Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi klarer rett og slett ikke fikse det, det er ikke engang sikkert at det er noen løsning.

Det er bedre å bruke penger på å prøve og forhindre eller forberede oss enn å ikke gjøre det. Om vi bruker masse penger på det nå og ... vet du hva? Jeg har en video som forklarer alt så mye bedre enn det jeg kan. Kan dere gjøre meg en tjeneste og faktisk se på denne videoen? Synd ikke alle har samme innstilling som denne fyren.

 

Lenke til kommentar

Likte den karakteren jeg også, husker skuespilleren igjen fra Fargo og han passer virkelig til slike roller. Egentlig la jeg ikke noe særlig merke til musikken i filmen, og det tyder på at den ikke gjorde noe spesielt inntrykk, verken på det positive eller negative.

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar
Ja, det var ein god ide :rolleyes: Sidan vi er onde, lat oss øydeleggje alt rundt oss. Den nydelege naturen, dei flotte dyra og alt anna. Vekk med det! Nei, vi har mange problem foran oss. Det å hjelple planeten så mykje at den slepp å fjerne oss er eit av dei, og det løyser vi ikkje ved å tenke at vi sidan vi uansett kjem til å fucke det opp for oss sjølv, så kan vi like godt øydeleggje alt anna også.

Den nydelige naturen har ikke følelser. Dei flotte dyra lager vi pels av.

Meh.

 

Pelsindustrien er noko av det verste dyremishandlinga vi driv med, alle fornuftige menneske skjønner at det noko vi må avskaffe umiddelbart.

Lenke til kommentar
Ja, det var ein god ide :rolleyes: Sidan vi er onde, lat oss øydeleggje alt rundt oss. Den nydelege naturen, dei flotte dyra og alt anna. Vekk med det! Nei, vi har mange problem foran oss. Det å hjelple planeten så mykje at den slepp å fjerne oss er eit av dei, og det løyser vi ikkje ved å tenke at vi sidan vi uansett kjem til å fucke det opp for oss sjølv, så kan vi like godt øydeleggje alt anna også.

Den nydelige naturen har ikke følelser. Dei flotte dyra lager vi pels av.

Meh.

 

Pelsindustrien er noko av det verste dyremishandlinga vi driv med, alle fornuftige menneske skjønner at det noko vi må avskaffe umiddelbart.

Hva er galt med pels, om dyren skal slaktes og spises?

Lenke til kommentar
Klart, Lakus, det er bedre å bruke 500 millioner på klimaforskning enn det er å bruke de pengene på seg selv. Men man har ikke ubegrenset med penger, og burde heller sørge for at pengene blir brukt på best mulig måte.

 

Penger har ingen verdi i seg selv. Det er kun et betalingsmiddel for varer og tjenester. Så vi vil aldri gå tom for penger, men ressursene vil gå tapt. Om en asteoride hadde hatt kurs mot Jorden, tror jeg ikke at vi måtte samlet inn penger for å redde oss selv.

Lenke til kommentar
Vi klarer rett og slett ikke fikse det, det er ikke engang sikkert at det er noen løsning.

Det er bedre å bruke penger på å prøve og forhindre eller forberede oss enn å ikke gjøre det. Om vi bruker masse penger på det nå og ... vet du hva? Jeg har en video som forklarer alt så mye bedre enn det jeg kan. Kan dere gjøre meg en tjeneste og faktisk se på denne videoen? Synd ikke alle har samme innstilling som denne fyren.

 

Veldig fin video, og fyren har heilt rett.

 

Klart, Lakus, det er bedre å bruke 500 millioner på klimaforskning enn det er å bruke de pengene på seg selv. Men man har ikke ubegrenset med penger, og burde heller sørge for at pengene blir brukt på best mulig måte.

 

Vi er no i ei finanskrise, og vi brukar tusenvis av milliardar for å redde økonomien. Dette er pengar som kunne ha redda miljøet, men vi brukar dei ikkje før dei ikkje finst lenger. Berre eg som ser idiotien i det?

 

Pelsindustrien er noko av det verste dyremishandlinga vi driv med, alle fornuftige menneske skjønner at det noko vi må avskaffe umiddelbart.

Jajaja. Problemet er at 5 minutter etter man har sett en av de derre Peta-filmene så har man glemt det igjen. Og pels er så fiiint<3

Pels er motbydeleg. Dyra blir mishandla, flådd, berre for at ein idiot skal kunne gå med det og tru at han ser kul ut fordi han støtter dyremishandling.

 

Ja, det var ein god ide :rolleyes: Sidan vi er onde, lat oss øydeleggje alt rundt oss. Den nydelege naturen, dei flotte dyra og alt anna. Vekk med det! Nei, vi har mange problem foran oss. Det å hjelple planeten så mykje at den slepp å fjerne oss er eit av dei, og det løyser vi ikkje ved å tenke at vi sidan vi uansett kjem til å fucke det opp for oss sjølv, så kan vi like godt øydeleggje alt anna også.

Den nydelige naturen har ikke følelser. Dei flotte dyra lager vi pels av.

Meh.

 

Pelsindustrien er noko av det verste dyremishandlinga vi driv med, alle fornuftige menneske skjønner at det noko vi må avskaffe umiddelbart.

Hva er galt med pels, om dyren skal slaktes og spises?

 

Det som er gale med pels, er at dei stenger dyr inne i bur som er altfor små, dei blir pressa saman altfor tett, heilt klart mishandla! men likevel så driv folk med det.

 

Mink er eit veldig vanleg pelsdyr, kor ofte har du åte minkkjøt? Eg har aldri gjort det, fordi dei flår dyret for å få pelsen, ikkje fordi dei skal ha kjøtet, og kan like greit bruke pelsen også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde brukt alle pengene på verdens største reklamekampanje med mål å spre budskapet om godene ved det demokratiske, liberale og sekulære samfunnet. :D

 

Edit: Snakker selvsagt om scenariet om hva man hadde gjort med 1,5 milliarder dollar, eller var det kroner? Anyhows. Satt av nok millioner til å leve et godt liv også selvsagt.

 

Hva jeg hadde gjort for å få pengene er en annen sak.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Penger har ingen verdi i seg selv. Det er kun et betalingsmiddel for varer og tjenester. Så vi vil aldri gå tom for penger, men ressursene vil gå tapt. Om en asteoride hadde hatt kurs mot Jorden, tror jeg ikke at vi måtte samlet inn penger for å redde oss selv.

Nå kom jeg på et morsomt (eller kanskje ikke) faktum, vet ikke om dere er klar over dette allerede, men det vi bruker til å kjøpe varer og tjenester er egentlig ikke penger. Det har ingen verdi i seg selv, og fungerer bare som en erstattning for virkelige verdier. Fungerer på en måte som et gjeldsbrev. Problemet er at det ikke finnes nok verdier til å dekke alle "pengene" i verden, og derfor vil det i en krisesituasjon gå veldig galt med økonomien. Akkurat som det skjedde i 30-åra. Bare at det nå er mye mer "penger" i omløp så situasjonen ville bli mye mye verre. Verdens økonomi er en hårfin balanse, et lite dytt på en side og alt faller sammen.

Lenke til kommentar
Penger har ingen verdi i seg selv. Det er kun et betalingsmiddel for varer og tjenester. Så vi vil aldri gå tom for penger, men ressursene vil gå tapt. Om en asteoride hadde hatt kurs mot Jorden, tror jeg ikke at vi måtte samlet inn penger for å redde oss selv.

Nå kom jeg på et morsomt (eller kanskje ikke) faktum, vet ikke om dere er klar over dette allerede, men det vi bruker til å kjøpe varer og tjenester er egentlig ikke penger. Det har ingen verdi i seg selv, og fungerer bare som en erstattning for virkelige verdier. Fungerer på en måte som et gjeldsbrev. Problemet er at det ikke finnes nok verdier til å dekke alle "pengene" i verden, og derfor vil det i en krisesituasjon gå veldig galt med økonomien. Akkurat som det skjedde i 30-åra. Bare at det nå er mye mer "penger" i omløp så situasjonen ville bli mye mye verre. Verdens økonomi er en hårfin balanse, et lite dytt på en side og alt faller sammen.

 

Det er derfor man treng eit sosialistisk (helst kommunistisk) styre for å kontrollere økonomien. Du ser jo korleis det går i dei kapitalistiske landa, der regjeringa har altfor liten kontroll over økonomien. Det fekk oss inn i tidenes største finanskrise.

Lenke til kommentar

Det var akkurat det som skjedde i 30-åra. Det ble trange tider, og folk ville heve "pengene" i gullbarer, men allerede da var det langt fra nok gull til alle, og som et resultat stuprte vedien av "penger" dramatisk.

 

Edit: Jeg tror ikke et kommunistisk styre ville hjulpet mye. Det hadde (viss det i det hele tatt hadde funket) kunnet minsket skaden for den enkelte, men gjort skaden globalt sett større.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Tja. Det eneste man trenger er å gå tilbake til gullstandarden. :) Ved å gå tilbake til gullstandarden sikrer man at land ikke kan ha mer penger i omsetning enn det de har verdier av i gull i statsbanken. Det fungerte når det ble brukt tidligere, så hvorfor så mange land insisterer på å blåse opp økonomien ved å trykke penger og dermed skape inflasjon og kunstig høy omsetning er meg et mysterium. Det eneste som har faktisk verdi her i verden er materielle ressurser, tjenester og oppmerksomhet (attention economy). Penger er ikke verdt en skit, bortsett fra papiret eller metallene de er laget av. Bare å starte og samle opp alle kobbermynter du kan. Kobber kommer til å bli verdt en del etterhvert. Hamstre kobber!

Lenke til kommentar
Pels er motbydeleg. Dyra blir mishandla, flådd, berre for at ein idiot skal kunne gå med det og tru at han ser kul ut fordi han støtter dyremishandling.

Det er snakk om dyr. DYR. Påstår du at dyrs følelser er viktigere enn gamle damers behov for forfengelighet?

 

Interessant at folk diskuterer politikk i Siste Ordet forresten. Hadde jeg aldri trodd sku hende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...