Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut det her ja.

"Ikke stikk hull på blemmene. Væskefylte blemmer beskytter mot infeksjon. Hvis blærene brister, bør du vaske området med milde såpe og vann, smør så på en antibiotikasalve (eks. Brulidin) og legg på en gasbandasje. Skift bandasje daglig"

Lenke til kommentar

Topp 10 seriemordere

Seriemordere er noe som har interressert meg i veldig lang tid. Hver gang jeg ser på nyhetene at en ny seriemorder er på farten spretter det vilt rundt i buksene mine. Jeg har derfor bestemt meg for å lage en topp 10 liste over seriemordere. Kriteriene kandidatene må ha for å komme høyt på listene er: oppfinnsomhet, grusomhet, stil og originalitet. Here goes.

10) H. H. Holmes var en en amerikaner som ble født i New Hampshire, 1860. Som barn var han et mobbeoffer(som mange andre seriemordere) og det preget oppveksten hans. Holmes drepte unge kvinner som tok inn på hotellet hans, torturerte og drepte dem. Til sammen drepte Holmes 27 personer(alle kvinner) Han ble henrettet ved henging i 1896

9) Elizabeth Bathory ble født i Ungarn 1560. Hun var en av Ungarns rikeste personer og i løpet av sin tid ryktes det at hun drepte over 600 mennesker. Hun ble likevel bare dømt for 80 av dem. Ofrene hennes var unge kvinner. Hun fikk ingen hardere straff enn husarrest, godt mulig på grunn av hennes høye posisjon i Ungarn.

8) Henri Desire Landru, født Frankrike 1896. Landru gikk inn I den Franske hæren. Når han kom ut fra hæren sies det at han hadde forandret seg. Han hadde et forhold med sin kusine, og de fikk et barn. Landru ble fenglset i to år på grunn av pengesvindel. Noen år etter at han kom ut, drepte han 11 mennesker I løpet av fire år. 10 kvinner og 1 gutt. Han kvelte likene og brant dem i en ovn. Landru ble dømt til døden ved giljotin, 1921.

7) Belle Gunnes, født 1859 i Selbu. Hun flyttet til USA med familie. I løpet av sitt liv drepte hun hele 40 mennesker. Blant dem sine to ektefeller og hennes barn. Hun ble beskrevet som en høyst sinnsyk person, og det sies at hennes personlighet forandret seg drastisk da hennes ufødte barn ble drept av en mann som sparket henne i magen mens hun var gravid. Hennes dødsårsak er ukjent men det går rykter om selvmord ved gift.

6) Andrei Chikalito var en Ukrainsk seriemorder som ble kalt "Slakteren fra Rostov." Etter en voldtektsepisode som gikk galt, ble det sagt at Chikalito bare kunne få orgasme av å stikke kvinner til døds. Derfor(logiskt nok) brukte han store deler av livet sitt på å stikke kvinner til døds. Det sies at han drepte 52-53 mennesker, de fleste kvinner. I 1994 ble han dømt til døden og skutt.

5) Richard Chase drepte 6 personer i løpet av en måned i California. Mordene hans var grusomme. Han drakk ofrenes blod og spiste dem etterpå. Grunnen til dette var at han fryktet at Nazistene skulle gjøre om blodet hans til gift(True story) Han begikk også nekrofili med ofrene sine. Han drepte 6 mennesker, blant dem 1 barn. Han ble dømt til døden ved gasskammer, men drepte seg selv før den tid.

4) Ted Bundy, født 1946 i Vermont. Bundy var kjent for å voldta ofrene sine, både i live og døde. Han kan regnes som en av de sykeste på denne listen. Galskapen hans var stor og drapene hans så onde at han skiller seg ut fra de andre. Man regner med at han har drept mellom 30-100 personer. Han rømte også to ganger fra fengsel. I 1989 ble Bundy henrettet i den elektriske stolen i Florida.

3) David Berkowitz, en postmann i New York City. Han drepte ikke spesielle typer mennesker, men hvem som helst. Drapene begikk han med en 44. Magnum. Han drepte 7 personer og skadet 6. Drapene ble begått i tidsrommet 1976-1977. Berkowitz ble i media kalt "Son of Sam," det er ikke kjent hvorfor. Berkowitz ble dømt til livstid for drapene og sitter fortsatt inne.

2) Charles Manson. Jeg er litt usikker på hvorvidt han kan kalles seriemorder. Han drepte jo ofrene sine med medsammensvorne. Men en bra mann var han. Drapene hans var nydelig utført, på en passe bestialsk måte. Han mente verden sto ovenfor en rasekrig(hvit mot svart) og han mente derfor at han som hvit skulle drepe hvite kjendiser(That makes no fuckin sense, and I like it!) Med seg på laget hadde han unge kvinner i 20-årsalderen. Disse jentene var kaldblodige mordere i likhet med Manson. Det er ikke kjent nøyaktig hvor mange Manson og kumpanene hans drepte, man vet bare helt sikkert om 4 drap. Han ble tatt i fengsel i 1967, han lever i fengsel den dag i dag.

1) Jack The Ripper, seriemorderen over alle seriemordere. Han levde i et område i London på slutten av 1800-tallet. Han drepte minst 5 mennesker, alle sammen prostituerte kvinner. I ettertiden eksploderte antall drap i London, på forskjellige steder I byen(Fucking copycats, de var bare misunnelige på Jack!) og etter dette forsvant Jack The Ripper i folkemengden og jakten på ham ble sakte men sikkert avsluttet. I ettertid har man aldri funnet ut hvem han(eller hun?) var. Det har blitt lagd bøker, filmer og spill om ham I ettertid. Han fortjener førsteplassen på denne listen, og den store mystikken rundt ham er hovedårsaken til det.

Det var altså topp 10 seriemordere. Jeg håper du lærte noe nytt av dette.

Endret av iharal3
Lenke til kommentar
Laland hvordan i all verden dreper man drømmer?

"Drømmen min er å poste en post uten å bli motsagt" eller "Jeg vil skrive en god førstepost om blablabla"->Stenges fordi det allerede finnes en lignende tråd/for dårlig emnetittel/noe surr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...