Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To bekjente av meg har tatt selvmord i løpet av den siste måneden :(

Under russetiden tok kjæresten til en venninne livet sitt på grunn av diverse saker og ting som skjedde i russetiden. Han hang seg i et tre i et rimelig befolket område, og ble funnet dagen etter. Det gikk selvfølgelig hardt utover alle sammen, da han ikke ga noen som helst tegn på at noe slikt kom til å skje. Det var et slag i trynet på oss alle. Selv kjente jeg ikke han, men det er litt vekkende når personer du faktisk har møtt tar livet sitt. Og nå, noen uker senere, har også hun hengt seg. I samme tre, på samme sted. Foreldrene til gutten hadde lagt all skyld over på henne og det er forståelig nok alt for mye for en 19 år gammel jente å takle når det hun elsker over alt på jord drar fra hun. Utrolig trist hele affæren, men det jeg reagerer mest på er vel det at foreldrene til gutten faktisk la skylden direkte på henne.

Hva i helvete er det de tenker på? Eller med?

Lenke til kommentar

Jeg mener, hva er det folk tenker på når de med vilje og viten legger all skyld på den stakkars jenta som allerede har fått hjertet og livet sitt gruslagt? Hva forventer de at kommer til å skje? Forventer de at jenta skal ta seg sammen, noe det ikke var noen grunn til at hun skulle gjøre? Forventer de at hun skulle komme til dem å ta på seg skylden slik at de kunne ha en syndebukk?

Det er bare så utrolig trangsynt og dårlig gjort at jeg ikke helt vet hva jeg skal si.

Lenke til kommentar

Det er helt forjævlig, og sånne ting burde aldri skje. Likevel burde vi huske på at foreldrene var også i en helt forferdelig situasjon (de hadde fortsatt absolutt null rett whatsoever til å legge skylden på henne) og de angrer nok nå.

Lenke til kommentar
To bekjente av meg har tatt selvmord i løpet av den siste måneden :(

Under russetiden tok kjæresten til en venninne livet sitt på grunn av diverse saker og ting som skjedde i russetiden. Han hang seg i et tre i et rimelig befolket område, og ble funnet dagen etter. Det gikk selvfølgelig hardt utover alle sammen, da han ikke ga noen som helst tegn på at noe slikt kom til å skje. Det var et slag i trynet på oss alle. Selv kjente jeg ikke han, men det er litt vekkende når personer du faktisk har møtt tar livet sitt. Og nå, noen uker senere, har også hun hengt seg. I samme tre, på samme sted. Foreldrene til gutten hadde lagt all skyld over på henne og det er forståelig nok alt for mye for en 19 år gammel jente å takle når det hun elsker over alt på jord drar fra hun. Utrolig trist hele affæren, men det jeg reagerer mest på er vel det at foreldrene til gutten faktisk la skylden direkte på henne.

Hva i helvete er det de tenker på? Eller med?

Utruleg trist :(

Det er mange mennesker som er dumme nok til å leggje skylda på andre, spesielt når det kjem til sjølvmord. Dei nekter å innsjå at personen som tok sjølvmord var depressiv, og dei trur at han blei pressa av andre, eller at andre gjorde livet hans dårleg. Det er veldig dumt, for det fører ofte til eit anna sjølvmord av personen som har fått skylda. Akuratt som i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...