Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Er forresten noen ting som kan bevises, så det er ikke slik at det ordet ikke har noen mening i det hele tatt. For eksempel imatematikk. Newtons lover er så og si bevist også, som andre lover iflg naturvitenskap osv.

 

Nei, da må du nok lese deg opp på Newtons lover på nytt. Teorien om Newtons tre lover ble alle styrket gjennom empiriske forsøk, helt til de i stor grad ble perfeksjonert ved Einsteins relativitetsteorier. Men, i visse tilfeller kan relativitetsteorien til Einstein motbevise Newtons lovers gyldighet. Og klassisk mekanikk er en god tilnærming her på jorden og langt unna forhold der lysets hastighet spiller inn, men om det uansett er "nærme nok" har du på ingen måte da bevist at solen kommer til å stå opp i morgen. Du kan kaste en mynt i luften hundre ganger og få mynt hver gang. Det er allikevel femti-femti neste gang du kaster den i luften. Kanskje vi bare har flaks hver dag solen står opp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Det har skjed med meg et par ganger. Våkner, fumler meg bort til dusjen, og ser at haka er full av blod. Skvetter ganske ille da.

 

Ble litt skuffa over tannlegetimen, trodde det skulle vare lenger, så jeg har tusla rundt i byen i en times tid. Nå satser jeg på at mattetimen er over.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at ingen gidder å henge i en religiontråd kun for å pjatte om religion.

Uhm, har du sett tråden på diskusjon.no?

 

EEEEP. NEVØEN MIN LEKER MED XBOXEN. :|

Lillesøsteren til kompisen min ripet opp PS3'en min :cry:

 

Hah, våknet opp med ansiktet og sengen full av blod. Så ut som noen hadde banket livskiten ut av meg, ;|

Pics or it didnt happen.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
Er forresten noen ting som kan bevises, så det er ikke slik at det ordet ikke har noen mening i det hele tatt. For eksempel imatematikk. Newtons lover er så og si bevist også, som andre lover iflg naturvitenskap osv.

 

Nei, da må du nok lese deg opp på Newtons lover på nytt. Teorien om Newtons tre lover ble alle styrket gjennom empiriske forsøk, helt til de i stor grad ble perfeksjonert ved Einsteins relativitetsteorier. Men, i visse tilfeller kan relativitetsteorien til Einstein motbevise Newtons lovers gyldighet. Og klassisk mekanikk er en god tilnærming her på jorden og langt unna forhold der lysets hastighet spiller inn, men om det uansett er "nærme nok" har du på ingen måte da bevist at solen kommer til å stå opp i morgen. Du kan kaste en mynt i luften hundre ganger og få mynt hver gang. Det er allikevel femti-femti neste gang du kaster den i luften. Kanskje vi bare har flaks hver dag solen står opp :)

Så der har du det :D Har ikke lært om dette, men bare hørt så vidt.

 

Eller vi kan korte det ned litt og se på det slik.

Hypotese: Solen vil ikke bli slukt av et ukjent objekt.

Testtid: 31 dager.

Antall dager solen ikke ble slukt av et ukjent objekt: [fylles inn etter endt testperiode]

Ja, du kan bevise at Solen ikke har blitt slukt etter tiden det er snakk om :p Men om du sier at solen ikke kommer til å bli slukt i løpet av dagen i dag så er det (teknisk sett) bare en spådom :p

 

Yay vaine, nå må du være forsiktigere med hva du skriver her :p

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Hah, våknet opp med ansiktet og sengen full av blod. Så ut som noen hadde banket livskiten ut av meg, ;|

Har skjedd med meg og en gang og før. Godt å våkne med blodsmak i munenn :p Eneste forskjellen e vel sikkert at sengen hadde falt sammen i løpet av natten og at jeg lå i en slags V form.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...