Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

@Flosshatt: Jeg husker ikke hvor mye du vet etter å ha lest 3 boka (lengen siden jeg leste serien), men galskapen hans er noe av det jeg likte best i bøkene, selv om det drar seg litt vel langt ut senere i serien. Bok 1 var litt kjedelig synes jeg da, serien er best fra bok 2-6 imo. Etter det dabber det litt av, selv om Matt og Perrin blir mer interesante mot slutten.

Hvis du føler at du ikke klarer å knytte deg til personene vil jeg anbefale deg å lese Sword of Truth-serien av Terry Goodkind og The Chronicles of Thomas Covenant av Stephen R. Donaldson. Likte dem mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor må alltid skummle ungdommer komme bort og snakke til meg? :(

Kva seier dei da?

@Flosshatt: Jeg husker ikke hvor mye du vet etter å ha lest 3 boka (lengen siden jeg leste serien), men galskapen hans er noe av det jeg likte best i bøkene, selv om det drar seg litt vel langt ut senere i serien. Bok 1 var litt kjedelig synes jeg da, serien er best fra bok 2-6 imo. Etter det dabber det litt av, selv om Matt og Perrin blir mer interesante mot slutten.

Hvis du føler at du ikke klarer å knytte deg til personene vil jeg anbefale deg å lese Sword of Truth-serien av Terry Goodkind og The Chronicles of Thomas Covenant av Stephen R. Donaldson. Likte dem mye bedre. :)

Eg er einig i at bok ein var litt kjedeleg, men etter at dei kom til Fal Dara, så blei den veldig spennande.

Dei er notert :) Kva slags tidsepoke vil du leggje dei i?(dette er veldig viktig for meg)

Lenke til kommentar

Tidsepoke? Er ikke så godt å si i Fantasysjangeren, men er vel ca det samme som i Wheel of Time. Spesiellt The Chronicles of Thomas Covenant er vanskelig å fastslå siden den finner sted i to (egentlig litt flere) tidsepoker, det er fordi den er litt spesiell, men tør ikke å si så mye mer for ikke å komme med en spoiler. :)

Lenke til kommentar
Tidsepoke? Er ikke så godt å si i Fantasysjangeren, men er vel ca det samme som i Wheel of Time. Spesiellt The Chronicles of Thomas Covenant er vanskelig å fastslå siden den finner sted i to (egentlig litt flere) tidsepoker, det er fordi den er litt spesiell, men tør ikke å si så mye mer for ikke å komme med en spoiler. :)

Eg meiner vel eigentleg, er det pistolar eller har dei sverd/spyd/pil og boge?

Lenke til kommentar

Har begynt å spille Stronghold igjen, og denne gangen er det Stronghold Crusader: Extreme som gjelder. Det er det samme som Stronghold Crusader, men med noen ekstra AI'er og en grense på opptil 10,000 soldater i hæren din. Tar helt av når man først begynner å få masse soldater. Synes dog at det tar bort litt av sjarmen til Stronghold med ressurssamling og å kontrollere folket sitt, men at det er morsomt det er både snickers og twist.

Lenke til kommentar
RoR har du tatt en kikk på Dexter enda? :D

Nei, fullførte nettopp en serie så nå er det plass til å begynne på den. ;)

Neida det er sverd og bue det går på i begge serier.

Rider, jeg savner fortsatt et sammendrag av kapittel 1!

Fillern jeg som trodde jeg kunne snike meg unna uten at noen ville merke det. :p

Lenke til kommentar

Neida det er sverd og bue det går på i begge serier.

Da er dei heilt klart noko eg må sjå på :)

Kan du forresten anbefale bøkane til Terry Pratchett? Eg har berre lest ei bok av han, men den var veldig tidig.

Lenke til kommentar

To relativt ukjente, men utrolig gode bøker jeg er nødt til å anbefale (siden så få vet om dem) er Skogland og Kaptein Blåbjørns 13 1/2 liv. Skogland leste jeg når jeg var litt mindre, men hadde ganske voksen smak da også så jeg tror alle fantasy-interesserte vil elske den.

Kaptein Blåbjørns 13 1/2 liv må også leses. Jeg tror den kommer på en andreplass blant beste bøker jeg noen gang har lest (med Hitchiker's på første.) Den handler om en blå bjørn som lever i en helt fantastisk og utrolig fantasiverden, hvor han reiser rundt (ganske ufrivillig til tider) og går gjennom 13 og en halv store opplevelser som endrer livet hans.

Lenke til kommentar

Discworld-serien altså, jo er en bra serie den. Har ikke lest mer enn et par bøker selv. Liker helst litt mørkere og mer fillosofisk/psykologiske bøker. Men det er absolutt en serie man bør få med seg. Skal prøve å starte på den igjen selv. ;)

Det fallt meg plutselig inn hvor mange fantasyforfattere som heter Terry. Merkelig sammentreff, eller? :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...