Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Mediterer du? O_O

 

I am aware that I'm in a dream, I am aware that I'm dreaming..

I am aware that I'm in a dream, I am aware that I'm dreaming..

I am aware that I'm dreaming.. I will remember to check the reality and to identify that I am in a dream. I am awar that I'm dreaming.. I am aware that I'm dreaming.. I'm dreaming.. Dreaming..

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg gjør vel egentlig ikke det. Spørs vel hva du mener med å meditere. Det hender at jeg slapper av og klarner hjernen for tanker, men jeg setter meg ikke på gulvet med bena i kryss, armene opp i været med pekefinger og tommel mot hverandre for å prøve og lette fra bakken.

Lenke til kommentar
Eller hva med litt lav flyvning, og plukker opp random folk fra bakken som jeg voldtar i 800 km/t 500 meter over bakken?

Jammen da har du ingen garanti for at de er pene. Hva hvis du plukker opp ei gammal dame ved et uhell for eksempel =U

 

Det er en drøm. Selvsagt er alle pene. ;)

Lenke til kommentar

Meditasjon har svært lite med flyving å gjøre. Det første du sa Mokko om å sitte og klarne tankene er mer i retning av det som er meditasjon, det med å ha beina i kryss er bare en behagelig sittestilling, du trenger ikke sitte slik hvis du ikke vil, og det å ha hendene opp på den måten er bare tull, jeg sitter alltid med håndflatene på knærne når jeg mediterer. Du har selvfølgelig situasjoner der det virker som om du flyr ut av din egen kropp, men det kalles OB (out-of-body experience), og er ikke det samme som meditasjon selv om de ofte henger sammen. ;)

 

Edit: @Shampoo: Er det Lotus-stilling du mener, det finnes mange yoga-stillinger. Og det at du klarer å sitte med begge føttene bak hodet er mildt sagt imponerende, kunne det selv tidligere, men etter enkelte kirurgike inngrep i ryggen og stivheten som oppstår ettersom man blir eldre er det ikke lengre en mulighet.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
"Velkommen etter lizm 8D"

 

oversettelse:

 

"Det var jammenmeg på tide at du lastet det ned, hva skjer med å være treig'a?! Alle vi andre Windows nerdene har nerdet W7 i lang, lang tid, så ikke tro du har oppdaget noe genialt som ingen vet om!"

Du bruker mac, du har ikke rett til å snakke. :]
Meditasjon har svært lite med flyving å gjøre. Det første du sa Mokko om å sitte og klarne tankene er mer i retning av det som er meditasjon, det med å ha beina i kryss er bare en behagelig sittestilling, du trenger ikke sitte slik hvis du ikke vil, og det å ha hendene opp på den måten er bare tull, jeg sitter alltid med håndflatene på knærne når jeg mediterer. Du har selvfølgelig situasjoner der det virker som om du flyr ut av din egen kropp, men det kalles OB (out-of-body experience), og er ikke det samme som meditasjon selv om de ofte henger sammen. ;)
Mine OBEer kommer alltid når jeg mediterer. Kun de gangene jeg mediterer etter å ha luktet på urter fra den lokale floraen i storebror sin lommebok, men fremdeles. Forøvrig er lotus-stillingen det de fleste asossierer med meditasjon på grunn av de tette båndene mellom yoga og meditasjon, selv om de to kan gjøres uavhengig av hverandre.
Lenke til kommentar
Hehe yoga instruktøren sa akkurat det samme da en spurte om vi måtte meditere da instruktøren viste oss lotus-stillingen. Og jeg skal være enig med deg i at OBE er svært vanskelig å opnå i upåvirket tilstand, men fullt mulig.
Aldri gått inn for å prøve. Når det er så lett i påvirket tilstand, og det er så lett å ende i påvirket tilstand ser jeg ingen grunn til å prøve uten. Har aldri prøvd med alkohol, da, siden jeg som oftest opplever at jeg "faller" når er jeg er alkoholpåvirket i stedet for å sveve.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...