Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Den dystre tonen kommer fra den evige frykten om dommedag som er nær forestående, fargepaletten er et hint til boka (bruker ikke de vanlige basisfargene for tegneserier men heller noen andre basisfarger (husker ærlig talt ikke hvordan dette var men Dave Gibbons forklarte det godt i ett eller annet intervju)), historien er litt mørk ja, Rorscach er ikke egentlig hovedpersonen. Det passer ikke med grafisk vold fordi det hade fungert vel så bra uten. Det kunne rett nok ha funket når Rorschach var voldelig, som et symbol på hans psykotiske tilstand, men ikke når Manhattan var voldelig, han trenger ikke en gang se på deg for å gjøre deg om til luft, hvorfor skulle han sprenge deg i fillebiter?

Mistenker at din noe barnslige fasinasjon for vold overskygger symbolikken i hva du ser i en film.

Dystre filmer pleier som regel å ha godt av litt grafisk vold, for å spice ting opp litt.

Hvorfor må volden være symbolsk for at den skal passe inn? Man kan da si det om absolutt alt i en film. Og dessuten kan det hende at Dr. Manhatten gjorde dem om til kjøttbiter for sin egen del? Fordi han synes det er gøy?

 

Vel, mulig det, men Watchmen er ikke dyster på den måten. Og nei, Dr. Manhattan er ingen lystmorder, det burde jo komme greit fram i filmen.

Han reiser til Mars for å komme unna mennesker. Forteller nok det, når han like gjerne kunne ha drept dem.

 

Slutt å prøve å få den firkanta klossen til å passe i det runde hullet.

For all del, jeg har ikke noe problemer med at du liker grafisk vold, jeg har preferanser du sikkert syns er unødvendige i filmer, men i Watchmen funker ikke volden. Les boka hvis du ønsker å forstå enda bedre hvorfor, eller i hvert fall se på bildene.

 

Men nå skal jeg legge meg. Hurra for diskusjon! Var moro :)

God natt!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, mulig det, men Watchmen er ikke dyster på den måten. Og nei, Dr. Manhattan er ingen lystmorder, det burde jo komme greit fram i filmen.

Han reiser til Mars for å komme unna mennesker. Forteller nok det, når han like gjerne kunne ha drept dem.

 

Slutt å prøve å få den firkanta klossen til å passe i det runde hullet.

For all del, jeg har ikke noe problemer med at du liker grafisk vold, jeg har preferanser du sikkert syns er unødvendige i filmer, men i Watchmen funker ikke volden. Les boka hvis du ønsker å forstå enda bedre hvorfor, eller i hvert fall se på bildene.

 

Men nå skal jeg legge meg. Hurra for diskusjon! Var moro :)

God natt!

Jo, Watchmen er dyster på den måten. Ihvertfall filmen;D Se første scene for eksempel, når han gamle duden ble asswhoopa så jævlig. Forventet at hele filmen skulle være sånn jeg, men neida, det var visst masse skjult symbolikk som måtte presses inn i filmens drøye 2,5 timer.

 

Har sett ett bilde fra Watchmen, og det var et kløyva hundehode. Mer grafisk enn jeg husker det fra filmen faktisk.

 

Anyways, god natt til deg og. Tror jeg gjør det samme sjæl ass, må få døgnrytmen på plass igjen før jobben.

Lenke til kommentar
Jeg har fått en GENIAL idé. En PS3 med Linux har mulighet til å late som at den er en PC.. hva med andre plattformer? Kan ikke si mer på grunn av retningslinjene, men dere ser nok hvor jeg vil. Da blir PS3 fort favorittplattformen min! :D

 

Bare å skaffe større harddisk og maaange Pokemon-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...