Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, så i mange stater i USA blir man utstøtt fordi man er ateist. Det er faktisk så mange stater at man kan kalle det "hele pakken", uten at jeg synes det var et særlig dekkende begrep.

 

Du mener altså at kristne må være sterke i troen, og slutte å klage på at folk ikke respekterer religionen deres. Samtdig er det forferdelig at ateister i USA blir behandlet på samme måte som kristne gjør andre steder. Jeg ville kalt det å skyte seg selv i foten.

Lenke til kommentar
Så mange ganger som temaet har vært oppe burde egentlig det opprettes en egen religion tråd.
Da kan jo dere lage en Dr.Who-tråd og holde det ute av denne tråden òg. Den generelle interessen er lik, vil jeg tro.
Jeg har respekt for kristne. Bare ikke for troen deres.
Motsigelse big time.
Nei. Jeg har respekt for mennesker, og en del av tingene de gjør. At jeg ikke har respekt for at de fornekter sine egne vrangforestillinger og nekter å få profesjonell hjelp er en annen sak.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Går og legger meg jeg da. Dere får kose dere med Eplefe sine STORE ord, og Sigurd sin trang for å skrive setninger gramatisk riktig.

Lenke til kommentar
Jeg har respekt for kristne. Bare ikke for troen deres.

Motsigelse big time.

Var litt wtf først, men er egentlig ikke motsigelse. Er mulighet å ha respekt for å ha respekt for folk som liker rybak uten å ha respekt for rybak :p

Ok. I yield. Denne gangen i alle fall. :D Men det er ikke akkurat sånn jeg oppfatter det å respektere noen. :)

Lenke til kommentar
OK, så i mange stater i USA blir man utstøtt fordi man er ateist. Det er faktisk så mange stater at man kan kalle det "hele pakken", uten at jeg synes det var et særlig dekkende begrep.

 

Du mener altså at kristne må være sterke i troen, og slutte å klage på at folk ikke respekterer religionen deres. Samtdig er det forferdelig at ateister i USA blir behandlet på samme måte som kristne gjør andre steder. Jeg ville kalt det å skyte seg selv i foten.

Jeg sier at kristen forfølgelse (i den forstand at kristne blir forfulgt for troen sin) skjer i så liten grad nå at de(re) ikke har noen rett til å klage. Og ja, jeg synes at å være sterke i troen skal holde for dere. Ateister har kun vitenskap og beviste (eller høyst trolige) teorier og hypoteser å forholde seg til, og blir forfulgt for å ikke tro på noe som er ulogisk og usannsynlig.

De fleste kristne tror ikke på Ra, Anubis, Hathor, Odin, Loke, Frøy, Afrodite, Zevs, Olympene, Venus, Juno, Lares eller Jupiter. Hvorfor er DET så annerledes enn at vi ikke tror på noen av de overnevnte ELLER den abrahamske gud?

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan alle diskusjoner om religion alltid ender opp med å handle om religiøse mennesker, istedet for selve religionene. Kanskje fordi det å bevise at religion er nyttig er nytteløst, imens det er mye lettere å sitte og forsvare de som har valgt å bruke livet sitt på å dyrke en vrangforestilling.

 

Argument no.1 for religion er at tro har hjulpet mennesker. Tro på deg selv hjelper bra mye mer enn å tro på 'Gud'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...