Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke sånn at plasma er best for film og denslags, mens LCD er tingen for spill? Eller har jeg blitt ført bak lyset?

 

 

Når jeg kjøpte tv fikk jeg beskjed om å glemme plasma når jeg skulle ha den til spill.

 

En kamerat var nylig å kjøpte seg ny tv, han fikk beksjed om å glemme lcd og gå for plasma. Han ga en del for den (42") og jeg husker ikke hva den heter, men helt rå var den i hvert fall. Så det spørs om det egentlig spiller noen stor rolle nå til dags. kan jo evnt ta deg noen butikkrunder og forhøre deg med selgere du vet har peiling? Fins vel i hvert fall 1 slik i Bergen? :p

Lenke til kommentar
Spørsmålet er jo om en plasma ikke hadde gått bedre til bruken?

 

Er det ikke sånn at plasma er best for film og denslags, mens LCD er tingen for spill? Eller har jeg blitt ført bak lyset?

 

Plasma har generelt vore betre til film mest fordi dei har betre svartnivå. Ulempen med speling på plasma har vore innbrenning, men dette er visst nok ikkje noko stort problem lenger. Men LCD har også kome seg veldig på svartnivå, så forskjellane er visst nok ikkje så voldsomt store lenger.

 

Skal du bruke den primært til speling og også som monitor til PC ville eg valgt LCD. Om det stort sett er film og speling er det egentlig det same. Skal ikkje TVen brukast som monitor er ikkje FullHD så viktig heller, med mindre du sitter veldig nærme TVen (under ~3 meter for ein 42"). Då er det berre å gå ut i frå spesifikasjonar og ikkje minst pris.

 

Sjølv har eg ein Toshiba REGZA 42RV555DG som eg er veldig nøgd med. Hadde egentlig ikkje tenkt å kjøpe 100 Hz, men den var på tilbod når eg skulle kjøpe :)

 

Panasonic har forøvrig fått veldig skryt for gode, rimelige Plasma-skjermar. (Panasonic TH-42PX80 er ganske populær, eventuelt Panasonic TH-42PX81 om du vil ha innebygd RiksTV-støtte. Meinar det var forskjellen på dei to, du bør dobbeltsjekke :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...