lolidude_InnleggNO Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg forstår meg ikke på religion. Det er så mange smarte folk, som tror på noe så rart. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) @ShampooMacTavish: Thank you. Endret 14. juni 2009 av HCG Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Men det har ikke noe å si. HCG er fremdeles ung, kanskje med tid så kan hans meninger forandre seg Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Så sant, så sant. Men det var jo akkurat det jeg sa; Det har ikke noe å si. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 @Backstabber: Så religiøse mennesker er ikke oppegående? HCG er blant dem mest oppegående elleveåringene jeg kjenner, tror religion har VELDIG lite å si når det gjelder den saken. Kan si meg eing i det du sier. HCG ER veldig oppegående. Men helt seriøst, viss man kan med hånden på hjertet kalle seg kristen så er man ikke like oppegående i mine øyne. No offence. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Men helt seriøst, viss man kan med hånden på hjertet kalle seg kristen så er man ikke like oppegående i mine øyne. No offence. De to setningene der går det ikke ann å si i samme innlegg. De er så motstridende at det finnes knapt synonymer. Endret 14. juni 2009 av Laland Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg forstår meg ikke på religion. Det er så mange smarte folk, som tror på noe så rart. Word. Går rett i siggen. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) @Backstabber: Jeg kan med hånden på hjertet si at utifra dine uttalelser her virker du som en mindre oppegående person enn HCG. No offence. Endret 14. juni 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
psyched Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Men helt seriøst, viss man kan med hånden på hjertet kalle seg kristen så er man ikke like oppegående i mine øyne. No offence. De to setningene der går det ikke ann å si i samme innlegg. De er så motstridende at det finnes knapt synonymer. De er MINDRE oppegående i motsetning til IKKE oppegående @Backstabber: Jeg kan med hånden på hjertet si at utifra dine uttalelser her virker du som en mindre oppegående person enn HCG. No offence. Kan jeg få en begrunnelse? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 De er MINDRE oppegående i motsetning til IKKE oppegående Du kan ikke gre alle troende mennesker under en kam (rasisme), kalle dem mindre oppegående og samtidig si no offence. Det fungerer ikke sånn. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 @Backstabber: Så religiøse mennesker er ikke oppegående? Nei, da hadde de jo ikke innrettet livet sitt etter en kosmisk versjon av påskeharen. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg forstår meg ikke på religion. Det er så mange smarte folk, som tror på noe så rart. Word. Går rett i siggen. Faen. Var ikke plass. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) @Backstabber og Zealuu: Det er ikke særlig oppegående å kalle noen for mindre oppegående bare fordi de mener noe annet enn deg. Edit: Merkelig at det dukker opp en debatt om religion nesten hver uke. Endret 14. juni 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 @backstabber: Du kunne jo begynne med å gi MEG en begrunnelse, men greit. Å si at folk med en annen tro enn deg selv er mindre oppegående enn deg selv, er en lite oppegående setning. Det, sammen med andre ting du har sagt, er min begrunnelse på hvorfor jeg sa det jeg sa. Og som Laland sier, du er rasistisk mot religiøse mennesker. Rasister er normalt sett ikke særlig oppegående. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Er dere ikke ferdige med det der enda? Natta ja! I morgen skal jeg prøve å få tak i Prototype. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 De er MINDRE oppegående i motsetning til IKKE oppegående Du kan ikke gre alle troende mennesker under en kam (rasisme), kalle dem mindre oppegående og samtidig si no offence. Det fungerer ikke sånn. May i repet my self: kan vere litt rasistisk mot kristne. Jeg snakker om de som kaller seg kristne ikke alle troende. Det har jeg aldri sakt. Da snakker jeg i gjen om alle KRISTNE ikke alle som føler for o ta en bønn før de legger seg Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 De er MINDRE oppegående i motsetning til IKKE oppegående Du kan ikke gre alle troende mennesker under en kam (rasisme) religion (lete etter tegn som viser likhetstegn med en skråstrek igjennom) rase Er fortsatt respektløst å kalle alle troende for ikke oppegående. Vil kalle det å ha et merverdikompleks som jeg skrev et annet sted før i dag. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 De er MINDRE oppegående i motsetning til IKKE oppegående Du kan ikke gre alle troende mennesker under en kam (rasisme), kalle dem mindre oppegående og samtidig si no offence. Det fungerer ikke sånn. May i repet my self: kan vere litt rasistisk mot kristne. Jeg snakker om de som kaller seg kristne ikke alle troende. Det har jeg aldri sakt. Da snakker jeg i gjen om alle KRISTNE ikke alle som føler for o ta en bønn før de legger seg Lack of grammar made that sentence with no sense. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) May i repet my self: kan vere litt rasistisk mot kristne. Jeg snakker om de som kaller seg kristne ikke alle troende. Det har jeg aldri sakt. Da snakker jeg i gjen om alle KRISTNE ikke alle som føler for o ta en bønn før de legger seg Det gjør det enda verre. Da er det en spesifikk trosretning som du missliker og reagerer negativt på. Å forhåndsdømme er er ille nok i seg selv, men å gjøre det mot spesifikke grupper og attpåtil komme ut med det offentlig er kort og greit forkastelig. Edit: Gormers, rasisme er å forhåndsdømme en gruppe mennesker (demografisk gruppe, i dette tilfellet kristne). Ikke bare bassert på hudfarge og fødested. Endret 14. juni 2009 av Laland Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) @Backstabber og Zealuu: Det er ikke særlig oppegående å kalle noen for mindre oppegående bare fordi de mener noe annet enn deg. Om de har en annen partipolitisk preferanse, holdning til ditt og datt, anser jeg dem for å være like oppegående, men av en annen mening. Religiøsitet er ikke bare å "ha en mening", det er å anerkjenne systematisert overtro som livsvei. Og det er ikke en videre oppegående ting å gjøre. Jeg vil gjerne ha et samfunn fritt fra f.eks. udemokratiske, dogmatiske og kvinnefiendtlige holdninger, kvakksalvervirksomheter som baserer seg på konspirasjonsteorier, uvitenhet og overtro for å svindle mennesker i en potensielt desperat livssituasjon ("healere"). Religiøsitet legitimerer slike ting, ergo ser jeg på det som veldig lite oppegående (og ikke minst opplyst) å bekjenne seg til en hvilken som helst religion - kanskje aller mest de menneskefiendtlige, autoritære abrahamsreligionene. Å være ikke-religiøs, men samtidig "tolerant" overfor religion bidrar også til å skape aksept for det ovenfornevnte. Fanatisk toleranse er nesten like destruktivt som selve religionen. Endret 14. juni 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå