. De trodde det først, men de tok feil. Sjekk kildene fra wikiartikkelen om FAKTISK griseinfluensa.

 

Jeg siterer:

But further research has shown that the outbreak is due to a new strain of H1N1 not previously reported in pigs.

 

Edit: Laland og Lakus: Dere er nå søte. :love:

 

Edit2: Ma_Petit_by_fhrankee.jpg

Blomst til dere. <3

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
"'m sorry, du tar feil. Det viruset som nå er en "pandemi" er ikke svineinfluensa i den forstand at det er en grisesykdom. De trodde det først, men de tok feil. Sjekk kildene fra wikiartikkelen om FAKTISK griseinfluensa."

 

Jeg bøyer meg i støvet :innocent:

Lett å ta feil når media fremdeles insisterer på å kalle det svineinfluensa. Med mindre noen av de affiserte faktisk får galtekolera tror jeg jeg tar det med ro.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...