Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjemme fra Danmark nå. Vi var på Tivoli, Bakken Tivoli, Nordsjøen akvarium og Faarup sommerland. Vi dro ført til København i 3 dager, så 3 dager i nord Ylland. Kjøpte meg The making of Starwars bok, The Godfather l-lll The Coppolla Restoration steelbok, Pyscho steelbok edition, Trainspotting, The Good Shepard, Matrix collection og Elefantmannen. På gamestop kjøpte jeg 4 PS1 spill og to Starwars bubbleheads forde jeg er nerdete. Også kjøpte jeg 2 tegneserier. Jeg liker å kjøpe ting. Morro. Jeg spiste 3 MEGA is med ekstra guf og syltetøy 8D

På veien hjem så vi ulovelig streetracing i sverige midt på natten. Vi kjørte også på en kanin, ikke fullt så morro.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
Bon Iver minner meg bare om fransk. Bon Hiver betyr god/fin vinter.

Skulle ønske jeg kunne fransk. Jeg skulle egentlig gå fransk på ungdomskolen. Dessverre gikk ingen av mine venner i fransk-klassen, og ingen ville ha meg på grupper og slikt. Etter fire uker ga jeg opp og gikk tysk istedet. Skjønt, tysk er fint å kunne det og. Men tror nok jeg kunne fått mer ut av fransk.

Lenke til kommentar

Tja. Hvis du noen gang har tenkt til å reise til Frankrike vil du garantert få bruk for fransk. Selv unge franskmenn sliter jo ofte med engelsk. Skjønt, du kan jo la være å noensinne reise til Frankrike. Gå glipp av å oppleve Eiffeltårnet, Champs-Élysées-avenuen etc. Ok, jeg overdriver vel en del nå. Du klarer deg jo fint i Frankrike med engelsk i reportoaret. Men å kunne fransk vil absolutt kunne være en fordel om du noen gang skal til Frankrike.

Lenke til kommentar

I'm still alive, folkens! Sitter nå på et hotell i Platanias, Kreta, og surfer med iPoden på et treigt, ulåst nettverk jeg snappet opp. Hotellet skulle jo ha trådløst nett det også, men alt jeg har funnet er et par pcer i resepsjonen som man sannsynligvis må betale litt for... Er forøvrig deilig basseng her, var rødt flagg og store bølger i havet, så har bare bassengbadet til nå. Helvete så trøtt jeg er, tror jeg tar en litt sen siesta.

 

EDIT: Wut das hell? Her prøver jeg å skrive at jeg fortsatt lever, også endrer ipod'en det til at jeg er... skive?!

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Tja. Hvis du noen gang har tenkt til å reise til Frankrike vil du garantert få bruk for fransk. Selv unge franskmenn sliter jo ofte med engelsk. Skjønt, du kan jo la være å noensinne reise til Frankrike. Gå glipp av å oppleve Eiffeltårnet, Champs-Élysées-avenuen etc. Ok, jeg overdriver vel en del nå. Du klarer deg jo fint i Frankrike med engelsk i reportoaret. Men å kunne fransk vil absolutt kunne være en fordel om du noen gang skal til Frankrike.

Såklart det ville vært en fordel, men uten noen form for konkrete planer eller noen motivasjon for å lære seg fransk, så er det vanskelig. Jeg nekter å tro fransk kan gi meg noen fordeler engelsk ikke kan, annet enn å havne på godfot med de sære franske folkene som nekter å lære seg noe annet. De kan bare ha det så godt.

Lenke til kommentar

Er forøvrig enig. Franskmenn burde som en del av den vestlige verden kunne lære seg engelsk. Problemet er at mange europeiske land, da spesielt Frankrike, Tyskland og Italia dubber alt som er av engelske tv-serier og filmer. Mens vi nordmenn får inn engelsk med t-skje fra vi begynner å se på amerikanske sitcoms. ^^

Lenke til kommentar
Jeg orker heller ikke å høre på radio. Hvis du synes det er mye reklame på Spotify hadde du tatt selvmord etter et kvarter med radio"høring"...

Radio er noe jeg aldri hører på. Å sitte og høre på meningsløs plydring med litt musikk jeg ikke liker innimellom er ikke så interessant.

 

Og angående engelsk i Frankrike, det var ikke alltid like lett å gjøre seg forstått da jeg var der.

Lenke til kommentar

Pardon, mon Français n'est-vous pas bon, parlez-vous anglais?

 

Det pleier å holde til at engelsken til de som kan det løsner litt. :p

 

Edit: Skjønt, det er lurt å slenge inn en Madame/Mademoiselle/Monsieur etter pardon, for å holde høfligheten på topp. :)

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...