Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må få si at Pirates of the Caribbean ikke er verdens beste filmer. Men de har et utrolig soundtrack av Hans Zimmer! :love: Selfølgelig må også idolet John Williams komme inn. Han har søren meg laget noen utrolige sanger han også i tillegg til James Horner og Howard Shore. Og Nobou Uematsu til sist :love: Final Fantasy :love:

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Hvilket minner meg på at jeg må skrive ny filmanbefaling. Er gått en uke alt! Jeg har heldigvis funnet ut hvilken film som skal anbefales denne gang. Men det får bli en hemmelighet til i morgen. Får håpe jeg greier å opprettholde en viss kvalitet på anbefalingene. Er overraskende vanskelig å formulere seg godt når man skal skrive filmomtale/-anbefaling.

Lenke til kommentar
Skal noe være musikk må det være melodiøst. Med andre ord faller Hip-Hop stort sett utenfor musikk-kategorien (etter mine kriterier), mens RnB delvis faller innenfor. Nei, gi meg heller rock, blues, jazz og alternativ-rock/alternativ-pop.

Morsomt at du plasserer Hip-Hop utenfor musikk-sjangeren på grunn av manglende melodier, mens du samtidig sier at du er tilhenger av jazz. I mine ører er jazz masse tilfeldige mennesker plassert sammen i et studio med et mål om å spille det de selv vil på sitt eget instrument. For meg blir jazz fryktelig masete fordi det virker som masse improvisasjon plassert oppå hverandre uten noe samspill overhodet. Likevel er jeg ikke så sær at jeg nekter å kalle det musikk. Jeg er ikke spesielt glad i Hip-Hop heller; jeg hører mest på heavy metal, og det finnes sikkert dem som mener at metal ikke er musikk fordi det bare er bråk.

Lenke til kommentar

Punk er ikkje mykje nevnt til tross for at mange her oppgir tekstar som ein veldig viktig eller den viktigaste delen av ein song. Sjølv ser eg stort sett på vokalen som eit instrument og gir ein god faen i teksten, men det hender eg får med meg litt :p

 

Eit litt useriøst eksempel: NOFX - The Idiots Are Taking Over. (Strengt tatt ikkje så useriøst, berre ei litt humoristisk vinkling. "What are we left with? A nation of godfearing, pregnant nationalists who feel it's their duty to populate the home land" ^_^)

 

Og eit litt meir seriøst eksempel:Propagandhi - Dear Coach's Corner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...