Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at du har holdt ut med den kalkulatoren du har i hylla der. Har vært nær å hive den i veggen under matteprøver pga den er så treg.

Se det fra den positive vinkelen: Du ville brukt enda lenger tid på hoderegning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Sigurd! Hvordan er formen?

Joda. Jeg har sett den første Ringenes Herre-filmen, og nå spiser jeg middag. Alt gjøres selvsagt fra mitt command center, sengen.

Eit verkeleg makkverk, i forhald til boka. Øydelagd det fullstendig, og har masse unødvendige og idiotiske ting som ikkje burde vere der. Men så skal det seiast at den første er den som er nærast boka, og også den beste. Det er fortsett masse tull, som når dei er i Moria, eller på Caradhras. Noko som irriterar meg over heile dei tre filmane til PJ, er at Sauron faktisk er eit flammande auge! :rolleyes:

Lenke til kommentar
randomness til snorre:

Skjønner ikke at du har holdt ut med den kalkulatoren du har i hylla der. Har vært nær å hive den i veggen under matteprøver pga den er så treg.

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Det faktum at jeg ikke likte matte, snarere tvert om, gjør det enda mer uforståelig at det beistet av en kalkulator har overlevd. Jeg er vel av typen som ikke greier å fysisk ødelegge dyre ting med vilje. Orker ikke tanken på å kaste bort penger på den måten. ^^

Edit: @ Benny

Den vite firkanten på bildet det står amilo på er pc-en min. ;) Det er en laptop av merket Fujitsu-Siemens. Tenk det, siste modellen Fujitsu og Siemens produserte i samarbeid før de brøt opp nå nylig. Hadde tidligere en stasjonær Dell Inspiron 8200 (eller noe slikt) med 1,7 GHz Pentium 4, hele 512MB SD-ram, Geforce 3 64MB skjermkort og Creative SoundBlaster lydkort. ^^ Fikk senere pappa sin Inspiron 8200 med 2,4GHz P4 og 1GB SD-ram. For ikke å snakke om at jeg oppgraderte med et Geforce 6800GT 128MB skjermkort (Mulig det var 256MB). Men ja. Nå klarer jeg meg med min fine 13,3" Fujitsu-Siemens Amilo-notebook og en Dell Inspiron Mini netbook.

Edit 2:

Hadde også en Compal IFL90+ bærbar en stund med 2,0 GHz Intel Core2Duo, 4GB ddr2-ram, Gefore M8600 skjermkort med 512MB DDR2-ram etc. Men fikk lyst på en litt mindre maskin. Den var 15,4", altså litt for stor og tung til å dra med seg på forelesninger hele tiden.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Jaså? Hvorfor ikke? hehe.

Nei, har fryktelig dårlig skjeggvekst faktisk, men har kotteletter ^^

Kotteletter as in kinnskjegg?

Grunnen til at jeg aldri har sett for meg deg høre på Mayhem er avataren din, interessen for TF2 og at du ikke virker som en typisk metalldude utifra det jeg har lest ^^

Noko som irriterar meg over heile dei tre filmane til PJ, er at Sauron faktisk er eit flammande auge! :rolleyes:

Hva er han i boka da? o_O

Lenke til kommentar

Sånn. Da har jeg endelig fått kommet meg hjem og satt middagen (brødskiver) i fanget for å se på Heroes. Men ikke før etter en røyk. Om kun 4-5 timer er det god natt og klokken 06:00 i morgen skal Lakus være oppe. Huff. Iallefall går det til noe bra. Jeg og en fyr jeg jobber med bestemte oss for å dra på jobb klokken 7 istedenfor klokken 8 i morgen og arrangere litt grilling på jobb i lunsjen for alle. Blir kos.

Lenke til kommentar
Filmene er strålende, at det å lese boken ødelegger dem for deg er synd. Jeg har aldri lest bøkene.

Niks, masse feil, som øydeleggjer alt. Det å fjerne personar som Bombadil er tåpeleg, det er enda tåpligare å øydeleggje Gimli fullstendig, eller å bytte om rollane til Gimli og Gandalf på Caradhas (Det er Gandalf som vil igjennom Moria, og Gimli vil ikkje). To og tre er derimot mykje verre. "Army of the Dead" er ein gjeng grøne spøkelsar, og det kjem 200 (300?) alvar til Hornborg <_<

Noko som irriterar meg over heile dei tre filmane til PJ, er at Sauron faktisk er eit flammande auge! :rolleyes:

Hva er han i boka da? o_O

Tolkien kallar han eit auge, fordi han er ei sjel som sitt i Barad-Dur og brukar Palantiren sin som å sjå. Med Palantiren kan han sjå kvar som helst, og derfor eit auge. Det at PJ tolkar det bokstaveleg og gjer han til eit faktisk auge er jo berre idiotisk.

Lenke til kommentar
Jaså? Hvorfor ikke? hehe.

Nei, har fryktelig dårlig skjeggvekst faktisk, men har kotteletter ^^

Kotteletter as in kinnskjegg?

Grunnen til at jeg aldri har sett for meg deg høre på Mayhem er avataren din, interessen for TF2 og at du ikke virker som en typisk metalldude utifra det jeg har lest ^^

As in kinnskjegg ja. Hehe nei er vel en atypisk metaller men er det som er favorittmusikken min. Kan si det slik at det er det musikalske jeg elsker, og ikke alt det andre rundt som jeg ikke bryr meg noe med. Har rundt regnet 200 plater tunge med norske band.

Lenke til kommentar
Så, Snorre.

Du bruker en stor desktop-PC-skjerm til tin laptop? Funker sikkert fint, men det virker litt rart. :huh:

Det er to grunner til at jeg har en stor "stasjonær" skjerm på skrivebordet i tillegg til laptopen.

1. 13,3" laptoper har dårlig oppløsning. Jeg trenger høy oppløsning til programmeringsarbeid (mange vinduer åpne etc)

2. Jeg har dårlig syn. Dårlig syn og liten laptop (hence, liten skrift) går ikke veldig bra sammen. Går greit på forelesninger og slikt. Men orker ikke å sitte og nistirre på en liten skjerm i mange timer av gangen. :)

Lenke til kommentar
Ytterst imponerende... er noe av det samme sjæl. Eller egentlig ikke, jeg er tilhenger av hele metall-pakka når jeg tenker meg om; alt ifra corpse-paint til antikristendom, men jeg er også fan av noe ikke så tr00, som for eksempel Lucky Star og... uhm... "normale" klær til vanlig ^^

Hehe. Jeg liker mye forskjellig musikk da, er langt i fra nbm exclusive. Liker også f.eks. Röyksopp og Bertine Zetlitz, Queens of the Stone Age og gamle Offspring-album (frem til og med Ixnay on the Hombre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...