Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Då var treninga unnagjort, tid for mat og så litt øl.

Eplefe/Zealuu: Ute med barnevogn i dag? ^_^

Uhm. Ja. Ble vi sett? o.o
Jeg skal forme disse ordene som et dikt:

Forråtnelse, ild, evighet, pine, savn, sykdom, håpløset, mørke, ødeleggelse, hat.

Er det noen som kan inspirere meg? :)

Søk på "emo poetry", du burde finne plenty med inspirasjon da.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diktet jeg spurte om "hjelp" til i sted handler om skyttergravskrigene. Utifra de ordene jeg listet opp bare skrev jeg ett eller annet "random." Noen som har noen synspunkter på hva jeg kan endre på?

Pine og mørke til evigheten

Sykdommer herjer kroppen

Sjelens ild har sluknet

Ødeleggelse og forråtnelse

Alt som er igjen

Hvis du ser bort i fra savn

Et håpløst savn, som så vidt lever

Et hat blusser opp

Kjempe for frihet

Det er siste sjanse

Døden skal innhentes!

Edit: Du har et poeng Eplefe. Heldigvis er dette obligatorisk (ift. skole), og ikke noe jeg gjør av fri vilje...

Endret av Error
Lenke til kommentar

Statkraft bruker en av tidenes fineste sanger i sin reklame. Lurte lenge på hvilken sang det var, og hadde en viss gnagende formening om at jeg hadde hørt sangen, eller hvertfall artisten, før. Det viste seg at jeg hadde rett. Bandet er The Shins (et av mine favorittband), og sangen er Sleeping Lessons (Spotify). Makan til fin sang. Ikke rart at de valgte den til reklamen sin. Det er faktisk ikke rent lite reklamer som benytter seg av indie-sanger. :love:

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Statkraft bruker en av tidenes fineste sanger i sin reklame. Lurte lenge på hvilken sang det var, og hadde en viss gnagende formening om at jeg hadde hørt sangen, eller hvertfall artisten, før. Det viste seg at jeg hadde rett. Bandet er The Shins (et av mine favorittband), og sangen er Sleeping Lessons (Spotify). Makan til fin sang. Ikke rart at de valgte den til reklamen sin. Det er faktisk ikke rent lite reklamer som benytter seg av indie-sanger. :love:

Ja. :love: Den sangen gjør reklamefilmen til å bli svært inspirerende. Jeg tørr å påstå at det er er en av de beste reklamefilmene som er laget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Hvis du snakker om Atsjonas så er han sikkert entusiast da som vi kaller det (+ han har en del på kontoen så vidt jeg husker).

:innocent:

Jeg har da sett Hamsun, spilledokumentaren om han. Var veldig bra film, anbefales til alle som har 2,4 timer uten planer.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Er det greit om jeg tar CTRL+C, CTRL+V av det diktet du postet RoR? :innocent:

Uansett, tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å endre og forbedre diktet mitt (til det grader)! :) Følte virkelig ikke for å dikte i dag!

Endret av Error
Lenke til kommentar

"Så flink han er! Er det sånne folk på det forumet også? Det der liker sikkert Heidi (red: læreren min), din heldiggris!"

- Mor i huset

:p

Edit: Forresten, har du noen ønsker om tittel på diktet eller skal jeg finne på noe selv?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Det er favorittbandet ditt men du kjenner ikke igjen låta deres? Ikke veldig imponerende :p

dagens bandnavn: Success Will Write Apocalypse Across the Sky.

Finner ikke igjen månedskortet mitt, det føles forbanna digg å først kjøpe et kort til 1400 spenn for å rote det bort og ende opp med å betale for bussturen på vanlig måte.

Lenke til kommentar
"Så flink han er! Er det sånne folk på det forumet også? Det der liker sikkert Heidi (red: læreren min), din heldiggris!"

- Mor i huset

:p

Edit: Forresten, har du noen ønsker om tittel på diktet eller skal jeg finne på noe selv?

Hehe, Takk for komplimenten. :blush:

Og du skal bare finne en tittel selv, jeg er ikke så flink til den delen. :blush:

Lenke til kommentar

Atsjonas var jeg deg ville jeg godt for roccat kone, microsoft burde holde seg til oprativsystem og spill.

edit: kom litt seint den ja, konfirmerer meg på lørdag så da blir det kone på meg :)

Endret av backstabber
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Atsjonas var jeg deg ville jeg godt for roccat kone, microsoft burde holde seg til oprativsystem og spill.

edit: kom litt seint den ja, konfirmerer meg på lørdag så da blir det kone på meg :)

Er litt sent nå, uansett så hater jeg utrådløse muser (er det et ord?). Roccat trådløs koster vel 1200 eller noe, og det er i det dyreste laget.

Lenke til kommentar
Meeeeh. Sånn er det. Jeg er ikke direkte flink til å huske slikt.

Før memorerte jeg samtlige titler på sangene på alle cd'er jeg kjøpte, nå husker jeg knapt tittelen på plata.

Kjøper en cd, legger den inn på data og mp3spiller og ser ikke stort mer til cd'en på en stund, med mindre den er så bra at den skal få blåse støv ut av høytalerne i stua.

Lenke til kommentar

Så det var noen dikt over her, og vi hadde om limerick på skolen igår. Lagde et originalt og et som var en fortsettelse på de tre første linjene. Limerick går "AABBA", slik at det ikke blir noen missforståelser. Dette lagde jeg selv:

To like tomater fra Skreien

Skulle en tur over veien

Men da ble de drept

Av èn hjerter-knekt

Som fortsatte ned imot leien

Her fikk vi de tre første linjene servert, og skulle lage de to siste selv. Fikk god mottagelse for dette:

En gutt og en pike fra Skreia

Gikk hand i hand sammen i heia

De satte seg tett

Og så ble det hett

Og ni måneder etter kom bleia

^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...