User5876321 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Haha! Jaja, du får nå kose deg mens du er her. Imorra skal jeg en tur ut til Jomfruland før jeg skal på jobb klokka fire. Deilig å begynne så sent ^_^ Woot jobber du til 24? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Synd at jeg ikke var med i den tid og rom diskusjonen Samme her, jeg elsker slike diskusjoner. Men hvis jeg hadde vært med hadde diskusjonen pågått ennå. (Vet ikke om noen ser den skjulte henvisningen til kvantefysikkens tid-rom kompleks) Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 If you're feeling blue tonight, look at this. Brightens the night: Det er rimelig vanskelig å være lei seg når man har et bilde av en kopp med kattunger foran seg, altså. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Woot jobber du til 24? Huh? Nei? Jeg jobber når det kommer varer til butikken. Når jeg slutter kommer ann på hvor fort vi jobber og hvor mange varer det er. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 En parodi av Norge før jeg legger meg. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Morsom video, men forferdelig engelsk. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 "Dis is planet eart, and dis, dis is is nårway" Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Nei, takke meg til å være ferdig med Pokémon episode 164, med den hittil verste introen. Nå legger jeg meg. God natt. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 "In 1960 we invented oil" Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Men Laland. Det er jo en av de bedre introene "Born to be winner, born to be a champion. Born to be a winner, born to be the very best" Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Den er dårlig. Det er bare å innse det. Den første sesongen med Johto-ligaen, derimot, den kan jeg digge. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 God kveld folkens, meg har dere vel savnet. Sitter nå på en gammel PC, med mobilt bredbånd, i en liten bygd på Sunnmøre. Hva har skjedd i de tusen hjem siden sist? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Selvfølgelig har vi savnet deg Mokko. Her skjer det ikke så mye, noen av oss ser på pokemon (inkludert meg selv ) Så hva har du gjort siden sist? @Laland: Jeg må nesten si meg litt enig med Genetics, jeg likte ikke den introen i begynnelsen, men den ble bedre etter hvert, selvfølgelig ikke så bra som introen til sesong 1 og 3, men helt grei. Det kommer verre introer skal du se. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) RoR, sa bare at det er den verste hittil. Skulle gjerne sagt jeg gleder meg til de neste, men det gjør jeg ikke Endret 14. juli 2009 av Laland Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Hehe det er ikke bare negativt da, noen av de kommende introene er faktisk ganke bra. (på engelsk vel og merke, på norsk er de helt forferdelige). Nå er du også nesten på episode 167 som hadde et morsomt pikachuansikt. Jeg startet nettopp på episode 573, den nyeste sesongen kalt Galactic Battles. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) edit: For eksempel Dere konkluderte jo så fint på slutten der, men jeg savnet en begrunnelse på hvorfor. Nå er mine kunnskaper om dette også begrenset, men i min lærebok ble det ihvertfall beskrevet at Nernsts varmeteorem (termodynamikkens tredje lov) ikke kan brukes på kvantenivå på grunn av Heisenbergs uskarphetsrelasjon (kvantefluktuasjoner). Ergo er det ikke mulig å nå konstant (ingen) entropi i et lukket system selv om alle atomer skulle nå absolutt grunntilstand. (Som i seg selv er umulig på grunn av perturbasjonsteorien..) En teoretisk perfekt krystallstruktur (perfekt symmertrisk allotropi i alle akser) av et enkelt grunnstoff kan i teorien nå absolutt grunntilstand om man ser bort fra kvantefluktuasjoner og perturbasjonsteorien. I praksis kan man derimot ikke se bort fra noen av dem da de er reelle fenomener innen kvantemekanikken. I tillegg får man problemer med gravitasjon, restentropi og ulike destruktive fenomener innen kondenserte fasers fysikk (slik som geometrisk frustrasjon) som alle gir varierende grader av uorden i krystallstrukturene. Førstnevnte har dog blitt løst eksperimentelt ved å skape dem i rommet ombord på ISS. Om man kan blande inn T-symmetri i alt dette har jeg ikke nok kunnskaper til å forstå, men det vil uansett ikke oppheve den uungåelige entropien i systemet. En annen måte å reise i tid på som kan være verdt å bruke litt tankekraft på er å utnytte relativitetsteorien. Som vi vet er tid relativt til observatøren i følge den spesielle relativitetsteorien (tvillingparadokset). Men i følge den generelle relativitetsteorien beveger også tid seg ulikt på ulike steder i et gravitasjonsfelt. Av praktiske hensyn vil det være vanskelig å nå tilstrekkelig fart til å utnytte tvillingparadokset da energibehovet øker eksponentielt jo nærmere man kommer lyshastigheten samt at universet er fylt av rusk og rask som vil butte i mot fartøyet og redusere hastigheten. Har man derimot et tilstrekkelig kraftig gravitasjonsfelt vil tiden gå tregere i dette feltet en utenfor. Hvis jeg har forstått det riktig vil man også kunne oppnå tilsvarende effekt om man har et legeme med stor nok masse, eller om man eksempelvis er ombord en karusell som spinner fort nok rundt..(?) Endret 14. juli 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 14. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2009 Her oppe har jeg stort sett vært ute, spilt volleyball, fotball osv, og trasket rundt i "sentrum". I går tok vi fergen en tur over til Geiranger, gjennom den kjente verdensarv-fjorden. Mange fine fosser og fjell, men jeg har sett dem så mange ganger før at det blir kjedelig.. -_- Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Jonas, kan du si dette til Mokko fra meg? Hilsen HCG Edit: Var visst dette jeg skulle si God kveld folkens, meg har dere vel savnet. Sitter nå på en gammel PC, med mobilt bredbånd, i en liten bygd på Sunnmøre. Hva har skjedd i de tusen hjem siden sist? Det vil du ikke vite. <_< Endret 15. juli 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 15. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2009 Wow det virker som du har studert det temaet ganske mye. Men som jeg ser det har du forstått det helt riktig. Ved å oppnå en enorm gravitasjon kan du innen et lite område oppnå det som for dem utenfor området vil virke som fulstendig tidsstans, selv om dette egentlig ikke er tilfellet. Tiden går bare MYE saktere inne i feltet en utenfor. Det er dette som skjer i nærheten av et sort hull. Selvfølgelig er dette bare teoretisk. Men alt dette baserer seg på at tid er avhengig av rom og matterie. For du kan også se på tid som noe utenfor. i likhet med den dimensjonene 4-8. Det gjør igjen at den spesielle relativitetsteorien i likhet med andre teorier som dreier seg om tid-rom ikke lenger fungerer. Innbakt i alt dette finner du også teorien om at det er mulig å forutse fremtiden. Hvis du klarer med 100% nøyaktighet å finne ethert atoms plasering samt dens tilsvarende fart vil du kunne forutse alt som vil skje fremover. Vet det ble mye rot, jeg husker ikke alt jeg tenkt å skrive og da går det sånn. Btw hvor gammel er du egentlig fargoth? Det virker som du sitter inne med mye kunnskap. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 15. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) En annen måte å reise i tid på som kan være verdt å bruke litt tankekraft på er å utnytte relativitetsteorien. Som vi vet er tid relativt til observatøren i følge den spesielle relativitetsteorien (tvillingparadokset). Men i følge den generelle relativitetsteorien beveger også tid seg ulikt på ulike steder i et gravitasjonsfelt. Av praktiske hensyn vil det være vanskelig å nå tilstrekkelig fart til å utnytte tvillingparadokset da energibehovet øker eksponentielt jo nærmere man kommer lyshastigheten samt at universet er fylt av rusk og rask som vil butte i mot fartøyet og redusere hastigheten. Har man derimot et tilstrekkelig kraftig gravitasjonsfelt vil tiden gå tregere i dette feltet en utenfor. Hvis jeg har forstått det riktig vil man også kunne oppnå tilsvarende effekt om man har et legeme med stor nok masse, eller om man eksempelvis er ombord en karusell som spinner fort nok rundt..(?) Ja om et objekt har stor nok masse så vil det bøy tid og rom kontinuitet. Detter er observert ved svarte hull. Svarte hull har så stor masse at de suger til seg all masse i nerheten, ikke sort materie (?). Hvor denne massen forsvinner er et mysterium. Mange mener at den blir transportert til andre dimensjoner/unvires eller et annet sted i unnvierset. Nå kan det hende at jeg blander inn ormehull teorien her men jeg får ta sjansen. Endret 15. juli 2009 av backstabber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå