AltF4 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Den dystre tonen kommer fra den evige frykten om dommedag som er nær forestående, fargepaletten er et hint til boka (bruker ikke de vanlige basisfargene for tegneserier men heller noen andre basisfarger (husker ærlig talt ikke hvordan dette var men Dave Gibbons forklarte det godt i ett eller annet intervju)), historien er litt mørk ja, Rorscach er ikke egentlig hovedpersonen. Det passer ikke med grafisk vold fordi det hade fungert vel så bra uten. Det kunne rett nok ha funket når Rorschach var voldelig, som et symbol på hans psykotiske tilstand, men ikke når Manhattan var voldelig, han trenger ikke en gang se på deg for å gjøre deg om til luft, hvorfor skulle han sprenge deg i fillebiter? Mistenker at din noe barnslige fasinasjon for vold overskygger symbolikken i hva du ser i en film. Dystre filmer pleier som regel å ha godt av litt grafisk vold, for å spice ting opp litt. Hvorfor må volden være symbolsk for at den skal passe inn? Man kan da si det om absolutt alt i en film. Og dessuten kan det hende at Dr. Manhatten gjorde dem om til kjøttbiter for sin egen del? Fordi han synes det er gøy? Vel, mulig det, men Watchmen er ikke dyster på den måten. Og nei, Dr. Manhattan er ingen lystmorder, det burde jo komme greit fram i filmen. Han reiser til Mars for å komme unna mennesker. Forteller nok det, når han like gjerne kunne ha drept dem. Slutt å prøve å få den firkanta klossen til å passe i det runde hullet. For all del, jeg har ikke noe problemer med at du liker grafisk vold, jeg har preferanser du sikkert syns er unødvendige i filmer, men i Watchmen funker ikke volden. Les boka hvis du ønsker å forstå enda bedre hvorfor, eller i hvert fall se på bildene. Men nå skal jeg legge meg. Hurra for diskusjon! Var moro God natt! Endret 10. juli 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 nå er goombaen min ferdig. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Stolen min knirker og jeg finner ikke 5-56. > Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ah nå var det godt med litt nattmat. Edit: Jeg sitter faktisk på verandaen og griller litt for meg selv i denne rolige sommerkvelden. Det er deilig. Endret 10. juli 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Vold er fett. Ferdig med saken. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Vel, mulig det, men Watchmen er ikke dyster på den måten. Og nei, Dr. Manhattan er ingen lystmorder, det burde jo komme greit fram i filmen. Han reiser til Mars for å komme unna mennesker. Forteller nok det, når han like gjerne kunne ha drept dem. Slutt å prøve å få den firkanta klossen til å passe i det runde hullet. For all del, jeg har ikke noe problemer med at du liker grafisk vold, jeg har preferanser du sikkert syns er unødvendige i filmer, men i Watchmen funker ikke volden. Les boka hvis du ønsker å forstå enda bedre hvorfor, eller i hvert fall se på bildene. Men nå skal jeg legge meg. Hurra for diskusjon! Var moro God natt! Jo, Watchmen er dyster på den måten. Ihvertfall filmen;D Se første scene for eksempel, når han gamle duden ble asswhoopa så jævlig. Forventet at hele filmen skulle være sånn jeg, men neida, det var visst masse skjult symbolikk som måtte presses inn i filmens drøye 2,5 timer. Har sett ett bilde fra Watchmen, og det var et kløyva hundehode. Mer grafisk enn jeg husker det fra filmen faktisk. Anyways, god natt til deg og. Tror jeg gjør det samme sjæl ass, må få døgnrytmen på plass igjen før jobben. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Vold er fett. Ferdig med saken. Da skal jeg passe meg neste gang jeg bruker smør. Hohohehehihi Ufattelig tørr, men jeg kunne ikke dy meg. Edit: Kanskje et tegn på at 40 timer uten søvn er for mye. Endret 10. juli 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har fått en GENIAL idé. En PS3 med Linux har mulighet til å late som at den er en PC.. hva med andre plattformer? Kan ikke si mer på grunn av retningslinjene, men dere ser nok hvor jeg vil. Da blir PS3 fort favorittplattformen min! Bare å skaffe større harddisk og maaange Pokemon-spill. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Lakus, hva er din psn id? Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hva gjør folket på? Lakuspakus </pirke> Er egentlig samme hva du skriver inn. Retter seg selv. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det kommer ann på hva du sikter til. Den ene gjør jeg på do, den andre i senga. Huffnei, hjernen min skriker at jeg bør sove, men viljen stritter imot. Kan noen venligst si at jeg skal gå og legge meg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Ikke gå å legg deg. Du burde, eller lese en grammatikkbok. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei Nøtte. Lang jobbdag i dag? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Du burde, eller lese en grammatikkbok. Du burde egentlig ikke rette på folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå