Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greia med religionsprat er at det er plent umulig å overbevise den andre parten om at det du sier er riktig. Om du presenterer sannheten for en ortodoks jøde, om du gir ham all verdens gode beviser og forskningsresultater, så vil han likevel stå på samme flekken og si at Gud finnes.

Men her kommer det jeg prøver å si, hvis den personen fortsatt ønsker å tro det han mener og ikke prakker det på andre så hvorfor skal man ikke la personen tro det?

Lenke til kommentar

Bøkene hans er jo ikke bare forfatterkunst, det er også store prosjekter som sikkert over hundre personer har vært med på. Visste dere at Dan Brown fikk slippe inn i biblioteket i Vatikanet, det som bare de øverste lederne i Vatikanet og spesielt, spesielt inviterte gjeste får komme inn i?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Ateister gjør det motsatte av å prakke på tro, de viser virkeligheten og prøver å få andre til og forstå at man ikke trenger noen gud. At noen da velger å holde fast ved gud får være opp til hver enkelt, men å tro på gud (i den formen han fremstilles i de store verdensreligionene iallefall) er dessverre ikke noe mer intelligent enn å tro på julenissen og tannfeen. Det finnes ikke ett eneste lite bevis eller antydning på at Gud eksisterer, eller noensinne har gjort det, og om det er noen som prakker på, fornekter og lyver så er det kreasjonister. Det høres kanskje veldig skarpt ut, men det sies at "the truth is a bitch".

Et YouTube klipp for anledningen:

Lenke til kommentar

Antydninger er det da masse av, hvis jeg forsto deg rett. Det er ingen konkrete beviser for eller mot at Gud har eksistert.

EDIT: Eplefe, du er i den tro at verden har skapt seg selv gjennom milliarder av år med utvikling, og i den tro at det ikke eksisterer noen høyere makter.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Antydninger er det da masse av, hvis jeg forsto deg rett. Det er ingen konkrete beviser for eller mot at Gud har eksistert.
Ei heller for tannfeen, julenissen, Odin, Thor, resten av den norrøne gjengen, Mars, Pluto, Ares, Afrodite ...

Hva vil du frem til?

Lenke til kommentar

EDIT: Eplefe, du er i den tro at verden har skapt seg selv gjennom milliarder av år med utvikling, og i den tro at det ikke eksisterer noen høyere makter.

Kunnskap. Ikke tro. Det er snakk om tungtveiende argumenter som har overbevist meg. Og selv sa har jeg en åpenbar slingringsmonn for både "fødselsdatoen" til universet vårt og målemetodene for dette. Jeg tviler på ALT. Og - om man ikke husker det - så er tvil og tro antonymer.
@Eplefe: Jeg sa imot et poeng som Lakus sa i posten sin. Det var poenget mitt.
Det falt på sin egen urimelighet. At det ikke finnes noen håndfaste beviser for at han ikke finnes er fordi det er like umulig å motbevise som julenissen. Folk burde skjønne selv at det er tøv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...