Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Hva noen blogger, hvorfor de gjør det og hva de venter å få igjen er vel egentlig ene og alene deres sak. Å ha lyst på meninger/kommentarer om det en skriver er helt kurrant, og emnet han skriver om er noe de fleste kan finne ihvertfall litt "spennende". Hvorfor klage på noe som du ikke trenger å lese?

 

Jeg lufter kun mine meninger, selvfølgelig er det ikke min sak hva de blogger om, men jeg kan synes at grunnen og motivet er fullstendig latterlige.

Det er min rett som et tenkende vesen.

 

Det er helt greit å ville ha konstruktiv kritikk og kommentarer på det man skriver om, det vil jo jeg også (se bare leser-anmeldelsen min).

Men å kun skrive for kommentarer/andres meninger føler jeg er en forbigåelse av hele poenget ved blogging.

igjen:

Jeg kunne aldri tenkt meg å skrive noe som ingen leser.

Du må jo se at dette er et ønske om oppmerksomhet?

 

Og da kommer vi igjen inn på hva jeg personlig mener, og det er at å blogge kun for å få kommentarer og visninger blir feil av det jeg mener er prinsippet ved blogging, nemlig å kun lufte sine meninger.

Og sikle etter kommentarer/reaksjoner på det man skriver om burde være uvesentlig, da det (som i iharal's tilfelle) påvirker teksten han skriver, og hva han skriver om.

 

Hvordan skal jeg føle at jeg får se et glimt av den ordentlige iharal når han skriver slikt som han skriver her?

Er ikke blogger ment å være ærlige?

Jeg orker ikke å lese en blogg, for så å høre at han/ har skrevet den fordi han/hun var ute etter folks reaksjoner.

Ville jeg sett reaksjoner kunne jeg ha harselert om innvandrere og homser i all sin prakt på gamer-bloggen min og fått økt kommentar-ratioen kraftig, men det er ikke meg, og det er ikke i min intresse å få masse visninger, jeg blogger for å øke skrive-ferdighetene mine, og for å få luftet meninger om emner jeg ikke får snakket mye om pga miljøet der jeg bor (lite spill og film-intresserte).

 

Men men, er vel bare jeg som har misforstått hele poenget ved å blogge.

 

Hva om hans interesse er folks reaksjoner og å se folks meninger rundt de temaene han tar opp i bloggen sin? Da er man jo nødt til å skrive et blogginnlegg for å få en mening. Det er ikke så ofte man kan plutselig begynne å snakke om en hel haug seriemordene med begrunnelse osv i det virkelige liv.

 

Hva er poenget med å få en mening bare for å høre den?

Når den til og med er en mening uttalt på en halveis løgn?

 

Post en tråd eller noe slikt i stedet da i stedet for på en blogg, vi er jo på forum er vi ikke?

Og det er ikke bare spill og slikt som taes opp her så vidt jeg vet.

Hadde han skrevet et ordentlig blogg-innlegg om hans fasinasjon for seriemordere og slike ekle typer, hadde jeg tatt det mer seriøst enn en "topp 10" liste.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Jeg regner med at det er den Whine-dama igjen, så jeg gidder ikke trykke.

Lotta? Hun med alle reklamene på Spotify.

Nei, jeg tenkte på Amy Winehouse. Hun som whiner om what's in it for me.

Hun som hyler Whats in it for me, er Amy Diamond. Amy Winehouse synger om rehab :)

Lenke til kommentar

Altså, Snurreleif. Leser du innleggene mine? Nå har jeg hele 3 ganger påpekt at jeg ikke gjør det kun for kommentarer, hvordan klarer du å komplett overse det? Jeg skriver delvis pga kommentarer og delvis pga at jeg syns det jeg skriver er fascinerende(osv.)

 

Begynner å bli dritt lei måten du prater på. Du overser totalt hva jeg sier til deg.

 

Et godt tips: les innleggene du svarer på. Eller i hvertfall ikke overse motargumentene deres totalt.

Lenke til kommentar
*snip*

Men.. hvordan lufter man sine meninger hvis ingen leser dem? Hvis man har noen meninger, tanker eller lignende på lur som ikke er private på noen særlig måte er det da naturlig å ønske folk å diskutere dem med. Wikipedia sier dette:

The ability for readers to leave comments in an interactive format is an important part of many blogs.

Da er det vel ikke så dumt å bruke denne muligheten. Hva hver enkelt person bruker bloggen sin til er opp til dem, trenger ikke si det er et "rop om oppmerksomhet" bare fordi du har en litt annen oppfatning av hva en blogg innebærer.

Lenke til kommentar
Altså, Snurreleif. Leser du innleggene mine? Nå har jeg hele 3 ganger påpekt at jeg ikke gjør det kun for kommentarer, hvordan klarer du å komplett overse det? Jeg skriver delvis pga kommentarer og delvis pga at jeg syns det jeg skriver er fascinerende(osv.)

 

Begynner å bli dritt lei måten du prater på. Du overser totalt hva jeg sier til deg.

 

Et godt tips: les innleggene du svarer på. Eller i hvertfall ikke overse motargumentene deres totalt.

 

 

Og jeg påpeker atter en gang at jeg synes det er latterlig at du lar jakten på kommentarer påvirke det du skriver om, som du jo nevnte i en tidligere post.

Ikke direkte, men indirekte.

Kanskje du burde tenke over hvordan det du skriver kan tolkes?

 

Jeg kan jo umulig overse det da jeg tar meg tid til å kommentere noe jeg personlig synes er en helt latterlig tankegang ang. blogging.

Det verste er at jeg sikkert har fått et verre inntrykk av det du mente enn det jeg burde, men da igjen, burde kanskje du tenke på hvordan det du skriver kan tolkes.

 

Nei, det får folk på GR til å kommentere bloggen

 

Hvordan tror du dette tolkes for en som ikke skjønner hvordan du tenker?

 

Men bloggen var hovedsaklig for å se hvordan folk reagerte. Jeg hadde tenkt å lage bloggen en anelse mer psykotisk og hylle seriemorderne som om de var guder(men det ble det ikke noe av)

 

Synes du ikke dette gir et feil bilde av deg selv når du skriver slikt, men i ettertid påstår at du tenker annerledes?

 

Jeg leser det iallefall som om det blir skrevet av noen som er oppmerksomhets-syke, uavhengig av om emnet er "spennende" eller ikke.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Det nyligste her var at jeg hadde en heftig diskusjon med en dame på fest om guds fravær i både religiøse og ikke-religiøse liv. Vi ble vel begge sittende å argumentere mot hverandre med de samme argumentene helt til vi fant ut at vi begge egentlig mente det samme. Sånn går det her omkring. Enten snakker man med folk som ikke aner hva du snakker om, ellers så snakker man med folk som er enige. Litt kjedelig nesten.

 

Men det blir iallefall mye pisspreik.

Lenke til kommentar
Det nyligste her var at jeg hadde en heftig diskusjon med en dame på fest om guds fravær i både religiøse og ikke-religiøse liv. Vi ble vel begge sittende å argumentere mot hverandre med de samme argumentene helt til vi fant ut at vi begge egentlig mente det samme. Sånn går det her omkring. Enten snakker man med folk som ikke aner hva du snakker om, ellers så snakker man med folk som er enige. Litt kjedelig nesten.

 

Men det blir iallefall mye pisspreik.

 

 

Det verste er at jeg sikkert har fått et verre inntrykk av det du mente enn det jeg burde, men da igjen, burde kanskje du tenke på hvordan det du skriver kan tolkes.
Lenke til kommentar
Det nyligste her var at jeg hadde en heftig diskusjon med en dame på fest om guds fravær i både religiøse og ikke-religiøse liv. Vi ble vel begge sittende å argumentere mot hverandre med de samme argumentene helt til vi fant ut at vi begge egentlig mente det samme. Sånn går det her omkring. Enten snakker man med folk som ikke aner hva du snakker om, ellers så snakker man med folk som er enige. Litt kjedelig nesten.

 

Men det blir iallefall mye pisspreik.

Det er da det er greit å ha et par i hver vennekrets som automatisk tar på seg jobben som djevelens advokat for å holde diskusjonen i gang. Jeg har mang en gang vært religiøs, glad i det psykiatriske helsevesenet og FrP-er for å få en god diskusjon gående.
Lenke til kommentar

Snurreleif:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

Les den, den gir noen innblikk i hvordan man skal svare på det folk sier til deg. Du kan ikke overse det jeg sier.

 

Tror dette blir siste gang jeg gidder skrive dette:

 

Jeg blogger ikke kun for kommentarer. Jeg er opptatt og interessert av seriermordere, ikke veldig fascinert, men interessert. Hvordan du da gjentatte ganger kan si at bloggen min bare skal tiltrekke seg oppmerksomhet finner jeg ganske latterlig. Jeg har jo flere ganger sagt at jeg ikke gjør det kun for kommentarer. Men jeg syns det er viktig å få litt feedback på det jeg skriver. Men det betyr ikke at jeg skriver kun for kommentarer. Jeg vil ikke skrive kun for å lufte tankene mine, jeg liker å få kommentarer.

 

Men nå ser jeg at du kanskje misforsto det jeg skrev tidligere. Oh well.

Endret av iharal3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Wooo.. Gjett hvem som har fått over 2000 i feriepenger til en spaniatur? Gjett hva *den som har fått de pengene* skal bruke det på? ROOOOCK BAND 2 *avlsutningsriff.

 

Nå skal jeg se en episode med TBBT før jeg legger meg! God natt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...