Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aka 5000 NOK + abonnementskostnader på minst 5000. Altså minimum 10 000 kroner her i Norge. :p

Den koster ikke 5000 pluss abonnement. Jeg tror iallefall ikke at den vil koste det. Hele poenget med å selge telefonen med abonnement er at Apple kan være sikre på at de aktuelle leverandørene har alt klart for telefonen og for at den skal kunne selges billigere enn den egentlig prisen.

Lenke til kommentar

Men husk at ting generelt sett er dyrere i Norge. Nintendo Wii kostet 250 dollar ved lansering i USA. Hvis man skulle benytet valutakursen direkte skulle konsollen kostet omtrent 1600 NOK ved lansering i Norge. Men det gjorde den ikke. Den kostet 2500 (sett bort ifra Elkjøps lanseringstilbud). I mange tilfeller kan du gange den amerikanske prisen på elektronikk med 10 for å få den norske prisen. ;)

Og jo, de norske distributørene av iPhone har importkostnader. Eller tror du kanskje at Apple betaler frakten for eksport til norske distributører (Altså telebutikken etc)? Distributørene må også betale toll på varen til den norske stat på 25%. De fleste stater i USA har langt lavere toll en det Norge har. Derfor må du også påberegne at ting vil koste mer i Norge, da den norske stat krever mer toll på varer enn det amerikanske stater gjør.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Da er jeg hjemme igjen fra seiling og jeg har fått tatt meg en dusj. (Har vært borte siden søndag)

Skulle sette meg ned og forumere/slappe av litt da jeg får vite at Michael Jackson er død.. :(

Fra jeg var en bitteliten unge har faren min spilt Jackson, og senere har jeg hørt mye på musikken hans selv så jeg må si at det er en litt rar følelse. Er litt lei meg for at han ble revet bort allerede, men nå skal det sies at han mest sannsynlig ikke ville laget noen nye plater, ei har jeg billetter til en av konsertene hans så det gjør egentlig ikke meg så mye.

Uansett, jeg får vel spørre hva dere har drevet med mens jeg var borte. Har det skjedd noe spennende? :)

Lenke til kommentar
5000? Aldri! Du ødelegger mine drømmer o.O 5000 med abonnemang i 1 år.

Du vet jo ikke om telefonen kommer til å bli noe bra engang. Den første iPhone var strippet for det meste, iPhone 3G er ikke all verden den heller.

Jeg så (på live feed) apple sin WWDC så jeg vet om den er bra.

Endret av backstabber
Lenke til kommentar
Error: Jeg er på jobb og venter på at neste rush skal starte. Er ganske ensomt her oppe på maskinrommet. Stresser gjør jeg også.

STRESS = PAIN (nei e er ikkje emo men noen ting ER pain :p)

måte stå ved panteautomaten i dag jeg :p og var vist mange fra hovefestivalen som hadde med seg mange flasker tilbake (utrolig nok)

spotify

Finnes spotify til phone som ikkje er jailbreaka

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...