Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det heter narsissistiske tendenser ;)

 

Det var da veldig til skrivefeil frå mi side i dag :angry: Eg må byrje å lese betre igjennom innlegga mine før eg postar.

 

Hmm, flosshatt, du skriver nynorsk... Du burde skrive bokmål, så skjønner alle hva du skriver :D!

 

Absolutt ikkje! Nynorsk er mykje finare enn bokmål.

 

Jeg vil også hvere moden for alderen :( Heldige flosshatt.

 

I know :D

Lenke til kommentar

Nynorsk skrives av 11% av befolkningen. Så skal de resterende 89% lære dette fremmedspråket?

Skulle ønske jeg hadde en tidsmaskin... så kunne jeg skutt Ivar Aasen og sluppet dette nynorskhatet.

 

Jeg er ikke negativ, bare veldig lei av nok en gang bli slakta på en nynorsk eksamen :p

 

EDIT: Jeg er nok ikke den eneste ;p

Endret av Kaleesha
Lenke til kommentar
Nynorsk skrives av 11% av befolkningen. Så skal de resterende 89% lære dette fremmedspråket?

Skulle ønske jeg hadde en tidsmaskin... så kunne jeg skutt Ivar Aasen og sluppet dette nynorskhatet.

 

Jeg er ikke negativ, bare veldig lei av nok en gang bli slakta på en nynorsk eksamen :p

 

EDIT: Jeg er nok ikke den eneste ;p

 

Ja, det skal dykk. Nynorsk er ein viktig del av norsk kultur, og Noreg er eit såpass ungt land at vi ikkje kan starte å kutte den vekk enda. Nei, slutt å klag over nynorsk, og sett heller av nokre timar i veka til å øve.

Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte noe imot nynorsk. Nynorsk er på langt vei den fineste av de to målformene. Målformen låter kraftigere, er mer uttrykksfull og har mer kraft og drei i seg. "Eg vonar at du ikkje drar din veg" høres da langt bedre ut enn, "Jeg ønsker at du ikke drar din vei". Men det er kanskje bare meg. Å lese nynorsk er ikke vanskelig, og det er få ord som er veldig forskjellig fra bokmålsformen. Dermed forstår jeg ikke problemet med nynorsk. Jeg kan være enig i at det er vanskelig å skrive på denne målformen om man har bokmål som hovedmål, men det får da være grenser.

Lenke til kommentar

Problemet jeg har med nynorsk er det svære 3 tallet det gir meg på karakterkortet, en karakter som teller like mye som alle andre fag, selv om vi bare har rundt en uke med nynorsk hvert år. Jeg har ingen interesse av å lære meg å skrive det 100% korrekt, da jeg forstår det helt fint og har lest bøker på nynorsk osv osv. Kaleesha har et poeng.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...