Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scientologi

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Grunnlagt 1953

Grunnlegger L. Ron Hubbard

Leder David Miscavige

 

 

Scientologi eller Scientologikirken er en bevegelse grunnlagt i 1951. Den beskrives av noen som en nyreligiøs bevegelse, mens for eksempel tyske myndigheter beskriver den som en autoritær, antidemokratisk og kommersiell organisasjon. Scientologi baserer seg på troen om at en intergalaktisk diktator ved navn Xenu, brakte romvesener til jorden og drepte dem med hydrogenbomber og at deres hvileløse ånder plager menneskeheten den dag i dag. Opprinnelig ble organisasjonen startet som et alternativ til psykoterapi av science fiction-forfatteren L. Ron Hubbard, men i 1953 valgte han å omdefinere det til en religiøs bevegelse, da religiøse organisasjoner i USA ikke betaler skatt.

 

 

Dette er henta fra Wiki.

 

Scientologi handler altså om skatt!?

Lenke til kommentar

Bare hold dere langt unna scientologikiren hvis dere har livet kjært folkens. De lever av å bryte deg totalt ned for så å kunne bygge deg opp igjen etter deres ønske. Egentlig vil det å kalle det en kirke være det samme som å si at Osama Bin Laden er USAs største nasjonalhelt. Mer maktsyke og forstyrrede mennesker skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Var det ikke noen selvmord som følge av denne testen man måtte ta for å være en verdig Scientologist(heter det scientologist?)

 

Scientologi baserer seg på troen om at en intergalaktisk diktator ved navn Xenu, brakte romvesener til jorden og drepte dem med hydrogenbomber og at deres hvileløse ånder plager menneskeheten den dag i dag

 

Du failer i så mangen dimensjoner om du tror på det der. :whistle:

 

 

Tror på hva som står på Wikipedia eller tror på Xenu, from outer space?

Lenke til kommentar

Det stemmer det Mammakamel. Var datteren til en eller annen kjent politiker som tok selvmord etter å ha tatt den testen og snakket med lederne i Scientologi-galskapen. Poenget med den testen er å avgjøre hvor godt menneske du er, og resultatet du får vil aldri være et positivt et. De bryter deg totalt ned for at du skal være mottakelig for at de skal "lede" deg til å bli et bedre menneske. Det sier seg selv at det å få en slik tilbakemelding vil være totalt ødeleggende for en allerede nedbrutt person, som jenta som tok livet av seg allerede var. At de i det hele tatt får lov til å opperere på den måten er for meg en gåte. Det burde absolutt ikke vært tillatt.

Lenke til kommentar

Ahhh, dette forklarer en hel del, Xena er Scientologi-sverdprinsesse!

 

Det stemmer det Mammakamel. Var datteren til en eller annen kjent politiker som tok selvmord etter å ha tatt den testen og snakket med lederne i Scientologi-galskapen. Poenget med den testen er å avgjøre hvor godt menneske du er, og resultatet du får vil aldri være et positivt et. De bryter deg totalt ned for at du skal være mottakelig for at de skal "lede" deg til å bli et bedre menneske. Det sier seg selv at det å få en slik tilbakemelding vil være totalt ødeleggende for en allerede nedbrutt person, som jenta som tok livet av seg allerede var. At de i det hele tatt får lov til å opperere på den måten er for meg en gåte. Det burde absolutt ikke vært tillatt.

 

Det er visst erklært grunnlovstridig i Tyskland(jeg mener det var der selvmordet var, men husker ikke helt).

 

 

EDIT: Har du en DVD med Xena Genetics? DEDIKERT!

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar
Ahhh, dette forklarer en hel del, Xena er Scientologi-sverdprinsesse!

 

Det stemmer det Mammakamel. Var datteren til en eller annen kjent politiker som tok selvmord etter å ha tatt den testen og snakket med lederne i Scientologi-galskapen. Poenget med den testen er å avgjøre hvor godt menneske du er, og resultatet du får vil aldri være et positivt et. De bryter deg totalt ned for at du skal være mottakelig for at de skal "lede" deg til å bli et bedre menneske. Det sier seg selv at det å få en slik tilbakemelding vil være totalt ødeleggende for en allerede nedbrutt person, som jenta som tok livet av seg allerede var. At de i det hele tatt får lov til å opperere på den måten er for meg en gåte. Det burde absolutt ikke vært tillatt.

 

Det er visst erklært grunnlovstridig i Tyskland(jeg mener det var der selvmordet var, men husker ikke helt).

 

 

EDIT: Har du en DVD med Xena Genetics? DEDIKERT!

 

Selvmordet fant sted i Frankrike. Det var datteren til han sv ballo, eller noe. Er man nogenlunde oppegående er ikke Scientologi bevegelsen så farlig..Verre hvis man sliter litt fra før.

 

Se på Tom Cruise...LOCO

Lenke til kommentar

Nei det selvmordet jeg snakker om fant sted her i Norge i år faktisk. Faren hennes gikk i ettertid ut i pressen og hevdet at det var Scientologi-kirken og testen deres som hadde satt nådestøtet og ført til at hun tok sitt eget liv. Noe jeg er svært tilbøyelig til å være enig i.

 

Edit: Som neptjne sa så bodde hun i Frankrike ja, glemte det helt.

 

Genetics, me want Xena-DVD too. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...