Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke noe galt i å høre på den spillelisten der. Noen må jo høre på all dritten sånn at andre skal slippe. You can thank me later.

 

Utover det så deler jeg din glede i å vente på noe. Venter selv på triggers til PS3 kontrolleren, Uncharted, Metal Gear Solid 4, Heavenly Sword og Killzone 2. Oh, og to HDMI kabler, The Curious Case of Benjamin Button på Blu-Ray og en USB minnepenn på 8GB. Jeg er nesten blakk =/

 

Ehtram ser på oss...

Må jo holde et øye med hva dere foretar dere. :ph34r:

Skitten... Jeg føler meg så... skitten.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Ow gawd. Har holdt på med talen alt for lenge nå, og jeg orker snart ikke mer. Godt over 700 ord og jeg må fortsatt putte inn en personlig takk til begge onklene, mamma og pappa og søskene mine, i tillegg til at jeg må avslutte talen og øve på den.

 

Gahh..!

 

Edit: Bleh.. dobbeltmeh og pføy..

Endret av Error
Lenke til kommentar
Ow gawd. Har holdt på med talen alt for lenge nå, og jeg orker snart ikke mer. Godt over 700 ord og jeg må fortsatt putte inn en personlig takk til begge onklene, mamma og pappa og søskene mine, i tillegg til at jeg må avslutte talen og øve på den.

 

Gahh..!

 

Edit: Bleh.. dobbeltmeh og pføy..

 

Why all the trouble? Kan du ikke bare si takk for presangene og takk for at dere ville komme, håper dere nyter maten ;)

 

Green Day er for grønnskollinger.

 

Erhm..hvorfor det?

Endret av Genetics
Lenke til kommentar
Ow gawd. Har holdt på med talen alt for lenge nå, og jeg orker snart ikke mer. Godt over 700 ord og jeg må fortsatt putte inn en personlig takk til begge onklene, mamma og pappa og søskene mine, i tillegg til at jeg må avslutte talen og øve på den.

 

Gahh..!

 

Edit: Bleh.. dobbeltmeh og pføy..

 

Why all the trouble? Kan du ikke bare si takk for presangene og takk for at dere ville komme, håper dere nyter maten ;)

 

Fordi at jeg vet at de kommer til å bli veldig glade når jeg holder talen :) Håper dere nyter maten og blah blah er liksom litt upersonlig og egoistisk å si - så, jeg får heller slite meg gjennom denne taleskrivingen. Heldigvis må jeg bare skrive konfirmasjonstale en gang i livet. Så får heller dere orke å høre på at jeg klager og synes synd på meg selv :p

Lenke til kommentar

Da er jeg endelig ferdig. Kunne en vennlig sjel vær så snill og lest gjennom talen og kommet med konstruktiv kritikk? Jeg vet at det er ganske så kjedelig, men det er ganske viktig!

 

Skjul

Wall of text crits you for 1337 damage!

 

 

Jeg vil gjerne benytte en liten stund til å si noen få ord. I dag er dagen da vi, som alle her vet, feirer min ”bli-voksen fest.” Det ligger i uttrykket at denne festen er for å feire at jeg, for å bruke et klisjefullt uttrykk, skal ”tre inn i de voksnes rekker.”

 

 

 

Selv om det for meg virker som en evighet, har jeg bare levd i 15 år, og tanken at jeg skal bli voksen allerede er litt fjern. Men, nå kan jo både jeg og noen andre som ikke helt liker den tanken trøste oss med at jeg heldigvis ikke skal bli helt voksen enda. Ærlig talt tror jeg ikke at livet mitt kommer til å forandre seg så fryktelig drastisk over natten, men jeg tror heller at forandringen vil komme litt etter litt, og at det vil vise seg ganske naturlig etter hvert. Man kan si at denne dagen på en måte er slutten på begynnelsen, og starten på hoveddelen! Det skal sies at jeg både gruer og gleder meg til det som skal komme. På den ene siden vil jeg få mye mer ansvar, og må i mye større grad stå for det jeg selv sier og mener, men på den andre siden vil jeg bli friere og friere, og jeg tror at det å møte nye mennesker med nye ambisjoner og nye personligheter vil bli deilig.

 

 

 

Selv om jeg mest sannsynlig kommer til å forandre meg en del, og bli mer uavhengig vil jeg alltid trenge tryggheten fra familien og familiens næreste venner. Det er godt å vite at uansett hva som skjer, kan man alltid få trøst, hjelp og veiledning hos noen som er glad i seg.

 

 

 

Når det er sagt må jeg også få takke mamma og pappa for å ha stelt i stand denne festen. Når jeg først bestemte meg for å droppe konfirmasjonen trodde jeg aldri at denne dagen skulle komme, men uten at jeg har løftet en finger har alle fra både nært og fjernt kommet hit for å feire at jeg blir voksen. I tillegg har vi fått servert mat som smaker fortreffelig, og jeg vet at onklene mine lenge har tenkt på at det skal bli servert den middagen jeg har hatt mest lyst på. Det setter jeg pris på, for selv om morfar noen ganger har utgitt seg for å være vegetarianer, er det helt sikkert at jeg ikke er det!

 

 

 

Jeg vil også takke deg Vidar, for å ha vært en super fadder som alltid har kommet med godt humør og kloke ord. Det er når jeg møter deg at jeg tenker at selv om jeg har bodd ei så lenge her på Østlandet vil jeg innerst inne alltid være en bergenser. Det skal også sies at det ikke hadde vært det samme og besøkt familien Børve hvis ikke Laura og Bendik hadde vært der. Du Laura, har alltid vært snill og omtenksom, og Bendik her har alltid skapt mye liv og levne.

 

 

 

Jeg må også takke besteforeldrene mine for å ha vært de snilleste besteforeldrene noen sinne. Farmor og farfar kunne dessverre ikke være her i dag, siden veien ville blitt litt for lang. Likevel vil jeg minne på at det egentlig ikke spiller en så veldig vesentlig rolle om de er her eller ikke, fordi jeg vet at de sender all den støtten de kan gi til meg, og jeg håper at de vet at jeg er utrolig glad i dem også. Dere, mormor og morfar, har også spilt en stor rolle i livet mitt. Helt siden jeg var fire og et halvt år har jeg vært og besøkt dere sammen med Trym eller alene, selv om visse flyvertinner ikke alltid har vær like glade.. Jeg har utallige minner fra både Ørsta og Volda som har satt farge på hverdagen min, og jeg kunne ikke tenkt meg hvordan jeg som person hadde vært hvis dere ikke hadde vært der for meg. Nå har dere jo også flyttet hit til Nesodden, og det er veldig fint å kunne kontakte hverandre uten å måtte fly i flere timer, og det er veldig koselig å kunne være med besteforeldrene sine på forskjellige aktiviteter, hvor vi snakker om alt fra musikk til seiling!

 

 

 

Så må jeg også takke begge onklene mine for støtte. Du, Knut, har alltid vært en tullete fyr, men på en utrolig positiv måte! Jeg husker fortsatt hver gang du kom på bursdagene mine når jeg var mindre. Etter barnebursdagen var ferdig og jeg skulle feire sammen med familien, var det alltid stor stats, men det ble ikke riktig bursdag før onkel ringte på døren! Vi har dessverre ikke fått vært så mye sammen som man skulle ønske, men heldigvis møter jeg både deg og Per Åge oftere og oftere nå for tiden, senest i helgen når vi var på Fredros, og jeg er sikker på at vi vil møte hverandre utallige ganger til!

 

 

 

Til slutt må jeg igjen takke den nærmeste familien min. Mamma, pappa, Trym og Vår. Det er dere som er det næreste jeg har, og det er selvfølgelig dere jeg tilbringer mest tid med. Dere har holdt ut med meg i godt over 15 år, noe som i seg selv er en stor bragd. Men selv om jeg til tider har irritert vettet av dere synes jeg det er viktig å fokusere på de gode tingene. Jeg skal selv prøve å videreføre så mange av disse gode sidene som mulig, og siden jeg nå forhåpentligvis blir mer voksen og ansvarsfull får jeg vel godta at en større del av fellesskapet må deles jevnere over til meg. Jeg er veldig glade i dere alle sammen og for å ta metaforen som jeg snakket om i starten så håper jeg at dere alle var glade i begynnelsen av ”historien om mitt liv”, men det er i hoveddelen ting virkelig begynner å bli spennende!

 

 

 

Og, når det gjelder meg selv, så får jeg vel ta rådet til en jeg kjenner:

 

Det er bare å nyte stunden, for det er ikke hver dag en har sjansen til å bli mann!

 

 

 

Skål!

 

Lenke til kommentar

Nå har jeg hørt ferdig 'Challenger approaching!" og jeg har en ting å si, BRING ON SOME MORE!

Var veldig mye dårlig, men gud som jeg lo!

 

 

Disse burde helt klart være med i listen:

http://open.spotify.com/track/6o5sPxiWwJuFxKgtV8NdwA

http://open.spotify.com/track/5eMqFgcUm9jpGenBSMHvkU

http://open.spotify.com/track/2AHMMI3rQ3H91h6tFKoiQm

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...