ShampooMacTavish Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Personlig foretrekker jeg personer i avatarer. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Var kanskje derfor jeg likte lost world avataren hans. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Lakus sier at skapelsen er det eneste vitenskapen ikke har bevist som kirken påstår. Jeg motsier han og sier likkledet i Torino, noe jeg slettes ikke har satt meg inn i. Men likkledet beviser jo ikke på noen måte at verken Gud eller Jesus eksisterer eller har eksistert, da det kan ha tilhørt hvem som helst. Det finnes ingen beviser på at det har tilhørt Jesus, og det finnes heller ingen beviser på at Jesus har vært en mirakelmann. Når du da prøver å motsi meg med et argument som ikke holder vann, noe du innrømmer selv da du sier det ikke er noe bevis i det hele tatt, blir det hele veldig rart/dumt/fånyttig. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Lakus: Siste setningen oppsummerte jo religion generelt veldig fint. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Lol, enda en religionsdiskusjon i denne tråden? La meg gjette... Dere kom ikke frem til en dritt nå heller? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) ((Argh! Jeg sier ikke at det er det fnugg av bevis, men at det er en ting vitenskapen ikke har klar å bevise! Har aldri sagt at det er et håndfast bevis!)) Villanden: Hvilken avatar er det snakk om? "Lost World" sier ikke meg så mye. EDIT: Ah, eller mener du The Secret World? Endret 20. mai 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Lol, enda en religionsdiskusjon i denne tråden? La meg gjette... Dere kom ikke frem til en dritt nå heller? Pretty much yes. Lakus: Siste setningen oppsummerte jo religion generelt veldig fint. Hva har det med saken å gjøre..? Det har kanskje noe med diskusjonen om religion å gjøre, men ikke den da aktuelle diskusjonen om likkledet. Endret 20. mai 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg føler at jeg blir litt mer kunnskapsrik for hver diskusjon som går, men jeg vet ikke om noen andre føler det sånn. For hver diskusjon ender jeg med å lese om nye argumenter, og dermed lære noe nytt hver gang. men om vi kommer noe nærmere en generell aksept for vitenskap/Gud? Neh. Argh! Jeg sier ikke at det er det fnugg av bevis, men at det er en ting vitenskapen ikke har klar å bevise! Har aldri sagt at det er et håndfast bevis! Du mener at det er en ting religion ikke har klart å bevise? Vitenskapen har jo bevist at den ikke stammer fra Jesus sin tid. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jeg aksepterer vitenskapen. Absolutt. Men slike diskusjoner er håpløse om dere prøver å omvende folk til ateisme/kristendom, hvis noen skulle tro det. Det er mikroskopiske sjanser for at man endrer noens generelle synspunkt i det hele tatt. Og ja, jeg føler meg mer kunnskapsrik Skal vi sette punktum der? EDIT: Det er ikke 100% sikkert. Det er veldig mulig at biten fra likteppet stammer fra en lappebit fra middelalderen. Da synes jeg heller at Eplefe sine andre argumenter er mer relevante. Endret 20. mai 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Personlig blir jeg mer kunnskaprsrik hver gang jeg åpner Wikipedia. Leser 1 random artikkel nøye 2 ganger hver dag. Fin måte å tilegne seg generell informasjon ikke en kjeft i min omgangskrets, inklusive meg, har noe behov for å vite. Men det er god trening for hukommelsen. Men nå er det natta på meg. Kommer til å ligge å synge på Lonesome Traveller av Paperboys i natt, fantastisk låt. Endret 20. mai 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Lol, enda en religionsdiskusjon i denne tråden? La meg gjette... Dere kom ikke frem til en dritt nå heller? Jeg prøver ikke å komme frem til en ja/nei-løsningen, jeg prøver å lære noe om meg selv og andre, og kanskje komme frem til noe, men det er ikke et primært mål. Lakus: Siste setningen oppsummerte jo religion generelt veldig fint. Hva har det med saken å gjøre..? Det har kanskje noe med diskusjonen om religion å gjøre, men ikke den da aktuelle diskusjonen om likkledet. Nei, jeg droppet saken om likkledet, for jeg har kommet med flere såkalt håndfaste bevis, og de er blitt viftet unna fordi de er blitt motsagt.Jeg føler at jeg blir litt mer kunnskapsrik for hver diskusjon som går, men jeg vet ikke om noen andre føler det sånn. For hver diskusjon ender jeg med å lese om nye argumenter, og dermed lære noe nytt hver gang. men om vi kommer noe nærmere en generell aksept for vitenskap/Gud? Neh.Hadde du kommet nærmere en aksept for Gud hadde du gått feil vei. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Det var ikke dumt, AltF4! Tror nesten jeg skal begynne med det selv. Med en gang. Første artikkel: Klient. EDIT @Eplefe: Hvem bestemmer hvilken vei som er rett? Endret 20. mai 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Licht Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Men slike diskusjoner er håpløse om dere prøver å omvende folk til ateisme/kristendom, hvis noen skulle tro det. For min del handler det om dette: EDIT @Eplefe: Hvem bestemmer hvilken vei som er rett? Kritisk tankegang og en dose sunn fornuft. Endret 20. mai 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Kan gjerne sette punktum, men jeg vil bare presisere at målet mitt med slike diskusjoner er absolutt ikke å tvinge noen til å slutte å tro på religion eller Gud. Målet mitt med disse diskusjonene er å se på argumentene som blir lagt frem og så informere om at de er feil. Og ja, jeg tør å være såpass frekk å si "at de er feil", for per dags dato er det ingenting som tyder på det motsatte. Men om enkeltpersoner velger å tro på Gud er ikke det noen av min sak. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Sånn bedre nå folkens? Da har jeg TSW avataren igjen. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Det var ikke dumt, AltF4! Tror nesten jeg skal begynne med det selv. Med en gang. Første artikkel: Klient. EDIT @Eplefe: Hvem bestemmer hvilken vei som er rett? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Nei god natt, for mye for meg i natt. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) The Secret World mente jeg ja selvfølgelig. Begynner å bli sent. Var fin den Vaenas edit: God Natt. Skal stå opp halv 8 imorgen tidlig Endret 20. mai 2009 av Villanden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå