Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Nå tar det av her. Laster ned Arkham Asylum demoen på PSN, synther hele rommet mitt (306 bilder! Skal prøve 480 senere) og stemmer i poller. Damn, multitasking ftw. På tide med en Prison Break episode snart?

Menneskelig multitasking er ikke reell multitasking. Den menneskelige hjernen klarer bare å fokusere på en oppgave samtidig. Om du tror du gjør flere ting samtidig er det sannsynligvis takket være andre maskiner rundt deg som fortsetter etter du har trykket på Start. Om du derimot skulle gjort alle prosessene selv ville ikke hjernen din klart å fokusere på mer enn en oppgave samtidig og du ville blitt stresset av å føle du må bytte mellom oppgaver for å multitaske ordentlig, noe som ville ført til at arbeidet ditt ville blitt beydelig forsinket og også muligens betydelig svekket enn om du tok for deg en oppgave om gangen.

 

... yaeah.

 

Buzz killer :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Hvis èn oppgave er å flytte på en stikke, mens en annen er å trykke på en knapp, da? Da kan hjernen fint fokusere på en annen ting - eksempelvis en skjerm for å reflektere handlingene du utøver.

 

Edit: http://photosynth.net/edit.aspx?cid=34baee...43-c1383d049df7

 

Ble dårlig kvalitet på noen av bildene, og litt vanskelig å navigere rundt, men det er nå en sniktitt på rommet mitt.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Haha. Nei, jeg gjør egentlig ikke det. Sto en ganske lang artikkel i aftepostens Amagasin om fenomenet for en stund tilbake, og amerikasnke forskere hadde funnet ut at hjerner burker ca 25 minutter på å få tilbake konsentrasjonen på det man egentlig drev med når man gjorde andre småting ved siden av.

Lenke til kommentar
*snip*

Hvis èn oppgave er å flytte på en stikke, mens en annen er å trykke på en knapp, da? Da kan hjernen fint fokusere på en annen ting - eksempelvis en skjerm for å reflektere handlingene du utøver.

 

Edit: http://photosynth.net/edit.aspx?cid=34baee...43-c1383d049df7

 

Ble dårlig kvalitet på noen av bildene, og litt vanskelig å navigere rundt, men det er nå en sniktitt på rommet mitt.

Nå laster jeg ned silverlight BARE for deg.

 

Sjæl. Tits okkuperer sånn 85% av tankene mine. Leste et sted at menn bruker over et år av livet sitt på å se på damer i storbritania. Var noe sånnt som 43 minutter om dagen elns :3

Menn tenker på sex vert 27ende sekund :D

Lenke til kommentar
Av erfaring kan jeg ikke tro det du sier der, AltF4, uten å ha en konkret og troverdig kilde. Det er altfor mange som sier "det sto i avisa", "de sa det på nyhetene" og "jeg leste det på nettet" til at jeg tar slikt for god fisk.

 

- Arbeidstagere bruker i snitt 25 minutter på å returnere til det de holdt på med før de besvarte en telefon eller e-post, viser en undersøkelse fra California-universitetet i Irvine.

 

 

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article3115646.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...