Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I laught att you all.

 

 

Hvor kan jeg laste ned WinRar sikkert? Ble veldig usikker, å husker ikke hvor jeg lasta det ned på den andre PC'en :p

 

http://win-rar.com/

 

What?
Nei, si det. Kanskje det har noe med at du jobber i den mest inhumane, hjerterå bransjen som finnes, og i tillegg jobber du underbetalt og støtter oppom systematisk dyremishandling?

Mishandling? Dyra dør vel fort..

 

Njaaei.. Men mange av de spiser hverandre.. o.O

Lenke til kommentar
Nei, si det. Kanskje det har noe med at du jobber i den mest inhumane, hjerterå bransjen som finnes, og i tillegg jobber du underbetalt og støtter oppom systematisk dyremishandling?
What!?
Hva er det du ikke skjønner?
Mishandling? Dyra dør vel fort..
Nei? De fôrer dem først opp slik at de legger på seg, huden utvider seg, for så å "slanke" dem fort slik at de blir lettere å flå. Velkommen til virkeligheten. Mange av dem blir forøvrig og født på farmene, og slaktes ikke før de er ett-to år gamle.
Lenke til kommentar

Hva er så ille med det? så lenge de ikke blir flådd levende ser jeg ikke at det er så stor forskjell på det og f.eks. en sauefjøs. Der blir de født i fjøsen og er inne hele vinteren. Og når de er feite nok blir de sendt på slakteri. Der blir de flådd slik at ulla kan brukes, og kjøttet parteres opp.

 

Forøvrig samme prosedyre hvis man skal beholde sauen selv for å ta kjøttet, bare at man da bruker pistol for å avlive dyret. Naturens gang.

 

EDIT: bare se bort ifra dette innlegget, hvis de faktisk torturerer dyrene o.l. Orker ikke utsette meg selv for div. videoer av slikt.

Endret av djing0
Lenke til kommentar
Men mindre jeg rett og slett skal kjøpe fler utgaver da. Har jo 2 Watchmenbøker så hvorfor ikke ha fler Watchmenfilmer også

 

1. Den jeg kjøpte har en exclusive play booklet, som var pretty neat :p

2. når jeg kjøper Blade Runner boksen, har jeg i praksis 6 Blade Runner filmer, its all about collecting!

Lenke til kommentar
Oj, faen. Et raskt søk på google var nok til å gjøre meg kvalm... :cry:

 

Benny

 

Kødder du? Eller er du så dum?

 

Jeg hadde aldri hørt om pelsfarmer før, og tror ikke at det er dette farbroren min driver med.

 

Men dyrene blir da ikke torturert der hvor jeg jobber.. Det verste som skjer er at dem spiser hverandre.

Hvordan vet du det? Vært der ofte/lenge? Jeg tviler sterkt på at han holder mink som kjæledyr, for å være ærlig.
Hva er så ille med det? så lenge de ikke blir flådd levende ser jeg ikke at det er så stor forskjell på det og f.eks. en sauefjøs. Der blir de født i fjøsen og er inne hele vinteren. Og når de er feite nok blir de sendt på slakteri. Der blir de flådd slik at ulla kan brukes, og kjøttet parteres opp.

 

Forøvrig samme prosedyre hvis man skal beholde sauen selv for å ta kjøttet, bare at man da bruker pistol for å avlive dyret. Naturens gang.

 

EDIT: bare se bort ifra dette innlegget, hvis de faktisk torturerer dyrene o.l. Orker ikke utsette meg selv for div. videoer av slikt.

Uh, jeg aner ikke hvilke sauefjøs du har vært borti, men de jeg har vært borti har vært lam som blir født om vinteren og går og dier på mor som gresser ute nesten hele det første halvåret av livet deres, og allerede rundt åttemånedersalder (eller før?) slaktes de første, etter et liv med ganske mye frihet og bevegelighet, samme gjelder sauer, som forøvrig klippes når vi skal bruke ullen. Saueskinn får vi når gamle sauer drar på de evige jaktmarker eller blir pinnekjøtt, da ofte etter et langt liv (relativt sett) med mye utetid i gresset og ikke inni et lite bur hele livet.

 

Edit: Forøvrig mange som foretrekker å flå mink mens de er under lokalbedøvelse, fordi de er lettere å flå mens blodstrømingen fremdeles pågår i kroppen deres.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Det er bare en haug minker i bur

mink-732093.jpg

Man HAR IKKE MINK SOM KJÆLEDYR. Og man selger de heller ikke for å slakte dem, man slakter dem selv. Inntektssvinnet ville vært gigantisk om han sendte dem bort. Mer trolig at han har en som kan flå dem innom en eller to ganger i året for å ta de som har ålreit pels. Og jo, de tortureres, selv om de ser ut som om "de koser seg". De har for liten plass, de har sikkert nok mat, ellers blir det ikke mye pels og hente. Samme hvordan du vrir og vender på det er dette dyr som lever hele livet sitt i bur for så å drepes under lokalbedøvelse. Jeg skjønner at du er in denial, det hadde jeg og vært om jeg hadde tatt en jobb på en pelsfarm uten å vite hva det var.

Lenke til kommentar

@elpefe

 

Min egen sauefjøs that is. Ja, de klippes selvfølgelig i løpet av livet, men saueskinn er da veldig normalt, både fra lam og eldre dyr.

I nord-norge, med relativt kaldt klima, er sauene ute av fjøset rundt 3 måneder. De tilbringer altså 9 måneder inne i et fjøs. Er ikke mye å skryte av det. Og når de fraktes til slakteri presses det forresten tjukt med sauer inn i en trailer, som ofte ender opp med flere skadde/døde dyr.

 

Uansett er sikkert min terskel når det kommer til dyr mye høyere enn mange andre sin, på grunn av alt jeg har sett og opplevd som "normalt" ;)

Lenke til kommentar
Det er bare en haug minker i bur

Man HAR IKKE MINK SOM KJÆLEDYR.

 

Greit, forstod det.

 

Og man selger de heller ikke for å slakte dem, man slakter dem selv. Inntektssvinnet ville vært gigantisk om han sendte dem bort. Mer trolig at han har en som kan flå dem innom en eller to ganger i året for å ta de som har ålreit pels.

 

Hvordan da? Bur for bur? Jeg har sett meg om, og han har ikke noe "slakterom".

 

Og jo, de tortureres, selv om de ser ut som om "de koser seg".

 

Hvordan og hvorfor?

 

De har for liten plass, de har sikkert nok mat, ellers blir det ikke mye pels og hente.

 

De har mer enn nok plass spør du meg.

 

Samme hvordan du vrir og vender på det er dette dyr som lever hele livet sitt i bur for så å drepes under lokalbedøvelse. Jeg skjønner at du er in denial, det hadde jeg og vært om jeg hadde tatt en jobb på en pelsfarm uten å vite hva det var.

 

Joda, kan godt være at folk gjør det slik, men jeg skal spørre farbroren min neste gang jeg er der. Og jeg er "in denial" siden jeg ikke tror hva som helst om familien min uten en god grunn.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...