Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

her skal det vere quote fra meg Et godt tips for og virke smart i diskusjoner er og bruke gode utrykk. Jeg følerer meg generelt smart ;) Et tips er og lese seg godt opp på det du diskuterer så du ikke kommer med en utalelse får så å bli EID. Feks: Y - Jeg hater pirater som stjeler fra plate selskapene. X - Når du pirat KOPIERER stjeler du ikke du kopierer, feks du lager et bilde og jeg maler et helt likens. Du kan fortsatt selge bilde du har malt selv. Vis jeg stjeler bilde kan du ikke selge det :) Y - Oh....her skal den slutte og quote fra eplefe begynneDu hadde ikke EID meg med det argumentet der. Det er et elendig argument, fordi det de selger er masseprodusert, og når du da tilbyr noe billigere som du ikke rettmessig eier fratar du dem muligheten for inntekt, ergo, du stjeler det. quote slutt

Jeg fratar de muligheten til inntekt fra meg. Altså jeg fratar de 1 kjøp fra meg. Selv om jeg ikke ville kjøpt alt jeg har lastet ned. Nå snakker jeg om de som laster ned, ikke de som legger opp.

ødela quote

EDIT: ille leif

Endret av backstabber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(bortsett frå med eit totalitært styre, men da er det ikkje eit kommunistisk samfunn lenger)

Jo, da er det kommunisme slik det uten unntak fungerer i virkeligheten. 8D

For øvrig stjeler man ingenting gjennom piratkopiering, der er tross alt åndsverkslover man bryter i prosessen. At bransjenes respektive interesseorganisasjoner prøver å omdefinere begrepet stjeling til å omfatte alt som potensielt senker inntektene deres, forandrer ikke det. That said, det er fremdeles ulovlig - enn så lenge.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Aha, så nedlasting burde ikke være ulovlig, bare opplasting? Jeg regner med du er klar over hvor retardert det der høres ut. Det er tyveri det og. Hvis jeg går inn på platekompaniet og stjeler en cd/dvd så fratar jeg dem bare EN inntektskilde, ergo er det ikke tyveri. Og hvis det er tyveri, så er det deres feil, fordi de plasserte cd-en/dvd-en ubeskyttet ute i lokalene?

Lenke til kommentar

Skeptisk til kommunisme. Det er som virtual reality gaming, høres kanskje kult ut, men alle ganger det er utført i praksis har det endt med fiasko.

lolidude: Hvis jeg ikke tar helt feil, er kommunisme opprinnelig ganske ekstrem på visse punkter. Hvis de originale kommunistene hadde fått makta i Norge, hadde alle statsledere i Norge blitt drept. Har ikke undersøkt kommunismens historie alt for mye, dette er bare noe jeg har hørt.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
For øvrig stjeler man ingenting gjennom piratkopiering, der er tross alt åndsverkslover man bryter i prosessen. At bransjenes respektive interesseorganisasjoner prøver å omdefinere begrepet stjeling til å omfatte alt som potensielt senker inntektene deres, forandrer ikke det. That said, det er fremdeles ulovlig - enn så lenge.
Tyveri er en kriminell handling, som går ut på at en person tar noe som ikke tilhører ham/henne og som er i noen andres besittelse, uten besitterens samtykke. Til tross for distribusjon er det musikkselskapene som sitter med rettighetene til musikken, og musikken er dermed i deres besittelse. All inntekt musikken genererer skal tilfalle dem/artisten. Når noen da tar musikken deres og gir den vekk gratis, er det opplasteren gjør redistribuering, og det nedlasterne gjør tyveri.
Lenke til kommentar
Ja, jeg syntes også militær og krigs historie er ganske spennende :)

Kan ganske mye om kommunismens historie, og forskjellige kommunistiske grupper/personer. Var litt wannabe kommunist når jeg var 13 år.

Det er bra, kommunisme er ein fantastisk styreform. Dessverre fungerer den ikkje i praksis (bortsett frå med eit totalitært styre, men da er det ikkje eit kommunistisk samfunn lenger), fordi mennesker er grådige. Sjølv er eg vel ein blanding av sosialist og liberalist. Bortsett frå når det kjem til skule.

Det var det jeg også innså. Jeg har egentlig mistet troen på menneskelig styre. Det funker bare ikke.

Ja, eg også eigentleg, spesielt demokrati. I Afrika, og fleire stader i Sør-Amerika, så fungere berre ikkje demokrati, dessverre så er Vestens leiarar veldig opptatt av at alle land skal få det så flott og fint under demokrati, for dei innsjår ikkje/vil ikkje innsjå at det ikkje fungerar nokre stader. Folk er heller ikkje opptatt av å finne andre måtar å styre på, fordi demokrati skal vere så perfekt og fantastisk.

Ikkje misforstå meg, demokrati er fint, men noker stader fungerer det berre ikkje.

(bortsett frå med eit totalitært styre, men da er det ikkje eit kommunistisk samfunn lenger)

Eg er einig med lolidude, her:

Men da er det ikke kommunisme. Bare noe noen gale folk kaller for kommunisme.

Lenke til kommentar
Tyveri er en kriminell handling, som går ut på at en person tar noe som ikke tilhører ham/henne og som er i noen andres besittelse, uten besitterens samtykke.

Men man tar ingenting, man kopierer det.

Til tross for distribusjon er det musikkselskapene som sitter med rettighetene til musikken, og musikken er dermed i deres besittelse.

Logisk kortslutning. Rettighetene til musikken er i deres besittelse, og det er loven som omfatter disse man forbryter seg mot. Det fysiske mediet som musikken befinner seg på er det svært få som bryr seg med å stjele i dag.

All inntekt musikken genererer skal tilfalle dem/artisten. Når noen da tar musikken deres og gir den vekk gratis, er det opplasteren gjør redistribuering, og det nedlasterne gjør tyveri.

Igjen, man tar ingenting, man kopierer det. At utstrakt kopiering fører til et hypotetisk inntektstap er selvsagt beklagelig for dem det angår, men det gjør ikke kopiering til tyveri.

Det er kommunisme utenfor den utopiske papirverdenen - forskjellen mellom teori og praksis. Et undertrykkende system er avhengig av en totalitær styresmakt for å opprettholde seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg mistet egentli helt interessen min for historie og politikk etter jeg begynte med lykkepillene mine. Skummelt.
Man mister stort sett interessen for det aller meste når man driver med det tøyset der.

Zealuu: Man omfattes likevel av tyveri-paragrafene, i tillegg til brudd på åndsverksloven om man blir tatt for piratkopiering i stor skala.

Edit: Og jeg vil si at styresmaktenes definisjon på tyveri er mer gjeldende enn dine. Selv om det selvsagt er en konspirasjon fra plateselskapene og sånn.

tin-foil-hat.jpg

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Det er kommunisme utenfor den utopiske papirverdenen - forskjellen mellom teori og praksis. Et undertrykkende system er avhengig av en totalitær styresmakt for å opprettholde seg selv.

Men det er nettopp derfor kommunisme ikkje kan fungere i praksis, for viss du har eit totalitært styre så er det ikkje kommunisme, men pga. menneske er grådige så treng du eit totalitært styre for at kommunisme skal fungere, men da er det ikkje lenger kommunisme. Derfor vil skikkeleg kommunisme berre fungere i eit Utopia. Det same med anarkisme, som forresten også er ein fantastisk styreform (på papiret!)

Lenke til kommentar
Vi har diskutert det med lykkepiller å sånt før, men hvordan kan jeg slutte? Hadde fått angst og klikket på alt om jeg sluttet med en gang.
Hvor sterk dose får du nå? Jeg ble trappet nedover, sakte men sikkert. Det er viktig at du får oppfølging fra psykolog/psykiater når du slutter, da, spesielt når du har trappet ned til minstedosen.
Lenke til kommentar
Vi har diskutert det med lykkepiller å sånt før, men hvordan kan jeg slutte? Hadde fått angst og klikket på alt om jeg sluttet med en gang.
Hvor sterk dose får du nå? Jeg ble trappet nedover, sakte men sikkert. Det er viktig at du får oppfølging fra psykolog/psykiater når du slutter, da, spesielt når du har trappet ned til minstedosen.

Tar ikke noe stor dose. Tar 1 lykkepille vær kveld.

@Lolidude: Ta gradvis færre og færre. Vet ikke hvor mange du tar nå, men ta kanskje 10% mindre hver uke.

Har prøvd før, men det ender bare opp med att jeg ikke orker mer å begynner igjenn.

Lenke til kommentar
@Lolidude: Ta gradvis færre og færre. Vet ikke hvor mange du tar nå, men ta kanskje 10% mindre hver uke.
Det skal han så absolutt ikke gjøre. Man får antidepressiva i mg-doser, ikke i antall piller, og det er DET som skal trappes ned. Fra 25mg til 20 til 15 til 10 til 5 og så slutte helt. Dette skal gjøres under oppsyn av fagpersonell, og ikke fordi han føler for å slutte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...