Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Edit: Det går ikke så fort når man gjør 4-5 ting samtidig. ;)

Hva da, om jeg tør spørre?

 

 

noe som overrasket meg og som egentlig skuffet meg litt var hvor voldelig den var - hakket for grafisk.

 

Og til slutt må jeg bare rose filmen fordi Dr. Manhattan går naken.

What what? For voldelig? Jeg har aldri, noen sinne, ever, i hele mitt liv, blitt skuffet over for mye grafisk vold.

 

Den lysende, blå kuken derimot... bleh. Dr. Manhattan burde vært en dame :V

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det snart èn dag mindre til Watchmen kommer på dvd.

Likte du Watchmen? Syntes personlig den var helt grei. Karakterene var tøffe og actionen var råbra, men følte at hele filmen var en samling av uavhengige hendelser med de forskjellige karakterene, rett og slett en gigantisk haug av fanservice.

 

 

Argh, dere må jo for svarte fanden lese tegneserien først!

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk enig med lolidude. That said, jeg har ikke sett filmen enda, men jeg har da lest serien. 8D

Poeng til Eplefe.

 

Tegneserien er genial, filmen er ok. Skjønner hvorfor mange ikke likte FILMEN, selvom jeg syntes den var ok selv. Det beste med den er jo att den er nesten helt lik som tegneserien i historien. Å Tale Of The Black Freighter kommer jo også, så da er jo nesten filmen like lang som tegneserien.

 

Å fy skam deg, du fortjener ikke å lese tegneserien om du ikke tåler en blå kuk.

Hva mener du, er det mer kuk i tegneserien?

Nei, men det er en teit ting å reagere på

Lenke til kommentar
noe som overrasket meg og som egentlig skuffet meg litt var hvor voldelig den var - hakket for grafisk.

 

Og til slutt må jeg bare rose filmen fordi Dr. Manhattan går naken.

What what? For voldelig? Jeg har aldri, noen sinne, ever, i hele mitt liv, blitt skuffet over for mye grafisk vold.

 

Den lysende, blå kuken derimot... bleh. Dr. Manhattan burde vært en dame :V

 

Jeg ser ikke poenget med grafisk vold når det ikke er en nødvendighet. Når Manhattan knerter de folka så de blir hengende fast i taket er det bare teit fordi det er unødvendig - og jeg ser heller ikke at Manhattan ville gjort det på den måten når han like gjerne kan gjøre dem om til vann.

 

Jeg liker at han går naken. Fordi det viser at filmen (til tross for at så godt som ingen røyker) har baller nok til å ta mer hensyn til kildemateriale enn uskrevne regler.

 

Har lest tegneserien 5 ganger lolidude, ikke kjeft på meg!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
noe som overrasket meg og som egentlig skuffet meg litt var hvor voldelig den var - hakket for grafisk.

 

Og til slutt må jeg bare rose filmen fordi Dr. Manhattan går naken.

What what? For voldelig? Jeg har aldri, noen sinne, ever, i hele mitt liv, blitt skuffet over for mye grafisk vold.

 

Den lysende, blå kuken derimot... bleh. Dr. Manhattan burde vært en dame :V

 

Jeg ser ikke poenget med grafisk vold når det ikke er en nødvendighet. Når Manhattan knerter de folka så de blir hengende fast i taket er det bare teit fordi det er unødvendig - og jeg ser heller ikke at Manhattan ville gjort det på den måten når han like gjerne kan gjøre dem om til vann.

 

Jeg liker at han går naken. Fordi det viser at filmen (til tross for at så godt som ingen røyker) har baller nok til å ta mer hensyn til kildemateriale enn uskrevne regler.

 

Har lest tegneserien 5 ganger lolidude, ikke kjeft på meg!

Jeg skjeftet ikke på deg, jeg bare lurte :)

 

Zack Snyder er ikke akkuratt kjent for å bry seg om det andre folk sier om sex og vold i filmer nei.

 

Forsvant noen poster nå?

Lenke til kommentar
Nei, men det er en teit ting å reagere på

Hvorfor det? Var ganske overraskende, traileren skriker ikke akkurat "DENNE FILMEN INNEHOLDER 15 SCENER MED BLÅ KUK"

 

Jeg ser ikke poenget med grafisk vold når det ikke er en nødvendighet. Når Manhattan knerter de folka så de blir hengende fast i taket er det bare teit fordi det er unødvendig - og jeg ser heller ikke at Manhattan ville gjort det på den måten når han like gjerne kan gjøre dem om til vann.

Jammen grafisk vold er jo deilig. Unødvendig? Det er grafisk vold!

Lenke til kommentar

Hehe.

 

En annen ting jeg savnet var forklaringen på masken til Rorscach. Av to grunner:

 

I boka tar han den fra en kjole en sangerinne skal ha, som blir ranet og drept uten at en kjeft gjør noe for å stoppe det. Sangerinnen heter Kitty genovese, og dette er en sann historie

Det er et tøystykke som bytter mønster hele tiden. Jeg gikk lei av å forklare folk hva slags maske han har på seg og hvordan han kan se gjennom den.

 

På dette punktet i filmen fikk vi enda et eksempel på at grafisk vold ikke nødvendigvis er bedre enn psykologisk vold.

når Rorschach oppsøker han som har kidnappet jenta lenker han fyren fast til ovnen, gir fyren en sag, tenner på huset og går ut og venter for å se om fyren kommer ut. I filmen hogger han bare fyren i hodet - noe som på langt nær virker like farlig og mindre psykisk ustabilt. Noe Rorscach i aller høyeste grad er.

 

 

Jeg syns grafisk vold er unødvendig så lenge det er der bare for å være der. Jævlig barnslig å ha i de fleste filmer rett og slett. "ooh, look at me, I can do blood splatter! Sure hope it compensates for my lack of anything similar to quality".

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
På dette punktet i filmen fikk vi enda et eksempel på at grafisk vold ikke nødvendigvis er bedre enn psykologisk vold.

når Rorschach oppsøker han som har kidnappet jenta lenker han fyren fast til ovnen, gir fyren en sag, tenner på huset og går ut og venter for å se om fyren kommer ut. I filmen hogger han bare fyren i hodet - noe som på langt nær virker like farlig og mindre psykisk ustabilt. Noe Rorscach i aller høyeste grad er.

Det hørtes faktisk ganske awesome ut. Syntes faktisk finish-movet til Rorshack mot han duden var litt tamt, hadde forventet mer straff. Hvis de hadde vist han duden løpe brennende ut av huset med en manglende arm så hadde det vært best though.

 

Jeg syns grafisk vold er unødvendig så lenge det er der bare for å være der. Jævlig barnslig å ha i de fleste filmer rett og slett. "ooh, look at me, I can do blood splatter! Sure hope it compensates for my lack of anything similar to quality".

Hvorfor det? Hvis det er helt upassende i forhold til filmens stemning så forstår jeg, men i en grim actionfilm med mye vold så er det bare tamt å unngå grafisk vold for å oppnå en lavere aldersgrense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...